علی‌نژاد: فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای رد شد/ از تمام توان حقوقی برای حل پرونده ویلموتس کمک گرفتیم



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی علی نژاد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از رد درخواست حضور بانوان در رشته ورزشی زورخانه‌ای خبر داد و گفت: بررسی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای انجام شد و موضوع به تأیید نرسید.

به گزارش فارس، مهدی علی‌نژاد عصر امروز در حاشیه افتتاح دو سالن ورزشی مجموعه صدر در جمع خبرنگاران در خصوص قهر خواهران منصوریان از ووشو، اظهار کرد: خواهران منصوریان سرمایه‌های ورزش کشور به ویژه ووشو هستند و به نظر می‌آید سوءتفاهم‌هایی وجود داشته که فکر می‌کنم قابلیت حل شدن دارد، قطعا من هم تلاش می‌کنم که میانجی‌گری کنم تا این موضوعات حل شود‌‌.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به آخرین وضعیت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: کارها خیلی خوب پیش رفت اتفاقات مهمی رخ داد به ویژه اینکه ما نیاز داشتیم افزایش سرمایه دهیم برای دو باشگاه و برای هرکدام از این باشگاه‌ها دو ورزشگاه به نامشان شد، درفشی‌فر و شهدای گمنام برای پرسپولیس و کمپ حجازی و مرغوب‌کار برای استقلال سند خورد.

 

وی ادامه داد: این آرزوی 40 ساله دو باشگاه بود که بتوانند ورزشگاه‌های اختصاصی داشته باشند صورت‌های مالی در حال تهیه است و موضوعات مالی قبلاً شفاف شده این صورت‌های مالی تهیه شود متعاقب آن حسابرسی‌ها انجام و بعد از تایید مجمع برگزار می‌کنیم و بعد از مجمع ان‌شاءالله شرایط ورود به بورس یا فرابورس را خواهند داشت.

 

علی‌نژاد در خصوص افزایش بودجه درخواستی از سوی فدراسیون نیز، تصریح کرد: بودجه کشتی دو بخش دارد یک بخش آن 12 میلیارد و 700 و یک بخش 10 میلیارد که این مصوب شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انتخاب سرپرست برای فدراسیون نجات غریق و غواصی، گفت: ایلخان نوری با توجه به شرایط قانونی که بود استعفای خود را ارائه کرد و این اختیار را داد که وزارت ورزش تصمیم‌گیری کند دو روز گذشته آقای مستجاب الدعوه به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد و ان‌شاءالله هفته آینده آغاز ثبت نام فدراسیون نجات غریق و غواصی برای انتخاب رئیس جدید خواهد بود.

 

وی درباره وضعیت پرونده ویلموتس نیز عنوان کرد: تمام امکاناتی که می‌توانستیم فراهم کنیم از نظر حقوقی، از معاونت حقوقی ریاست جمهور، دفتر حمایت حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری و وزارت خارجه کمک گرفتیم و در مجموع وضعیت طوری قرار گرفت که فدراسیون فوتبال بتواند یک دفاع قوی‌تری را در دادگاه عالی ورزش داشته باشد تا بتوانیم این رای که غیرمنصفانه هست را بشکنیم.

 

علی‌نژاد همچنین درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: قراربود انتخابات فدراسیون فوتبال اسفند ماه سال گذشته برگزار شود که دلیل عدم برگزاری آن این بود که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اشکال داشت، آن ایرادات در چند مورد که نامه‌نگاری متقابل بود بررسی شده و آخرین آن یک ماه پیش بود که متأسفانه هنوز پاسخی از سمت فیفا دریافت نکردیم تا زمانی که اساسنامه به تأیید فیفا نرسد و بعد از آن تأیید مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نشود امکان برگزاری مجمع انتخاب رئیس فدراسیون فراهم نیست.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از رد درخواست حضور بانوان در رشته ورزشی زورخانه‌ای خبر داد و افزود: بررسی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای انجام  شد و موضوع به تأیید نرسید، اما بوکس در حال بررسی بیشتر است، پاورلیفتینگ نیز به تایید رسید.

 

وی در مورد تعلیق فدراسیون جودو نیز خاطرنشان کرد: حدود 11 ماه پیش فدراسیون جهانی جودو، فدراسیون‌ ایران را تعلیق کرد و بعداز صحبت‌هایی که شد نهایتا فدراسیون جودوی ایران به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد به دلیل کرونا برگزاری این دادگاه به تعویق افتاد؛ قرار بود برگزاری این دادگاه فروردین باشد که چهارشنبه هفته گذشته برگزار و در لوزان سوئیس دادگاه عالی ورزش به طرفین ۳۰ روز مهلت داد تا چنانچه به تفاهم برسند مورد تایید دادگاه عالی ورزش خواهد بود، بنابراین امیدوارم این تفاهم صورت بگیرد، چنانچه این اتفاق نیفتد دیوان عالی ورزش رأی خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------