کرونا تا سال آینده مهار نشود، المپیک لغو خواهد شد



اخبار,اخبار ورزشی,لغو المپیک توکیو
رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو گفت که در صورتی که پاندمی ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ تحت کنترل در نیاید، رقابت‌های المپیک دیگر به تعویق نیافتاده و لغو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پاندمی کرونا باعث شد تا بازی‌های المپیک یک سال به تعویق بیافتد و براساس برنامه ریزی جدید قرار است این تورنمنت از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (اول مردادماه ۱۴۰۰) به میزبانی توکیو برگزار شود اما «یوشیرو موری» می‌گوید، امکان تعویق مجدد وجود ندارد.

 

وی در گفت‌وگو با نشریه نیکان اسپورتس در پاسخ به این پرسش که اگر پاندمی همچنان تا سال آینده نیز برای جهان تهدید باشد، آیا امکان تعویق بازی‌ها تا سال ۲۰۲۲ وجود دارد یا خیر، با لحنی قاطع تنها به یک کلمه بسنده کرد: «خیر.»

 

وی افزود: در آن صورت، المپیک لغو خواهد شد.

 

موری پیش‌تر گفته بود که بازی‌ها تنها در شرایط جنگی لغو خواهد شد و مقابله با ویروس کرونا را به «نبرد با یک دشمن نامرئی» تشبیه کرده بود.

 

وی ادامه داد: اگر ویروس با موفقیت مهار شود، المپیک را تابستان سال آینده در آرامش برگزار خواهیم کرد. بشریت به چنین اتفاقی امیدوار است و دلخوش.

 

سازماندهندگان ژاپنی و کمیته بین المللی المپیک تحت فشار شدید از سوی ورزشکاران و فدراسیون ورزشی جهان، در ماه مارس با تعویق یک ساله المپیک موافقت کردند.

 

آنان به همراه مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند که تعویف المپیک می‌تواند فرصت و سکویی برای نمایش غلبه جهان بر ویروس کرونا باشد اما از آن پس ابهاماتی در این خصوص مطرح شده است که آیا تعویق یک ساله کافی است؟

 

رییس انجمن پزشکی ژاپن امروز هشدار داد که اگر واکسن کرونا پیدا نشود، برگزاری بازی‌ها در سال آینده «بی نهایت دشوار» خواهد بود.

 

«یوشیاکه یوکوکورا» در این باره گفت: نمی‌گویم که نباید بازی ها را برگزار کرد بلکه حرفم این است که برگزاری آن «بی‌نهایت دشوار» خواهد بود.

 

این در حالی است که یک پزشک متخصص ژاپنی هفته گذشته ضمن انتقاد از واکنش دولت این کشور به ویروس کرونا هشدار داده بود که وی نسبت به امکان برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ «بسیار بدبین» است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------