ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو مشخص شد



تیم ملی کشتی آزاد،اخبار ورزشیز،خبرهای ورزشی
در پایان جام زیلکوفسکی لهستان و مشخص شدن نتایج آزادکاران ایران در ۳ وزن المپیکی ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، ۶ آزادکار ایران در المپیک توکیو مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان به پایان رسید و نمایندگان اوزان ۷۴، ۹۷ و۱۲۵ کیلوگرم ایران در المپیک توکیو تقریبا مشخص شدند.

 

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با هدف نهایی کردن ترکیب تیم ملی در المپیک، یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی، علی شعبانی و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم را عازم این رقابت ها کرد تا در نهایت با مشخص شدن ۳ نماینده ایران در المپیک توکیو، پرونده انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این رقابت ها بسته شود.

 

* کار آسان حسین خانی برای کسب دوبنده تیم ملی

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی آزادکار جوان و با آتیه ایران که پیش از این رقابت ها و با توجه به کسب سهمیه المپیک، گزینه اصلی کادر فنی برای حضور در المپیک بود، در دومین مبارزه خود در جام زیلکوفسکی بر خلاف انتظارات به خادجی مراد گادجیف کشتی گیر نه چندان مطرح آذربایجانی که سال گذشته در رقابت های قهرمانی اروپا به عنوانی بهتر از دهمی‌ نرسید ۴ بر ۲ باخت.

 

اما در مقابل مصطفی حسین خانی کشتی گیر کهنه کار تیم ملی که انگیزه زیادی داشت تا با حضور در المپیک به دوران قهرمانی خود پایان دهد، از تجربه بالای خود بواسطه سال ها حضور در تیم ملی استفاده کرد و در نیمه نهایی مقابل این کشتی گیر آذربایجانی به برتری ۳ بر صفر رسید تا امامی از دور رقابت ها کنار برود و حسین خانی مدعی اصلی کسب دوبنده تیم ملی در المپیک شود.

 

وی قرار بود در فینال به مصاف فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و عنوان دار جهان و المپیک برود اما چامیزو به دلیل درد از ناحیه شانه ترجیح داد مبارزه نکند تا عیار واقعی حسین خانی برای کادر فنی مشخص نشود.

 

هر چند نمی توان حسین خانی را بخاطر کسب پیروزی مقابل حریف نه چندان مطرح آذربایجانی که امامی را شکست داده بود، به طور قطع وی را شایسته حضور در المپیک دانست اما شنیده می شود بحث برگزاری انتخابی رو در رو میان او و امامی در لهستان راه به جایی نبرده تا وی صاحب دوبنده وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی در المپیک شود.

 

قرار است پس از بازگشت سرمربی تیم ملی از لهستان، کمیته فنی در اینباره تشکیل جلسه بدهد اما شنیده ها حاکیست با توجه به نتایج بدست آمده، بیشتر افراد تاثیرگذار در مسائل فنی موافق حضور حسین خانی در المپیک هستند.

 

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدیان با شکست نزدیک کریمی و شعبانی ملی پوش شد

محمدحسین محمدیان دوری ۴ ساله از میادین کشتی را با انگیزه حضور در المپیک توکیو پشت سر گذاشت و در نهایت نیز به آرزوی خود رسید.

 

محمدیان در این رقابت ها علیرضا کریمی را ۲ بر ۲ برد و در فینال نیز علی شعبانی را یک بر یک شکست داد تا انتقام شکست ۸ بر ۴ در انتخابی تیم ملی در سال گذشته را بگیرد و بی حرف و حدیث المپیکی شود.

 

بسیاری معتقدند محمدیان بهترین گزینه برای رویارویی با عنوان دارانی مثل عبدالرشید سعدالله یف روس و کایل اسنایدر آمریکایی در المپیک توکیو خواهد بود.

 

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: طاهری به مصر باخت/ زارع بی حرف و حدیث المپیکی شد

پس از کش و قوس های فراوان امین طاهری این شانس را داشت تا به پشتوانه شکست زارع در انتخابی سال گذشته و با درخشش در این رقابت ها کادر فنی تیم ملی را قانع کند و به دوبنده تیم ملی برسد.اما او باز هم مثل رقابت های قهرمانی آسیا نامطمئن نشان داد و با شکست دور از انتظار مقابل حریف مصری از دور رقابت ها کنار رفت.

 

اما امیرحسین زارع پس از افت و خی یکی دو سال اخیر، اینبار و در آستانه المپیک با شکست حریف آمریکایی و نفر سوم جهان در فینال تا حد زیادی مطمئن‌نشان داد تا بی حرف و حدیث صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو شود.

 

* نمایش ضعیف اطری در زیلکوفسکی

هر چند رضا اطری طی سال ها حضور در میادین بین المللی هیچگاه در حد مدعی درجه یک ظاهر نشده اما در شرایطی که دست کادر فنی در سبک وزن خالی بود، وی به لطف پیروزی نزدیک مقابل رحمان عموزاد در انتخابی به دوبنده تیم ملی رسید.

 

وی در این مسابقات در یک وزن بالاتر کشتی گرفت و در آستانه المپیک باز هم پر ایراد نشان داد.

 

اطری در این مسابقات این وزن که به صورت دوره ای برگزار شد، دو مرتبه با نتایج ۴ بر یک و ۵ بر صفر مغلوب نورسلیم سانایف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از قزاقستان شد و یک شکست دیگر نیز مقابل

 

 راوی کومار دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند بانتیجه ۷ بر ۴ داشت تا اینبار نیز نشان دهد در سال های پایانی کشتی خود هنوز تا رسیدن به سطح نخست کلاس جهانی فاصله زیادی دارد.

 

اطری در این یک ماه و اندی باقی مانده تا المپیک باید تلاش خود را مضاعف کند چرا که ممکن است دیگر چنین موقعیتی نصیب او نشود.

 

پیش از این حسن یزدانی و مرتضی قیاسی نیز با پیروزی در انتخابی رو در رو مقابل کامران قاسمپور و امیرمحمد یزدانی در تهران، صاحب دوبنده اوزان ۸۶ و ۶۵ کیلوگرم در المپیک توکیو شده بودند.

 

به این ترتیب بر اساس شواهد موجود ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو به شرح زیر خواهد بود:

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا اطری

وزن ۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی

وزن ۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------