ماجدی: برکناری اسکوچیچ دور از معرفت ایرانی بود!/اصولی: اسکوچیچ مربی قطعی ما در جام جهانی است



 فوتبال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید با علی دایی و هیچ گزینه دیگری مذاکره نکرده چرا که فدراسیون تا سال 2023 با سرمربی تیم ملی قرارداد دارد. 

به گزارش  ورزش سه سرپرست فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، به سوالات مجری این برنامه در خصوص عملکردش در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌هایش برای انتخابات فدراسیون فوتبال پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید؛

 

میرشاد ماجدی در خصوص ماجرای عزل سرمربی تیم ملی از سوی کمیته فنی و ابقای او از سوی هیات رئیسه گفت:" این طور نیست. کمیته فنی اعضایی که در آن وجود دارند افراد سرشناسی هستند که چندین سال عضو تیم ملی بودند یا آقای محصص که اکثر سرمربیان ما مدرک A خودشان را از ایشان گرفتند. ولی یادمان باشد که کمیته فنی یک کمیته مشورتی است. تصمیم گیر نیست. کمیته فنی به اعضای فدراسیون مشورت می دهد."

 

سرپرست فدراسیون فوتبال در ادامه افزود:"پیشنهاد سرمربی با رئیس فدراسیون و تصویب هیات رئیسه است طبق اساسنامه. قابلیت تصمیم گیری هم دارند. نیاز به دستور جلسه نداشته موضوع و هفت نفر اعضا هیات رئیسه تصمیم گرفتیم بر ابقای ایشان. ما اگر آقای اسکوچیچ را برکنار می کردیم یا مربی دیگر می آوردیم می شد تصمیم. ما این کارها را نکردیم و ایشان به کار خود ادامه دادند."

 

ماجدی همچنین به دلیل مخالفت با نظر کمیته فنی هم اشاره کرد و گفت:" به هرحال ما ایرانی هستیم. کسی که به ایران آمده، سالم کار کرده، تیمی که هیچ کسی مسئولیتش را قبول نمی‌کرد، به دور دوم رسانده و بعد هم جام جهانی به نظر من یک مقداری بی معرفتی بود اگر می خواستیم او را عوض کنیم. ما تصمیم نگرفتیم، ابقا ایشان موضوعی بود که وجود داشت."

 

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا از اول چنین مباحثی پیش آمد هم گفت:" یک سری مسائل خارج از فدراسیون القا می‌شود. باور کنید در فدراسیون فوتبال آنقدر نکته مثبت و منفی وجود دارد که نمی‌شود روی یک موضوع تمرکز کرد. زمانی که ما تمرکز کردیم روی برنامه ریزی برای بازی های دوستانه و درآمدزایی دیدیم همزمان چنین اتفاقاتی افتاد."

پیشنهاد سرمربیگری به علی دایی مبحث دیگری بود که مجری برنامه با استناد به صحبت‌های خداداد افشاریان از سرپرست فدراسیون فوتبال پرسید و با این جواب مواجه شد:" من تماس گرفتم ایشان را ببینم.

 

خود ایشان را روی خط بیاورید بپرسید. همین الان که با شما صحبت می‌کنم دو روز قبل آخرین قسمت مالیات آقای کی‌روش را در حدود یک میلیارد تومان پرداخت کردیم. ما نمی‌خواهیم هیچ باری را روی دوش ملت و دولت بگذاریم. سعی می‌کنیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه را بگیریم. ما با آقای اسکوچیچ تا 2023 قرارداد داریم. تعجب می‌کنم دوستان می گویند هیات رئیسه تشکیل شده یا نشده. وظیفه داریم ایشان را صد درصد حمایت کنیم و این کار را می‌کنیم."

 

موضوع دودستگی در بین بازیکنان تیم ملی در خصوص سرمربی و انتخابات فدراسیون فوتبال سوژه دیگر پرسش افتخاری، مجری برنامه از میرشاد ماجدی بود که ماجدی در پاسخ گفت:" خودم فوتبالیست بودم و روحیه فوتبالیست ها را می شناسم. هیچ فوتبالیستی جز اینکه صلاح فدراسیون و فوتبال را بخواهد نداریم. همه دلشان می سوزد ولی شاید بیانشان برای این دلسوزی فرق می کرده. قطعا بچه هایی که پست مخالف گذاشتند اگر به مربیگری یا مدیریت برسند کلام شان فرق خواهد کرد. بازیکنان پذیرفته اند که فوتبالیست کارش بازی است. مربی کارش هدایت کردن و مدیر کارش منیج کردن کار است. خود بازیکنان به این بلوغ رسیدند که این دو دستگی باید کنار برود فقط برای کشور و پرچم مان باید تلاش کنند. فوتبال یک پدیده شادی آفرین و وحدت آفرین است. نباید این را فراموش کنیم. مطمئن باشید با اردوی جدیدی که برنامه ریزی کردیم در اتریش، برنامه سنگال که قطعی شده و ان شاءالله حریف دیگر هم قطعی شود، اردوی خوبی خواهیم داشت و سعی می کنیم با بهترین کیفیت در این دو بازی حاضر شویم."

 

ماجدی در خصوص VAR نیز صحبت کرد و حامل خبرهای خوشی بود:"خبرهای خوش و بهتر دیگری نیز دارم. فردا آخرین تاییدیه ای که به من برسد. از هفته آینده آموزش VAR را آغاز خواهیم کرد‌."

 

اصولی: اسکوچیچ مربی قطعی ما در جام جهانی است

سخنگوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود.

 

 فوتبال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

به گزارش  ورزش سه ، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگویی درباره اردوی تیم ملی در فیفادی شهریور ماه و اولین بازی این تیم حرف هایش را اینگونه آغاز کرد: برای بیستم یا بیست و یکم بازی با تیم امید برنامه ریزی شده تا با بازیکنانی که در اردو هستند یک بازی مقابل تیم امید انجام شود. این بازی در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد و تاریخ قطعی هم اعلام می شود. این بازی برای بازیکنانی است که در لیگ داخلی بازی می کنند تا انتخاب های قطعی خود را آقای اسکوچیچ داشته باشد.

 

صحبت‌های بعدی اصولی درباره حواشی پیرامون تیم ملی طی روزهای اخیر بود و در اینباره گفت: من این موضوع را چندین بار عرض کردم و دوباره می گویم. به هر حال شاکله اصلی هیئت رئیسه فوتبال در تاریخ هشتم شهریور ماه حفظ خواهد شد و فقط برای چهار صندلی هیئت رئیسه انتخابات خواهیم داشت. تصمیمی که در خصوص سرمربی گرفته توسط اکثریت اعضای هیئت رئیسه بوده و با ما براساس جمیع نکات به این جمع بندی رسیدیم که با آقای اسکوچیچ ادامه بدهیم. ایشان هم تا پایان جام ملت های آسیای 2023 با ما قرارداد دارد و از همه مهم تر وقتی بر این صحبت ها نیست.

 

او سپس در واکنش به صحبت های مهدی تاج درباره روی کار آوردن کی‌روش اینطور حرف هایش را با قاطعیت از سر گرفت: قاطعانه عرض می کنم که طبق اساسنامه معرفی سرمربیان تیم های ملی به پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه است. این هیئت رئیسه به هر حال قاطعیت استقلال و قاطعیت رای خودش را در مقاطع مختلف نشان داده است.اکثریت اعضای این هیئت رئیسه به این تصمیم ( ادامه کار اسکوچیچ) رسیده‌اند و بر مبنای همین تصمیم آقای اسکوچیچ قطعا سرمربی تیم ملی ما خواهند بود.

 

هر صحبتی که بخواهد تمرکز تیم را برهم بزند و دلسردی ایجاد کند به نظرم در راستای منافع فوتبال و تیم ملی نیست و اصلا فرصت این کار را نداریم. فقط باید به روحیه بالای تیم ملی و به همدلی و انسنجام بین بازیکنان و کادر تیم ملی توجه کنیم. بر همین مبنا قاطع و بدون تردید جلو می رویم و آقای اسکوچیچ قطعا در جام جهانی کادر فنی تیم ملی خواهد بود و با همین سرمربی در جام جهانی شرکت خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------