این حرف را من ایثارگر می‌زنم؛ علی دایی اسطوره است



 بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال ایران,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید:«جواد نکونام،علی دایی و امیر قلعه‌نویی می‌توانند هدایت تیم ایران را برعهده داشته باشند.» 

 به  گزارش خبرآنلاین؛ علی اکبر استاد اسدی هنوز هم که هنوز است شیرینی‌های خاص خودش را دارد.خوش مشرب،با معرفت و خوش مصاحبه.هنوز هم از ته دلش می خندد و زلال است مثل آب.او خود خودش است بدون هیچ شیله پیله ای.بازیکن سابق تیم ملی ایران که هر بار به او زنگ می زنی حرف جدیدی برای گفتن دارد.استاد اسدی در فوتبال ایران تمام شدنی نیست و جالب اینجاست که می گوید:«دیگر از فوتبال بدم می آید.باور کنید بازی های جام جهانی را ندیدم،حتی بازی های تیم ملی را.»

 

واقعا تماشا نکردید؟

نه والا!

 

چرا؟

کلا نیستم! باور کنید بازی گل گهر و تراکتورسازی را هم نرفتم ببینم.کلا دیگر فوتبال نمی بینم.کلا از این ورزش زده شدم وقتی در آن به اسطوره های ما بی احترامی می کنند.

 

منظورتان ماجرای علی دایی است؟

بله.مگر علی دایی کم برای این مملکت زحمت کشیده؟ما که هم تیمی هایش بودیم،دیدیم و می دانیم او چه کارهایی برای ایران کرده.عرق ریخته و پول حلال به دست آورده.علی دایی جهانی است.وقتی توهین ها علیه او را دیدم ازته قلبم ناراحت شدم.دنده های او را ما دیدیم که چطور شکست.طحال علی دایی را ما دیدیم که چطور پاره شد.در کل توهین کردن به هیچ شخص و هیچ فردی را نمی پسندم.من خودم ورزشی هستم و ایثارگر هم بوده ام.شما این حرف ها را از زبان یک ایثارگر می شنوید.

 

راستی شما جبهه بودید درست است؟

بله.بیش از سه سال در جبهه بودم.کارت ایثارگری هم دارم.در شلمچه ،باختران و ...جنگیده ام.نباید به همین راحتی به علی دایی بی احترامی کنیم.

 

شما یکی از کسانی هستید که از حضور سرمربی خارجی روی نیمکت تیم ملی انتقاد می کنید.این انتقاد به چه دلیلی است؟

شما جام های جهانی را ببینید.چه نتایجی به دست آورده ایم؟در هر دوره یک بازی را برده ایم،یک باخت و یک مساوی.خب آیا این نتایج را با مربیان ایرانی به دست نمی آوردیم؟

 

گزینه ای هم دارید؟

همین جواد نکونام خودمان.هم جوان است،هم تجربه دارد.یا علی دایی و اگر نشد امیر قلعه نویی.به خدا این ها از سرمایه ای همین مملکت هستند که می توانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند.بیایید یک بار برای همیشه دست از خرج اضافه کردن برداریم و به مربیان ایرانی اعتماد کنیم.

 

پس اگر این بار کی روش دوباره برای تیم ملی انتخاب شود و ...

مگر نرفت؟او چه چیزی دارد که برای ما انجام نداده باشد؟هر چه داشته رو کرده و دیگر به درد فوتبال ما نمی خورد.هر بار هم که سرمربی تیم ملی بوده یک سری بازیکن مشخص شده را دعوت کرده و تمام.

 

از خود علی اکبر استاد اسدی چه خبر؟این روزها چه کار می کند؟

خودم در ورزش شهرداری هستم وچند سال دیگر بازنشسته می شوم.

 

ظاهرا این فوتبال در کل چیزی برای علی اکبر استاد اسدی نداشت،درست است؟

آن زمان ها قراردادها مثل الان که میلیاردی نبود.همین طوری می رفتیم بازی می کردیم حالا یک چیزی هم به ما می دادند.ما نسل آخری بودیم که واقعا بدون پول(منظورم پول زیاد است)فوتبال بازی کردیم.

 

آخرین قرارداد شما چقدر بود؟

فکر می کنم 5 میلیون بود با ذوب آهن.

 

برای چند فصل؟

برای یک فصل.

 

البته پول کمی هم نبود.

زیاد هم نبود.ببینید من آن سال از یک تیم ترکیه ای پیشنهاد داشتم که ذوب آهن اجازه نداد بروم.آن موقع مدافعان کمتر از تیم ها پیشنهاد داشتند و بیشتر تیم ها مهاجم می خواستند.به خصوص تیم های کشورهای عربی.پیشنهادی که به من داده بودند در حدود 200 میلیون تومان می شد.حالا شما با 5 میایون مقایسه کنید.زمان ما در فوتبال پول نبود.

 

اگر الان بازی می کردید چطور؟

با رقم هایی که فوتبالیست های امروزی می گیرند زیر 40 میلیارد تومان قرارداد نمی بستم.ما آن زمان با عشق و علاقه مان فوتبال بازی می کردیم و پول و این چیزها مهم نبود.

 

گفتید جام جهانی را ندیدید اما حتما شنیدید که آرژانتین با مسی قهرمان جام جهانی شد؟

بله.مسی واقعا زمینی نیست،او هوایی است!

 

پس از نظر شما مسی بهتر از رونالدو است؟

نمی شود قیاس کرد.مسی روی بازی زمینی حرف ندارد اما رونالدو در سر زدن هم توانایی بالایی دارد.کلا مسی یک طوری است!هر کسی که مقابلش باشد را از پیش رو می دارد.

 

مهار مسی برای علی اکبر استاد اسدی راحت تر است یا رونالدو؟

قطعا مهار مسی!مهار رونالدو به نظرم کار سخت تری است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------