آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

ذوالفقارنسب: خیابانی سالی یکی دوبار از این حرف‌ها می‌زند، جدی نگیرید!



ذوالفقارنسب ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 جواد خیابانی اخیرا ادعایی درباره دربی سال 54 مطرح کرده که جنجال بزرگی به‌دنبال داشته است. او خاطره‌ای از مرحوم همایون بهزادی نقل کرد و مدعی شد بازیکنان تاج در آن سال دوپینگ کرده بودند و بهزادی با پیگیری‌هایش باعث شد از آنها تست گرفته شود اما برخی مسائل مثل اینکه نفرات دوپینگی عضو تیم اعزامی ایران به المپیک بودند باعث شد دوپینگ آبی‌ها مثبت اعلام نشود و بهزادی هم در اعتراض به این مساله استعفا کرد.

 

این صحبت‌ها از این جهت که معمولا در آن زمان عرف بر گرفتن آزمایش دوپینگ از مسابقات لیگ ایران نبوده شک‌و‌شبهه‌های زیادی را به‌دنبال داشت. البته نگاهی به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های آن زمان نشان می‌دهد ماجرای اعتراض بهزادی و تست دادن 5 بازیکن استقلال صحت داشته اما بقیه روایتی که مطرح شده طبعا نیاز به اسناد محکم‌تری دارد. علی پروین سال‌ها بعد در این خصوص مصاحبه‌ای انجام داد و اعلام کرد اعتقادی به دوپینگ ندارد و پرسپولیسی‌ها در آن دربی عملکرد خوبی نداشتند و باختند و باید آن را بپذیرند. برای بررسی ابعاد ماجرا سراغ یکی از نفرات تیم پرسپولیس که در آن دربی حضور داشت و همچنین فرزند مرحوم بهزادی رفتیم تا نظرات‌شان را جویا شویم.

 

 ذوالفقارنسب: شرط‌بندها وقتی می‌بازند این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند

بیژن ذوالفقارنسب یکی از پیشکسوتانی که سابقه بازی در پرسپولیس و عضویت در کادر مربیگری استقلال را دارد در آن بازی یکی از مدافعان پرسپولیس بود. وی درخصوص ادعای مطرح‌شده درباره دوپینگ تعدادی از بازیکنان استقلال در آن دربی به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «در آن زمان معمولا دوپینگ‌ در ورزش‌های گروهی رایج نبود، شاید در ورزش‌های انفرادی دوپینگ می‌کردند اما در دنیای فوتبال مرسوم نبود و نیست، البته شاید یک بازیکن مثلا به‌دلیل روحی و روانی در سال یک یا دو بار از دارویی استفاده کند که جنبه دوپینگ داشته باشد اما باز هم ‌تاکید می‌کنم در فوتبال آن روزها دوپینگ مرسوم نبود.»

ذوالفقارنسب درخصوص ادعای جواد خیابانی که گفته بود مرحوم بهزادی سرمربی وقت پرسپولیس پیگیری‌های بی‌نتیجه‌ای درخصوص دوپینگ استقلالی‌ها داشت، افزود: «تایید نمی‌کنم. من در آن زمان عضو تیم پرسپولیس بودم و استقلال در آن بازی‌ها نیازی به دوپینگ کردن نداشت. ضمن اینکه در آن زمان دوپینگ واقعی در ایران رایج نبود، بازهم می‌گویم در فوتبال دوپینگ نمی‌کنند مگر اینکه بازیکنی بنا بر دلایلی نخوابیده باشد یا بیمار شده باشد بخواهد یک قرصی بخورد که بگویند دوپینگ کرده اما این دوپینگ محسوب نمی‌شود‌.»

 

از ذوالفقارنسب که معمولا در مصاحبه‌هایش جانب احتیاط را رعایت می‌کند می‌خواهیم درباره همان دربی سال 54 حرف بزند و او این‌طور پاسخ می‌دهد: «هر زمان بین این دو تیم بازی برگزار شد، تماشاگران دو تیم و افرادی که متعصبانه هواداری می‌کنند و همچنین کسانی که شرط‌بندی کردند وقتی بازنده می‌شوند بهانه‌های اینچنینی می‌آورند وگرنه فدراسیون فوتبال در آن زمان بیشتر از حالا نسبت به تیم‌ها و بازیکنان مسلط بود.»  ذوالفقارنسب درخصوص شرط‌بندی در آن زمان گفت: «شرط‌بندی آن زمان بود و الان هم هست اما نباید آن را گسترده کرد، من اصلا موافق این بررسی‌ها نیستم.»

 

وی در پایان اتفاقات پیش‌آمده را به خبرنگاران مرتبط دانست و در این‌باره گفت: «معمولا خبرنگارها برای بهتر نشان دادن کیفیت کارشان مسائل کوچک را غلو می‌کنند! من بیش از 50 سال است در فوتبال ایران هستم اما ندیدم و نشنیدم باشگاهی دوپینگ کرده باشد! جواد خیابانی هم هر یکی، دو سال یک‌بار چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که این کار اوست و نباید جدی بگیرید!»

 

 علی بهزادی: به عبده فشار آوردند، پدر من دروغگو‌ نبود

همایون بهزادی ‌ملقب به سرطلایی فوتبال ایران چند سالی است به رحمت خدا رفته و چنانچه اکنون‌ در قید حیات بود با شناختی که از روحیات مهربانانه‌اش داشتیم، بعید بود پاسخی به عکس‌العمل‌های بعضی از فوتبالی‌ها درخصوص ادعای بازگوشده‌اش نسبت به ادعای مطرح‌شده درباره دوپینگ استقلالی‌ها در سال 54 داشته باشد. هر زمانی که فوتبال ما غرق در حواشی بود، خبرنگاران هروقت سراغ همایون بهزادی می‌رفتند با لبخند و گاهی خواندن دو بیت شعر این بزرگمرد مواجه می‌شدند. اما این روزها که در دنیای ما نیست هر وقت سوالی مرتبط به او داشته باشیم سراغ یک دانه پسرش علی می‌رویم. علی همیشه درکنار پدرش بود و رازهای مگویی از پدر در سینه دارد. او این روزها از حرف‌هایی که بعضی‌ها درخصوص پدرش به زبان می‌آورند ناراحت است. علی بهزادی درخصوص اتفاقات پیش‌آمده در یکی، دو روز اخیر به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «نمی‌خواهم وارد این مسائل شوم، فقط اینکه چند بچه در اینستاگرام بی‌احترامی کرده بودند به آنها گفتم‌ نمی‌خواهم مساله را باز کنم، فقط یک مدرک کوچک برایشان گذاشتم و به آنها گفتم کاری نکنید بقیه مسائل را باز کنم چون پدرم به من قسم داده بود چیزی را بازگو نکنم و نمی‌خواهم این قسم را بشکنم.»

فرزند مرحوم همایون بهزادی درخصوص سرنخ‌هایی که می‌شود از آن دربی بازگو کرد، گفت: «این ماجرا برای نزدیک به 50 سال قبل بود که آقای خیابانی الان مطرح کرد و خیلی‌ها که در آن بازی بودند حالا به رحمت خدا رفتند. پدر من را یک ایران می‌شناسد و می‌دانند انسان‌ دروغگویی نبود. ما خانوادگی حرف‌هایمان را رک می‌زنیم. مگر می‌شود چیزی نبوده باشد و ما درباره‌اش حرف بزنیم؟ یک‌سری مسائل در آن بازی پیش آمد و پدرم با آقای عبده دعوا کرد و به همان علت هم از باشگاه‌ پرسپولیس بیرون رفت. این یک مساله واقعی است که خود بازیکنان تاج در آن زمان هم می‌دانند اما نمی‌دانم چرا الان آقای خیابانی به آن پرداخته است!»

 

از فرزند مرحوم بهزادی خواستیم صریح‌تر در این‌باره اظهارنظر کند که گفت: «پدر من بارها این مسائل را برای من بازگو کرد، در آن زمان چند بازیکن عضو تیم ملی بودند، از مقامات بالا به علی عبده فشار آوردند اما پدرم کوتاه نمی‌آمد اما در جوانی پیگیر این موضوع شد شاید الان اگر بود طور دیگری به آن قضایا نگاه می‌کرد.»

علی بهزادی درخصوص دعوای بین پدرش با علی عبده بنیانگذار پرسپولیس به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «بحث منافع تیم ملی بود و نمی‌خواستند به تیم‌ملی آسیبی وارد شود، بالادستی‌ها فشار می‌آوردند و پدرم زیربار نمی‌رفت‌. پرسپولیس را همایون بهزادی به وجود آورد، عبده صاحب بولینگ بود. همه مدارک را دارم، هرکسی از هم‌دوره‌های پدرم ادعای دیگری دارد بیاید مقابل من و مادرم حرف بزند تا ما به آنها مدرک نشان بدهیم. پرسپولیس آن زمان دو دسته شده بود اما همایون بهزادی از این مملکت نرفت، ماند بالای سر تیم. این اتفاقات در گذشته افتاد و پدرم از من قول گرفت نه اسمی را بگویم نه کل ماجرا را تعریف کنم. فقط تا همین حد را می‌گویم که پدرم دروغ نگفت و سر همین موضوع کنار گذاشته شد‌.»

  

 

فرهیختگان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------