فاجعه انسانی! مسابقه ای که نباید برگزار می شد/ نبرد کلوپ-سیمئونه ۴۱ کشته داد



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار لیورپول و اتلتیکومادرید
به نظر می رسد که برگزاری دیدار لیورپول و اتلتیکو مادرید باعث مرگ ۴۱ نفر شده است.

به گزارش ورزش سه، تیم یورگن کلوپ در تاریخ ۱۱ مارس و مقابل ۵۲۰۰۰ هواداران حاضر در آنفیلد از سری مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رو در روی اتلتیکو مادرید قرار گرفت. این بازی آخرین دیداری بود که پیش از محدودیت های در نظر گرفته شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور انگلیس برگزار شده بود.

 

روزنامه ساندی تایمز اما گزارش عجیبی درباره بازی لیورپول و اتلتیکو مادرید در آنفیلد منتشر کرده است. گروهی که داده های NHS را از طریق مدل سازی داده ها تجزیه و تحلیل می کنند، معتقدند بازی در آنفیلد منجر به ۴۱ مورد مرگ بین ۲۵ تا ۳۵ روز بعد از بازی شده است.

 

همچنین بر اساس داده‌های آماری در زمان برگزاری بازی بین دو تیم لیورپول و اتلتیکو مادرید، اسپانیا آمار ۶۴۰ هزار و انگلیس ۱۰۰ هزار کرونایی را به ثبت رسانده بوده است.

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار لیورپول و اتلتیکومادرید

 

ماه گذشته بود که خوزه لوییز مارتینز، شهردار مادرید هم اعتراف کرد که برگزاری بازی در آن زمان یک اشتباه محض بوده است. مارتینز در آن زمان به اودناسر گفته بود: " این منطقی نبود که سه هزار هوادار اتلتیکو مادرید بتوانند برای تماشای بازی به لیورپول سفر کنند. این یک اشتباه بود و فکر می‌کنم که در آن زمان احتیاج به احتیاط بیشتری وجود داشته است."

 

با این حال بعد از آن بازی دولت انگلیس از اقدامات خود برای برگزاری مسابقه لیورپول و اتلتیکو مادرید دفاع کرده بود. این در حالی است که تنها ۱۰ روز بعد دستورات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی به شکل رسمی در این کشور صادر شد.

 

این اما پایان کار نبوده و ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم در هفته دوم ماه مارس فستیوال بزرگ چلتنهام(فستیوالی مربوط به اسب سواری) نیز در کشور انگلیس برگزار شده که جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر را به سمت خود جلب کرده است. تحقیقات در این رابطه نیز نشان می دهد که بعد از این فستیوال حدود ۳۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

اخبار,اخبار ورزشی,دیدار لیورپول و اتلتیکومادرید

 

برگزاری این فستیوال در حالی بود که برگزارکنندگان اصرار داشتند اقدامات بهداشتی در این زمینه به طور کامل انجام شده است. آنها همچنین اعلام کردند که برای انجام این کار از دستور مقامات بهداشتی و دولتی پیروی کرده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------