شفر: به جپارف و تیام التماس کردم که بمانند/ مانع از این شدند که با استقلال به ستاره سوم برسیم



اخبار,اخبار ورزشی,شفر
سرمربی آلمانی سابق استقلال به حواشی و ماجراهایی جالب توجه از دوران مربیگری این تیم اشاره می‌کند.

به گزارش ایلنا، استقلالی که در کورس قهرمانی بود دربی را از دست داد و در جدال با مدعیان ناکام بود تا وینفرد شفر تنها چند ماه پس از اینکه آخرین قهرمانی آبی پوشان را در جام حذفی به ارمغان آورده بود با رفتار عجیب مدیران باشگاه از سمت خود برکنار شود. سرمربی باتجربه آلمانی که در فوتبال امارات حضور دارد معتقد است افرادی که نگذاشتند او به همراه استقلال موفق شود هیچ زمان آسوده خاطر نخواهند بود اما علاقه شدیدی دارد که دوباره روزی در ایران و استقلال سرمربیگری کند. گفتگوی عیدانه با وینفرد شفر، سرمربی فعلی تیم بنی یاس امارات را در ادامه می‌خوانید:

 

چه شد که امارات را انتخاب کردید؟ از این انتخاب راضی هستید؟

همانند تمام نقاط دیگر جهان الان همه به بیماری و ویروس کرونا توجه دارند. لیگ هم چهار هفته متوقف شده است و به این دلیل باشگاه بنی یاس را انتخاب کردم برای اینکه بتوانم آن را توسعه بدهم و شرایط ویژه‌ای به وجود آمده است.

 

بنی یاس جوانترین تیم در لیگ امارات است و بازیکنان بسیار خوبی داریم که البته به اندازه خوب بودنشان تجربه ندارند. خیلی سخت کار کردیم اما بازخوردهای بسیار خوبی گرفتیم. سعی داریم که به روند خوب باشگاه بنی یاس ادامه بدهیم.

 

به نظر شما چرا پاتوسی نتوانست مانند استقلال در آنجا موفق باشد؟

به این دلیل که ما بازیکنان جوان و کم تجربه زیادی در تیم‌مان داریم، ما در کنار این جوان‌ها به بازیکنان رهبر هم نیاز داریم. پاتوسی همانطور که در باشگاه استقلال خوب بود آنجا هم خوب بود اما در کنار بازیکنان جوان ما جا نیفتاد. 

 

در بازی آخر ما بازی‌مان را با دو بازیکن خارجی آغاز کردیم و دو بازیکن زیر ۲۱ سال هم در ترکیب بودند که توانستیم بازی را ببریم. پس این همیشه مهارت‌های بازیکنان نیستند که تعیین کننده باشند تا نتیجه بگیرید. این روحیه تیمی و ترکیب جوانی و تجربه است که می‌تواند عامل موفقیت تیم باشد.

 

شکایت شما از استقلال به فیفا به کجا رسید؟

همانطور که حتما شنیدید فیفا در این پرونده به سود ما رای داد. استقلال در بسیاری از موارد مفاد قرارداد را نقض کرد و فیفا یک مقدار از این بابت غافلگیر شد. فیفا از اسنادی که مااز این بابت ارائه کردیم غافلگیر شد.

 

شرایط استقلال را دنبال می‌کنید؟

من نتوانستم تمام بازی‌ها را تماشا کنم اما نتایج را دنبال کردم و شنیدم که یک مدیرعامل جدید به باشگاه آمد و بعد از چند هفته خیلی هم زود جدا شد. یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که برای هدایت استقلال می‌توانم بگویم این است که گاهی اوقات کسانی در این باشگاه مسئولیت می‌گیرند که نمی‌توانند به خوبی آن را هدایت کنند. شنیدم که یک مدیرعامل جدید قرار است در استقلال معرفی شود که ظاهراً قبلاً عضو هیات مدیره بوده و آدمی است که به نظرم منطقی است. امیدوارم هرکسی که مسئولیت هدایت باشگاه را برعهده می‌گیرد به خاطر بزرگی، قدمت و افتخارات این باشگاه و از همه مهمتر هواداران این باشگاه به بهترین شکل ممکن آن را به موفقیت برساند.

 

دلتنگ ایران نیستید؟

صد در صد دلتنگ هستم ولی به جز روزهای کار با باشگاه و شرایط بدی که از سوی مدیریت درست شده بود. استقلال هواداران و بازیکنان و کادر عالی داشت که دلم برای همه آنها تنگ شده است. دلم برای همکاری با دستیاران ایرانی‌ام تنگ شده است که می‌توانستم همه آنها را به تیم جدیدم می‌بردم و از آنها کمک می‌گرفتم. بیژن طاهری، اشکان نامداری و محمد زرندی کسانی هستند که دوست دارم در کنارم باشند و صادقانه علاقه خود را به استقلال نشان دادند. همینطور دکتر امین نوروزی که از او دعوت می‌کردم هفته‌ای یک بار کنار هم باشیم و قهوه بخوریم و تیم ما را از نزدیک ببیند.

 

ای کاش می‌شد که دولت ایران این حمایت را داشته باشد تا باشگاه استقلال به بخش خصوصی واگذار شود و مشکلات مالی برطرف شود. دوست دارم  آن زمان به استقلال برگردم و همان کادر را دوباره برگردانم و همه چیز را از نو شروع کنم، تیم را قهرمان کنم و حتی به ستاره سوم در آسیا برسیم. اما متاسفم چرا که این فقط یک رویاست. ولی در واقع ما در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی و حتی ستاره سوم قرار داشتیم که این شانس از ما گرفته شد.

 

هنوز از سوی هواداران استقلال پیغامی دریافتی می‌کنید؟

بسیار زیاد! بالای ۹۵ درصد از پیغام‌هایی که من دریافت می‌کنم از هواداران است و بسیار زیبا و خوشحال کننده است. به من لطف و محبت دارند و ای کاش می‌شد که دوباره آنها را از نزدیک ببینم که با هم گفتگو کنیم.

 

خیلی‌ها می‌گویند اگر سرور جپارف، مامه بابا تیام و وینفرد شفر در استقلال می‌ماندند این تیم قهرمان می‌شد. شما هم چنین عقیده‌ای دارید؟

بگذارید یک چیز را صادقانه بگویم، بعد از اینکه قهرمان جام حذفی شدیم، می‌خواستم تمام تیم را برای فصل جدید کنار هم نگه دارم ولی برخی افراد در باشگاه و هیات مدیره باشگاه حمایت کافی از ما نداشتند و آن زمان که باید پول به پندار(توفیقی) می‌رساندند تا قراردادها را تمدید کند این کار را نکردند. شما می‌دانید که سرور و حتی تیام چند روز در ترکیه منتظر بودند و صبر کردند. من به آنها التماس کردم که کمی بیشتر بمانند. اما ناگهان افتخاری در تهران استعفا کرد و پندار هم از باشگاه خارج شد و این شانس از بین رفت. با تیام، سرور، امید ابراهیمی و چند بازیکن جدید مانند دانشگر و علی کریمی ما می‌توانستیم قهرمان شویم و در لیگ قهرمانان آسیا بسیار پرقدرت بودیم، اگر مدیریت جدید به اندازه کافی از تیم و کادرفنی حمایت می‌کرد و کار ما را خراب نمی‌کرد ما می‌توانستیم به قهرمانی هم برسیم. نکته‌ای که آن دو نفر باید تا آخر عمر باید با آن زندگی کنند این است که شانس قهرمانی را از استقلال گرفتند.

 

دراگان اسکوچیچ در تیم ملی موفق می‌شود؟

من خیلی در جریان اتفاقات تیم ملی ایران نیستم، قبلا از انتخاب مارک ویلموتس تعجب کردم و حدس میزدم که کار او با تیم ملی به اینجا می‌رسد، مطمئنا سرمربیگری تیم ملی ایران با این بازیکنان فوق العاده یکی از بهترین شغل‌ها در جهان است.

 

خاطره خاصی از نوروز در ایران دارید؟

بله، برای من رسم بسیار جالبی بود و همه مردم در این ایام خوشحال بودند و به دیدار هم می‌رفتند و لباس جدید می‌پوشیدند. برای من سفره هفت سین هم جالب بود که در یک سفره هفت چیز مقدس و جالب قرار داده می‌شد و بسیار زیبا بود. وقتی برای اولین بار آن را دیدم به من توضیح داند که هر کدام از آنها یک دلیل خاصی دارند و از این همه فرهنگ اصیل و غنی ایران غافلگیر شدم و چقدر خوشحال بودم که در چنین کشوری حضور داشتم و کار کردم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------