یوفا: کرونا برنامه‌های برگزاری یورو ۲۰۲۰ را منحرف نمی‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,رئیس یوفا
رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در بحبوحه نبرد این قاره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وی اطمینان دارد یوفا قادر است تا با بدترین سناریو ممکن در خصوص برگزاری یورو ۲۰۲۰ مواجه شود.

به گزارش ایرنا، کوید-۱۹ در حال حاضر در ۷۶ کشور جهان شناسایی شده و ۳ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ایتالیا متضررترین کشور قاره اروپا از لحاظ شیوع کرونا و آمار تلفات و مبتلایان است.

 

رم پایتخت ایتالیا یکی از ۱۲ میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ است؛ تورنمنتی که طبق برنامه طی ماه‌های های ژوئن و جولای برگزار خواهد شد.

 

این در حالی است که فهرستی طولانی از رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی در اقصی نقاط جهان به تعویق افتاده یا لغو شده است.

 

«الکساندر چفرین» در جریان یک نشست مطبوعاتی در آمستردام گفت: شما نمی‌دانید که ما برای برگزاری یک رویداد بزرگ با چه تعداد چالش و نگرانی مواجه هستیم. نگرانی‌های امنیتی، نگرانی‌های بی‌ثباتی سیاسی و یکی دیگر از آنها ویروس است و اطمینان داریم قادر هستیم با آن مواجه شویم.

 

با احتساب هفته جاری، تنها ۱۰۰ روز تا آغاز یورو ۲۰۲۰ که قرار است با حضور ۲۴ تیم برگزار شود، باقی مانده و چفرین از سازماندهندگان خواست تا «تنها به سناریوهای تاریک فکر نکنند زیرا برای این کار بعدها زمان وجود دارد.»

 

اظهارات چفرین در حالی مطرح شده است که «جیانی اینفانتیو» رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) خطاب به کنگره از مقامات خواست تا «نهراسند.»

 

در حالی که بازی یوونتوس در آخر هفته در سری‌آ لغو شد، تیم اینترمیلان دیدار خانگی خود را در لیگ اروپا بدون حضور تماشاگر برگزار کرد.

 

یوونتوس قرار است ۱۷ مارس در دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان در تورین و به احتمال زیاد پشت درهای بسته از لیون پذیرایی کند؛ دلیل اجبار برگزاری این دیدار نیز فضای محدود در تقویم پرازدحام فوتبالی برای تعویق آن اعلام شده است.

 

نگرانی راجع به شیوع کرونا قرعه کشی دوره بعدی لیگ ملت‌های اروپا را که قرار است امروز طی مراسمی در آمستردام برگزار شود، تحت الشعاع قرار داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------