مورد باورنکردنی مدیرعامل باشگاه استقلال/ الو آقای مددی؟ چرا هستید؟ چرا نمی‌روید؟



احمد مددی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بی تفاوتی مدیرعامل استقلال به اتفاقات درون این باشگاه و اعتراض های متوالی کادرفنی، بازیکنان و هواداران چیز تازه‌ای نیست اما همچنان شگفت آوربه نظر می‌آید.

به گزارش ورزش سه، به طور خلاصه وضعیت استقلال را می‌شود با این خبر توضیح داد که بازیکنان دو روز پیش  تصمیم به تحریم تمرینات تا زمان دریافت بخش بیشتری از قراردادهایشان (70 درصد) گرفته‌اند اما در باشگاه کسی تماسی با کسی نگرفته که در این باره احساس نگرانی یا همدلی یا حتی تهدید به کارشکنی کند.


در بین بازیکنان که بارها در میکسدزون بعد از مسابقات به انتقاد مستقیم از مدیریت باشگاه پرداخته‌اند،مهدی قایدی ستاره‌ای که صحبت از انتقال میلیون دلاری اوست با دریافتی 100 میلیون تومانی مواجه شده که از پاداش سرمربی تیم در چند بازی گذشته رقم به مراتب کمتری است.آنها بعد از این پرداختی تصمیم خود را یک کاسه کرده و اعلام کردند در تمرینات حضور نخواهند یافت آن هم در روزهای حساس فصل که اگرچه کسب سهمیه استقلال قطعی شده اما جام حذفی در راه است و مسیر موفقیت احتمالی نباید تحت تاثیر اتفاقات بیرونی قرار بگیرد.


در این شرایط تنها فعالیت مدیریت استقلال حضور ناصر فریادشیران معاون اجرایی مددی در اردوی استقلال در شب دربی بوده که با واکنش سرمربی تیم مواجه شده و وی اجازه دیدار با بازیکنان را دریافت نکرده است،چرا که استنباط کادر فنی این بوده که این جلسه ممکن است به تنشی تازه پیش ازحساس‌ترین مسابقه این فصل مبدل شود . پس با خروج فریادشیران از اردو آنطور که روزنامه گل نوشته ،"ابرام چرخی" از هواداران مشهور فوتبال ایران در اردو برای بازیکنان سخنرانی مفرحی انجام داده است. یک کار بسیار طعنه آمیز از سوی سرمربی که باید به مدیر باشگاه بر بخورد اما نه،حتی این مسئله هم در بی‌تفاوتی آزاردهنده مددی تغییری ایجاد نکرده است.

 

آیا مربی استقلال از موفقیت تیمی که همه ارکانش در مخالفت جدی با او هستند خوشحال می‌شود؟ برای پاسخ به این سئوال احتیاج به صداقت دارید!


در حال حاضر چرخه کاری در استقلال شامل تمرین، حضور بازیکنان در اردو ، بازی و پیروزی برای دریافت پاداش سرمربی است که حالا تمرین هم بعنوان یک اکت اعتراضی از برنامه کاری بازیکنان کنار رفته تا یکی از دو تیم پرهوادار فوتبال ایران بدین شکل به کار ادامه دهد . آنها تمام تلاش خود را برای دریافت بازخورد از سوی مددی، هیئت مدیره و مجمع انجام داده‌اند اما هیچ خبری از هیچ‌کس نیست، حتی  برای تقبیح یا برخورد با این عمل .(البته جناب سلطانی‌فر در سفر توکیو هستند و فعلا فوتبال را به خودش و مدیر منتخبش سپرده‌اند).


با وضعی که استقلال و رابطه‌ای بین سرمربی و بازیکنان با مدیرعاملش وجود دارد، اصرار ادامه همکاری بر همه پوشیده و البته حیرت‌انگیز است. حیرت از این بابت که چگونه ممکن است که یک مدیرعامل تحمل کند که حتی با وجود شعارهای دائمی علیه او در تمرینات و مصاحبه های اخیر در جای خود بماند؛ بخش دیگر قضیه هم این است: این‌که چطور آقای مدیر باشگاه که مکررا مورد نیش و انتقاد بازیکنان و کادر فنی است، کوچکترین واکنشی به این مسائل ندارد و (بعنوان مثال) با سرمربی برخورد نمی‌کند و یا با محروم کردن بازیکنی ( به دلیل زیرسئوال بردن جایگاه مدیرعامل و شان فرد اول اجرایی باشگاه) خودی نشان نمی‌دهد؟


ما نیز از پاسخ عاجزیم . اما احتمالا  شفافیت در زمینه منابع مالی احتمالی و به صورت کلی چرخه اقتصادی باشگاه استقلال می‌توانست در این زمینه کارگشا باشد . آن‌وقت بود که متوجه می‌شدیم چگونه ممکن است یک مدیرعامل با وجود همه مسائلی که در زیرمجموعه به آن دچار است پست خودش را ترک نمی‌کند و چگونه خود را به آن راه زده و برای چه وظیفه یا منفعتی حاضر است خود را در معرض این میزان بی‌احترامی قرار دهد... اگرچه با هر میزان منفعتی کرامت و عزت نفس هریک از ما بیش از این ارزش دارد. خیلی بیشتر.

 

11 میلیارد در حساب باشگاه؛ مددی کوتاه می‌آید؟

بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام مبلغ 20 میلیارد تومان از سوی همراه اول به عنوان یکی از اسپانسرهای استقلال به حساب این باشگاه واریز شد و مددی مدیرعامل باشگاه نیز تصمیم گرفت 9 میلیارد از این پول را به عنوان بخشی از قراردادها به حساب بازیکنان و کادرفنی واریز کند.


این واریزی اما مشکلی از استقلالی ها حل نکرد و در آخرین اقدام آنها اعلام کردند تا زمانی که دریافتی شان در روزهای پایانی فصل به 70 درصد نرسد، حاضر به تمرین کردن نیست. از این رو تمرینات استقلال فعلا تعطیل شده و مشخص نیست چه اتفاقی رخ می دهد.


نکته مهم این است که هم اکنون حدود 11 میلیارد تومان از پول همراه اول در حساب باشگاه باقی مانده و بازیکنان خواهان آن هستند تا بخش دیگری از مطالبات شان با این پول پرداخت شود اما مددی اعتقاد دارد این پول باید صرف هزینه های آینده تیم از قبیل سفر و هتل و ... شود.


بازیکنان استقلال در فاصله 3 روز تا دیدار با نساجی هیچ تمرینی نکرده اند و طبق برنامه باید فردا به سمت قائمشهر حرکت کنند اما هنوز هیچ اقدامی برای این مسابقه از سوی آنها صورت نگرفته است.


در چنین شرایطی باید دید مدیرعامل استقلال برای پرداخت پول بیشتر به بازیکنان کوتاه می آید یا اینکه اختلافات و اعتراضات در اردوگاه آبی ادامه دار خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------