فدراسیون فوتبال عربستان:در مکان مناسب با استقلال و تراکتور ایران بازی می‌کنیم | بررسی ابعاد حقوقی شکایت الاهلی عربستان از استقلال



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس فدراسیون فوتبال عربستان گفت: اطمینان داریم که تیم‌های الهلال و النصر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مکان‌های مناسب با استقلال و تراکتور ایران بازی خواهند کرد.

به گزارش مهر، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی شهریورماه برگزار خواهد شد که تیم استقلال ایران باید به مصاف الهلال عربستان برود و تراکتور هم حریف النصر است. طبق اعلام قبلی کنفدراسیون آسیا، استقلال باید در تهران میزبان الهلال باشد و تراکتور به عربستان برود، با وجود این، هنوز صحبت‌هایی در مورد احتمال تغییر نحوه و زمان برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی وجود دارد.

 

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های سعودی از تلاش فدراسیون فوتبال این کشور برای گرفتن میزبانی مراحل نهایی لیگ قهرمانان و انجام مسابقات به صورت متمرکز خبر دادند. از سوی دیگر، مدیران تیم استقلال هم اعلام کردند اقداماتی را برای گرفتن میزبانی دیدار با الهلال و حفظ حق میزبانی انجام داده‌اند.

 

«یاسر المسحل» رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در تازه‌ترین گفتگوی خود اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیمی برای تقابل نمایندگان ایران و عربستان نگرفته است.

 

یاسر در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «دوری مع الولید» گفت: فدراسیون فوتبال (عربستان) از النصر و الهلال حمایت می‌کند ولی تاکنون مکان بازی‌های این دو تیم مقابل باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است.

 

وی تاکید کرد: با تمام قدرت از آنچه که به نفع الهلال و النصر است حمایت می‌کنیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با بیان اینکه اطمینان دارد الهلال و النصر در مکان‌های مناسب با استقلال و تراکتور بازی می‌کنند، گفت: AFC همیشه برای مسابقات الهلال و النصر زمین‌های بی طرف را انتخاب می‌کرد. در تصمیم گیری مناسب برای بازی‌های الهلال و النصر در لیگ قهرمانان اطمینان داریم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، «سلطان المهوس» خبرنگار عربستانی هم با اشاره به صحبت‌های یاسر المسحل، اعلام کرد قانون بازی نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف هنوز در حال اجرا است و در صورت برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم به صورت تک بازی، وضعیت به صورت «استثنایی» تغییر خواهد کرد؛ همانطور که این اتفاق در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال رخ داد و تیم‌های فولاد و استقلال ایران راهی عربستان شدند.

 

بررسی ابعاد حقوقی شکایت الاهلی عربستان از استقلال

رسول باختر درباره شکایت الاهلی عربستان از استقلال گفت: حتی اگر میلیچ قرارداد جدیدی هم بسته باشد اثباتش کار ساده‌ای نیست. چون اسناد در اختیار میلیچ و باشگاه استقلال است

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش خبرآنلاین، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر شکایت تیم الاهلی عربستان از باشگاه استقلال بابت حضور هروویه میلیچ در ترکیب این تیم در رسانه‌های عربستانی منتشر شده و این موضوع همه را یاد شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس پس از شکست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال گذشته انداخت.

 

هروویه میلیچ پس از دربی رفت بین استقلال و پرسپولیس ایران را ترک کرد و در آن زمان خبرهایی مبنی بر فسخ یک طرفه قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال مطرح شد که البته این خبر در زمان بازگشت مدافع کروات مورد تایید مدیران استقلال قرار نگرفت و آن‌ها مدعی شدند میلیچ قراردادش را فسخ نکرده و قرارداد جدیدی با او امضا نشده است. عربستانی‌ها اما با استناد به همین غیبت طولانی حالا قصد دارند علیه استقلال شکایت کنند.

 

رسول باختر، یکی از وکلای ورزشی درباره این اتفاق گفت و گویی با خبرآنلاین داشت و توضیحات مهمی درباره این پرونده ارائه داد:

 

باختر در ابتدا درباره احتمال به نتیجه رسیدن شکایت الاهلی عربستان گفت:«ببینید مطلبی که وجود دارد این است که اگر در نظر بگیریم میلیچ قراردادش را فسخ کرده و قرارداد جدیدی امضا کرده یک فرض است که خودش حتی در صورت این‌که حقیقت داشته باشد هم نیاز به اثبات دارد و اثبات آن هم کار بسیار دشوار است. در واقع تنها در صورتی این موضوع قابل اثبات است که یک نفر از داخل خود باشگاه استقلال بخواهد این تیم در پرونده محکوم شود و اسناد و مدارک را به طور کامل در اختیار بقیه قرار دهد که تا این لحظه خبری در این مورد وجود نداشته است. پیدا کردن ادله اثبات همین فرض یعنی فسخ قرارداد قبلی و انعقاد قرارداد جدید بسیار سخت است. لذا بر این اساس می‌توان گفت حتی اگر میلیچ قرارداد جدیدی هم بسته باشد اثباتش کار ساده‌ای نیست. چون اسناد در اختیار میلیچ و باشگاه استقلال است و اگر بخواند منتشر کنند خودشان دچار مشکل می‌شوند.»

 

وی افزود:«پس عملا اگر دعوایی هم علیه باشگاه استقلال مطرح شود باشگاه با مشکلی مواجه نخواهد شد. فقط تنها نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که میلیچ ممکن است در زمان فسخ احتمالی یک رونوشت هم برای فیفا ارسال کرده باشد که بعضی از وکلا این کار را انجام می‌دهند و وقتی برای باشگاه نامه فسخ را ارسال می‌کنند، برای فیفا هم این کار را می‌کنند. اگر این نامه ارسال شده باشد خب در اسناد فیفا موجود خواهد بود و از فیفا استعلام می‌گیرند. لذا اگر فسخی وجود داشته و مدارک آن را به فیفا داده شده باشد، در اختیار مرجع رسیدگی کننده قرار خواهد گرفت.»

   

باختر با اشاره به یک نکته مهم درباره زمان ارسال شکایت گفت:«باشگاه‌های قبلی که استقلال با آن‌ها بازی کرده باید در فرصت تعیین شده اقدام به شکایت می‌کردند که اگر اقدام نکرده باشند اصلا به شکایت رسیدگی نخواهد شد.»

 

او درباره اینکه آیا قانون منع ورود بازیکنان خارجی فقط در بازی‌های داخلی رسمیت دارد یا شامل لیگ قهرمانان آسیا هم می‌شود، گفت:« با توجه به این‌که نمی‌دانیم این قانون چیست و متن مصوبه آن را در جایی ندیده‌ایم، نمی‌شود درباره‌اش اظهار نظر کرد. برای مثال ممکن است در آن نوشته شده باشد باشگاه‌های ایرانی حق ندارند تحت هیچ شرایطی با بازیکنان خارجی قرارداد امضا کنند. اگر این باشد تحت هیچ شرایطی باشگاه استقلال و میلیچ به فرض فسخ نمی‌توانند مجددا قرارداد امضا کنند. از طرفی ممکن است نوشته شده باشد باشگاه‌های ایرانی حق استفاده از بازیکن خارجی را در لیگ برتر و جام حذفی ندارند که در این صورت مشکلی وجود ندارد. اما با توجه به اینکه این مصوبه برای سازمان لیگ است احتمالا مربوط به بازی‌های داخلی خواهد بود نه خارجی اما این هم یک مشکلی دارد؛ فرض کنیم قرارداد قبلی فسخ شده باشد یعنی اعتبار سابق را ندارد و مجددا استقلال و میلیچ باید قراردادی را ثبت می‌کردند که چنین کاری نکردند و موقع ارسال لیست آسیایی به قرارداد قبلی اشاره کرده نه فعلی که می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود.»

 

باختر در پاسخ به این‌که آیا سازمان لیگ می‌تواند برای باشگاه‌های ایرانی در مسابقات آسیایی هم محدودیت استفاده از بازیکن خارجی ایجاد کند، مدعی شد:« بله قطعا و از اختیارات این سازمان است و چون ثبت قرارداد با سازمان لیگ است تا زمانی که آن را تایید نکند ثبت انجام نمی‌شود.»

 

او در پایان گفت:« در کل حتی به فرض فسخ قرارداد اگر میلیچ نامه‌ای به برای فیفا نفرستاده باشد چون ادله اثباتی در دست طرف مقابل نیست، نمی‌توانند آن را اثبات کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------