نظر متفاوت کارشناسان داوری در مورد تکرار پنالتی فولاد مقابل استقلال/ اشتباه بزرگ داور علیه آبی پوشان



دیدار استقلال و فولاد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دو کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقدند بیژن حیدری قضاوت خوبی در دیدار استقلال- فولاد در فینال جام حذفی داشته است. اما یک کارشناس داوری معتقد است که تکرار این پنالتی اشتباه بود.

به گزارش تسنیم، دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی با پیروزی شاگردان جواد نکونام در ضربات پنالتی به پایان رسید، دیداری که قضاوت آن بر عهده بیژن حیدری بود. حیدر سلیمانی و نادر جعفری کارشناسان داوری کشورمان درباره قضاوت حیدری در این مسابقه نظرات خود را به شرح زیر بیان کردند:

 

حیدر سلیمانی: بیژن حیدری قضاوت خیلی خوبی در جریان بازی داشت. تکرار پنالتی اول فولاد کاملاً درست بود، چون مظاهری چند سانتی متر از خط جلو آمد و بنابراین حیدری تصمیم درستی گرفت.

 

او در خصوص صحنه پنالتی داریوش شجاعیان که توسط فروزان مهار شد نیز گفت: در تصاویر تلویزیونی پای راست دروازه بان فولاد مشخص نبود و باید به تصمیم کمک داور اعتماد کنیم.

 

نادر جعفری: حیدری در این بازی قضاوتی خوب و یکنواخت داشت و این در جریان مسابقه مشخص بود. تکرار پنالتی فولادی ها هم کاملا درست بود و پای مظاهری جلوتر از خط بود. خوشبختانه این نخستین ضربه پنالتی بود و داور قبل از پنالتی ها به هر دو دروازه بان تذکر داده بود. بنظر میرسد حیدری بدرستی رأی به تکرار پنالتی اول فولادی ها داد.

 

اشتباه بزرگ داور علیه استقلال در ضربات پنالتی/ خطای آنچنانی نبود!

غلامعلی همیراد کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: پنالتی اولی که تیم‌ فولاد زد و رشید مظاهری گرفت نباید تکرار می‌شد و تصمیم داور بسیار سختگیرانه بود.

 

غلامعلی همیراد داور بین المللی پیشین فوتبال کشورمان در خصوص قضاوت تیم داوری فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال و فولاد خوزستان به خبرورزشی گفت: داور و کمک‌هایش در طول ۱۲۰ دقیقه عملکرد بسیار خوبی داشتند و تمامی اخطارهای داده شده به بازیکنان دو تیم کاملاً قانونی بود اگرچه من معتقدم کارت زردی که به آبشک هافبک فولاد داده شد درست نبود و می‌توانست این اخطار داده نشود اما در سایر صحنه‌ها تمام تصمیمات تیم داوری درست و برابر قانون بود.

 

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من بزرگترین اشتباه داور در ضربات پنالتی رقم خورد جایی که موسوی پنالتی زن فولاد اولین ضربه را زد و رشید مظاهری آن را مهار کرد اما داور بسیار سختگیرانه عمل کرد و دستور به تکرار پنالتی داد.

 

همیراد تاکید کرد: سنگربان استقلال حرکت خطای آنچنانی انجام نداد ولی به هر حال همان پنالتی به نوعی سرنوشت بازی را تغییر داد و بسیار سختگیرانه بود.

 

وی گفت: من به غیر از آن صحنه پنالتی که بی دلیل تکرار شد به تیم داوری نمره قبولی می‌دهم و در طول ۱۲۰ دقیقه هیچ مشکل خاصی مشاهده نکردم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------