دیدار سپاهان - پرسپولیس لغو شد/ کارشناس داوری: بازی باید ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قانون گفته است بازی سپاهان - پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار شود، اما تیم حریف به ورزشگاه نیامده و بهانه می‌آورد.

به گزارش تسنیم، افشین پیروانی در مورد تأخیر به وجود آمده در دیدار سپاهان - پرسپولیس که قرار است از ساعت 16:15 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود، اما خبری از حضور تیم میزبان در این ورزشگاه نیست، اظهار داشت: ما طبق قانون از ساعت 15:45 که یک ساعت و نیم قبل از بازی است در ورزشگاه حضور پیدا کرده‌ایم و الان که ساعت 16:05 است خبری از حضور تیم حریف در ورزشگاه نیست ما این موضوع را به جلال مرادی، ناظر بازی گفتیم و او اعلام کرد طبق قانون می‌توانند نیم ساعت دیرتر بازی را برگزار کنند.

 

وی در ادامه افزود: ما مشکلی نداریم. این نیم ساعت را هم صبر می‌کنیم. الان بازیکنان تیم آماده هستند تا خود را برای بازی که قرار شده، ساعت 16:45 آغاز شود، آماده کنند. اگر قانون است باید برای همه باشد. اگر قرار است حریف دیر بیاید، به ما هم اعلام می‌کردند تا ما هم دیر می‌آمدیم. اگر آنها نخواهند وارد ورزشگاه شوند تکلیف ما چه می‌شود؟

 

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: همه چیز باید طبق روال پیش برود. چرا باید تیم پرسپولیس زودتر به زمین بیاید و منتظر تیم حریف باشد؟ اگر حریف نخواهد حالا حالاها به ورزشگاه بیاید تکلیف ما چیست؟

 

پیروانی در واکنش به این سؤال که سپاهانی‌ها چرا به ورزشگاه نیامده‌اند و مشکل اصلی آنها چیست، گفت: ما هم نمی‌دانیم. اینها بهانه است. مگر می‌شود مسئولان تصمیم بگیرند بازی بدون تماشاگر برگزار بشود و دلیل آن هم برای ما هم روشن است، اما آقایان بهانه دیگری بیاورند. یک بیماری وارد کشور شده و تصمیم گرفتند تمام بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنند. به‌هرحال سلامت تماشاگران از همه چیز مهمتر است. خدا شاهد است من در جلسه هماهنگی شب گذشته بحثم این بود که سهمیه تماشاگران پرسپولیس را از شش هزار نفر به هفت هزار نفر افزایش دهند، چرا که ما هم دنبال این هستیم این بازی با تماشاگر برگزار شود. اصلاً فوتبال برای هواداران است، اما وقتی چنین شرایطی به وجود آمده است باید به قانون احترام گذاشت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما طبق وظیفه‌ای که داشتیم یک ساعت و نیم قبل از بازی به ورزشگاه آمدیم، الان گفته‌اند مسابقه با نیم ساعت تأخیر آغاز می‌شود. با این حال خبری از تیم حریف در ورزشگاه نیست. ما که نمی‌توانیم همین‌طور بلاتکلیف باشیم. ما پرسپولیس هستیم نه یک تیم دسته پنجمی! من افشین پیروانی به‌عنوان مدیر تیم باید جوابگوی هواداران باشم.

 

تکمیلی:

با دستور جلال مرادی - ناظر بازی: بازی سپاهان - پرسپولیس لغو شد!/ صداوسیما

 

 حاشیه دیدار سپاهان و پرسپولیس

مراسم آغازین مسابقه دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برگزار شد و همه زمین مسابقه را ترک کردند. 

 

دیدار سپاهان - پرسپولیس لغو شد

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس بعد از عدم حضور تیم سپاهان در زمین مسابقه، تصمیم به ترک ورزشگاه نقش جهان گرفتند. دیدار سپاهان و پرسپولیس قرار بود ساعت 16:45 آغاز شود که به علت نرسیدن به موقع تیم سپاهان به ورزشگاه نقش جهان به ساعت 16:45 موکول شد. در این ساعت هم با وجود اینکه بازیکنان پرسپولیس و تیم داوری در زمین حاضر بودند خبری از حضور تیم میزبان در زمین مسابقه نشد تا با تصمیم داور و ناظر مسابقه بازی لغو شود.

 

با این اتفاق اعضای تیم پرسپولیس تصمیم گرفتند ساعت 17:30 ورزشگاه نقش جهان را ترک کنند.

 

انصاری‌فرد: سپاهانی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند/ چرا یک بازیکن و تدارکات سپاهان کنار زمین نیامد؟

محمدحسن انصاری‌فرد پس از لغو دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اینکه به ما اعلام کرده بودند بازی 16:15 برگزار می‌شود، بچه‌ها رأس ساعت در زمین بودند، اما به نظرم سپاهانی‌ها نمی‌خواستند بازی کنند.

 

وی افزود: من در لابی دیدم که سپاهان به رختکن رفت و به نظرم اصلاً نمی‌خواست بازی کند، چون اگر می‌خواست بازی کند چرا یک بازیکن و تدارکات این تیم کنار زمین نیامدند؟ به این بهانه که هواداران نگذاشتند به استادیوم بیایند؟ مگر این بهانه قابل قبول است؟! ما نهایت همکاری را انجام دادیم و ناظر بازی به ما اعلام کرد 10 دقیقه بیشتر منتظر بمانید که این کار را هم انجام دادیم. 

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان یادآور شد: ما داخل زمین بودیم. وقتی از ساعت 16:45 وقت داشتند نباید به زمین می‌آمدند و گرم می‌کردند؟!

 

‌گل‌محمدی: تعجب کردم چرا سپاهانی‌ها به زمین نیامدند

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، پس از لغو بازی این تیم با سپاهان گفت: ما طبق برنامه از پیش تعیین شده، در ساعت ۱۴:۴۵ در رختکن بودیم و آماده برگزاری بازی بودیم و به ما گفتند که نیم ساعت به آن‌ها فرصت دهیم. حتی این نیم ساعت هم به آن‌ها فرصت دادیم. سپاهانی‌ها ۲۰ دقیقه برای گرم کردن فرصت داشتند و حتی تعدادی از بازیکنان این تیم می‌توانستند به صورت نمادین تمرین کنند اما حتی تدارکات تیم‌شان هم به صورت نمادین به ورزشگاه نیامدند. ما بیش از ۳۰ دقیقه برای آن‌ها صبر کردیم اما آن‌ها به زمین نیامدند و این باعث تعجب من بود.

 

او ادامه داد: ما هم دیشب فهمیدیم که بازی بدون تماشاگر است و سپاهانی‌ها هم این موضوع هم را می‌دانستند. تابع یک سری قوانین در کشور هستیم و وزارت بهداشت و وزارت کشور این تصمیم را به علت وجود ویوروس کرونا گرفتند. این دیدار حتی در تهران هم بود، باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد و ما هم تابع آن بودیم.

 

سرمربی پرسپولیس گفت: ما نهایت همکاری را با سازمان لیگ و سپاهان داشتیم. من نمی‌دانم چرا وقتی آن‌ها ۲۰ دقیقه زودتر رسیدند، هم به زمین نیامدند و من از این موضوع تعجب کردم. کسی از بازیکنان سپاهان و تدارکات این تیم به زمین نیامدند.

 

مظفری: بازی باید ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شود

وید مظفری، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان و عملکرد ناظر بازی گفت: وقتی جلال مرادی مراسم پیش از شروع بازی را برگزار می‌کند و یکی از تیم‌ها در زمین نیست، یعنی فرصت تمام شده و باید بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کند. اعلام این موضوع هم دست ناظر بازی است و داور تنها زیرمجموعه‌ای از نماینده فدراسیون است و تصمیم‌گیری با جلال مرادی است.

 

وی ادامه داد: او اکنون دیگر نمی‌تواند بازی را برگزار کند و اگر این کار را انجام دهد، تنها مدیریت زیر خود را سوال برده است. او می‌توانست زمان را بیشتر نگه دارد تا سپاهانی‌ها بیایند و حالا که این کار را انجام نداده، نباید بازی را برگزار کند چون برای مدیریت خودش بهتر است. البته فینال جام حذفی، رعایت نکردن قانون را به خوبی به همه نشان داد.

 

فتاحی: به ناظر بازی گفتیم آماده بازی هستیم اما پرسپولیسی‌ها قبول نکردند

رضا  فتاحی در خصوص عدم برگزاری بازی مقابل پرسپولیس گفت: دیشب در جلسه هماهنگی گفتم که اگر قرار است به خاطر  ویروس کرونا بازی بدون تماشاگر برگزار شود، بازی را لغو کنیم و  آقای جلال مرادی ناظر بازی هم در صورتجلسه نوشتند که باشگاه سپاهان خواهان لغو بازی است.

 

وی ادامه داد: پس از مخالفت، کارهای برگزاری بازی را انجام دادیم و از ساعت 2 بعدازظهر هم در لابی هتل بودیم. به هواداران‌مان احترام می‌گذاریم آنها با این تیم خوشحال و ناراحت می‌شوند ولی ازدحام جمعیت بود و نتوانستیم از هتل بیرون بیاییم.

 

سرپرست تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: به جلال مرادی گفتیم که تیم‌مان آماده است و حتی او با پرسپولیسی‌ها صحبت کردند ولی آنها قبول نکردند بازی کنند. در بازی فینال هم همین اتفاقات افتاد و 4 ساعت تاخیر در شروع مسابقه پیش آمد ولی بازی انجام شد. چرا تیم‌های شهرستانی باید این هزینه‌ها را بدهند؟ چرا ما نباید از حق میزبانی‌مان استفاده کنیم؟ هواداران ما از روزهای قبل تدارک دیده بودند. به خاطر دستوراتی که وجود داشت و رعایت بحث منافع ملی آمدیم ولی با توجه به اینکه آقای مرادی با پرسپولیسی‌ها صحبت کردند ولی آنها قبول نکردند بازی کنند.

 

کریم باقری: به ما اعلام کردند بازی لغو شد

کریم باقری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از گذشت یک ساعت از زمان آغاز دیدار این تیم با سپاهان و عدم حضور تیم میزبان در زمین مسابقه رختکن این تیم را ترک کرد و به سمت اتوبوس تیم رفت.

 

باقری هنگام ترک رختکن و حرکت به سمت اتوبوس برای ترک ورزشگاه، به خبرنگاران گفت: به ما اعلام کردند که این بازی لغو شده است.

 

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه آیا ناظر مسابقه اعلام کرده این بازی لغو است، اظهار داشت: این را از آقای جلال مرادی بپرسید.

 

شیشه اتوبوس پرسپولیسی‌ها شکست

 اتوبوس حامل اعضای تیم پرسپولیس بعد از لغو بازی این تیم با سپاهان، در بیرون ورزشگاه با پرتاب اشیاء از سوی هواداران اصفهانی مواجه شد. این در حالی بود که ماموران انتظامی اتوبوس سرخپوشان را اسکورت می‌کردند.

 

یکی از شیشه‌های اتوبوس حامل اعضای تیم پرسپولیس با برخورد یک شیء شکسته شد تا حواشی این بازی برگزار نشده تکمیل شود.

 

سپاهان از نقش جهان خارج نشد/ شروع تمرین شاگردان قلعه نویی بعد از لغو بازی

پس از لغو دیدار عصر امروز (یکشنبه) دو تیم سپاهان و پرسپولیس از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر، بر اساس تصمیم کادر فنی این تیم، بازیکنان از ورزشگاه نقش جهان خارج نشدند و شروع به تمرین کردند.

 

این اتفاق درحالی رخ داد که تیم پرسپولیس این ورزشگاه را ترک کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------