برنده‌ها و بازنده‏‏‌های بازگشت کی‏‏‌روش



کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

از لحظه انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، شایعه بازگشت کارلوس کی‌‌‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران داغ شد. این به نوعی وعده انتخاباتی تاج بود که صراحتا آن را در تلویزیون اعلام کرد؛ هرچند که موضوع موافقان و مخالفان خاص خودش را داشت. طبیعتا با پایان رای‌‌‌گیری، شایعات در مورد این جابه‌‌‌جایی افزایش هم پیدا کرد. حتی گفته شد شب انتخابات قرار است هیات‌‌‌رئیسه جلسه اضطراری تشکیل بدهد و دراگان اسکوچیچ را عزل کند، هر چند تا لحظه تنظیم این مطلب خبر رسمی در این مورد منتشر نشد. با این همه اما، اگر قرار باشد کی‌‌‌روش را شانس اول سرمربیگری تیم ملی ایران در جام‌‌‌جهانی بدانیم، بازگشت او به کشورمان برنده‌‌‌ها و بازنده‌‌‌های «احتمالی» خواهد داشت که مرور آنها خالی از لطف نیست.

 

بـرنـده‌ها

روزبه چشمی

 هیچ‌‌‌کس در فوتبال کشور به اندازه کارلوس کی‌‌‌روش به او اعتماد نداشت. مربی پرتغالی معتقد بود چشمی مدرن‌‌‌ترین مدافع میانی سال‌های اخیر فوتبال ایران است. معمولا هم اسم این بازیکن را در فهرست مدعوین کی‌‌‌روش می‌‌‌دیدیم. بعد از جدایی او اما ستاره اقبال چشمی هم غروب کرد و دیگر این بازیکن را در حوالی تیم ملی ندیدیم. هیچ بعید نیست اگر کارلوس برگردد، بار دیگر چشمی را به اردو فرا بخواند؛ بازیکنی که امسال به لیگ برتر بازگشته و در دو پست دفاع میانی و هافبک دفاعی برای استقلال به میدان می‌رود.

 

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

احسان  حاج‌‌‌صفی 

از جمله بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌‌‌روش بود که در دوران او تعداد بازی‌‌‌های ملی‌‌‌اش افزایش چشمگیری پیدا کرد. حاج‌‌‌صفی در دو پست دفاع چپ و هافبک میانی برای تیم ملی بازی می‌کرد، اما در دوران دراگان اسکوچیچ به تدریج به حاشیه رانده شد. او تقریبا از ترکیب اصلی کنار رفت و در این مدت هم مواضع متناقضی در مورد مربی کروات داشت. حاج‌‌‌صفی در مقطعی به حمایت از اسکو مشغول شد، اما پس از آن به صف منتقدان این مربی پیوست و در حمایت تلویحی از نامزدی مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال استوری گذاشت.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

کریم  انصاری‌فرد 

شرایطش با حاج‌‌‌صفی مشابه است و حتی در دوران اسکوچیچ وضعیت بدتری هم پیدا کرد. انصاری‌‌‌فرد در دوران کی‌‌‌روش پای اصلی دعوت به تیم ملی بود و حتی در جام‌‌‌جهانی 2018 به پرتغال گل زد. با این حال او در دوران اسکوچیچ به طور کامل از ترکیب تیم ملی کنار رفت؛ چنان‌که حتی در غیاب سردار آزمون و مهدی طارمی هم اسکو ترجیح می‌‌‌داد تغییر سیستم بدهد، اما از کریم استفاده نکند. انصاری‌‌‌فرد در اردوی پرحاشیه قطر به تیم ملی دعوت نشد و در صورت ابقای مربی کروات احتمال پررنگی وجود دارد که حضور در جام‌‌‌جهانی را نیز از دست بدهد.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

میلاد  محمدی 

دفاع چپ مورد علاقه کارلوس کی‌‌‌روش بود که با او به جام‌‌‌جهانی 2018 هم رفت. با این حال این بازیکن در دوران دراگان اسکوچیچ هرگز جدی گرفته نمی‌‌‌شد. سرمربی کروات تیم ملی برای پست دفاع چپ بیشتر به امید نورافکن و وحید امیری توجه داشت و حتی دیده می‌شد که جعفر سلمانی را به یکی مثل محمدی ترجیح بدهد. در نتیجه عجیب نبود که میلاد هم در طول این مدت به جمع منتقدان اسکو بپیوندد و استوری‌‌‌های مربوط به مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش را به انتشار برساند! بازگشت احتمالی کی‌‌‌روش می‌تواند شرایط او را تغییر بدهد.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

رامین رضاییان 

همه آنهایی که اسم بردیم در این دو، سه سال به تناوب در اردوی تیم ملی رفت و آمد داشتند، اما رامین رضاییان حکایت دیگری دارد. اسکوچیچ به طور کامل روی نام او خط قرمز کشید و اعلام کرد این بازیکن از نظر فنی، مخصوصا در بحث دفاعی استانداردهای مدنظر او را ندارد. حتی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه بیرون ماندن رضاییان از تیم ملی دلایل غیرفوتبالی دارد. در نتیجه رضاییان هم به سمت گروه طارمی تمایل پیدا کرد و با وجود اینکه بازیکن تیم ملی نبود، علیه اسکوچیچ استوری می‌‌‌گذاشت. او حتما از بازگشت کی‌‌‌روش خوشحال می‌شود.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

بـازنـده‌ها

امیر عابدزاده 

اگر از ما بپرسید عجیب‌‌‌ترین اتفاق ماه‌‌‌های پرآشوب تیم ملی چه بود، به شما خواهیم گفت مشارکت امیر عابدزاده در استوری گذاشتن به ضرر دراگان اسکوچیچ! سرمربی کروات تیم ملی تا حدی به امیر اعتماد داشت که در چند بازی انتخابی جام‌‌‌جهانی بیرانوند را نیمکت‌‌‌نشین کرد و از او در ترکیب اصلی مورد استفاده کرد. حتی به جرات می‌توان گفت نصف فحش‌‌‌هایی که اسکو در تیم ملی خورد به خاطر گل بدی بود که عابدزاده در سئول دریافت کرد. با این همه بعید است در صورت بازگشت کی‌‌‌روش به تیم ملی، امیر شانسی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

شجاع خلیل‌‌‌زاده 

این روزها اسم او هم در بین بازندگان بازگشت احتمالی کی‌‌‌روش به تیم ملی زیاد دیده می‌شود. شجاع البته از نظر فنی مدافع خوبی است، اما هرگز مورد اعتماد مربی پرتغالی نبود و این مساله تا جایی ادامه یافت که اختلاف بین آنها جنبه شخصی و غیرفوتبالی پیدا کرد. اسکوچیچ آمد، بلافاصله شجاع را به یکی از نفرات اصلی‌‌‌اش تبدیل کرد و این بازیکن هم با خیال راحت مصاحبه‌‌‌هایی علیه کی‌‌‌روش انجام داد. کارلوس نشان داده هرگز آدمی نیست که بی‌‌‌تفاوت از کنار این دست مسائل عبور کند. اگر او روی نیمکت برگردد، شاید شجاع حتی جام‌‌‌جهانی را نبیند.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

صادق محرمی 

یکی از بازیکنانی که بعد از جدایی کارلوس کی‌‌‌روش به ترکیب اصلی تیم ملی رسید صادق محرمی بود. او البته منتقدان پرشماری دارد و بسیاری بر این باورند که در حضور امثال رامین رضاییان، وریا غفوری و دانیال اسماعیلی‌‌‌فرد، نباید نوبت به محرمی برسد. با این حال اسکوچیچ همیشه دیدگاه متفاوتی داشته و تقریبا در هیچ مقطعی اعتقادش به صادق را از دست نداده است. در صورت تغییر کادرفنی تیم ملی، احتمال ادامه حضور محرمی در ترکیب اصلی کاهش خواهد یافت؛ آنچه در آستانه جام‌‌‌جهانی یک خبر بد برای این بازیکن محسوب می‌شود.

 

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

امید  نورافکن 

شرایطش مشابه محرمی است. امید نورافکن در دوره اسکوچیچ بسیار جدی گرفته شد و در خیلی از مسابقات به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت. او در دو پست مدافع چپ و هافبک میانی بازی می‌کند، اما شدت اعتقاد اسکوچیچ به این بازیکن تا آنجا بود که یک بار در غیاب مدافعان اصلی تیم ملی یعنی شجاع خلیل‌‌‌زاده و محمدحسین کنعانی‌‌‌زادگان، اسکوچیچ از این بازیکن در قلب خط دفاعی استفاده کرد و طعنه‌‌‌های بی‌‌‌شماری شنید. با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد در صورت تغییر کادرفنی، نورافکن چنین شرایط ایده‌‌‌آلی در تیم ملی داشته باشد.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

علی قلی‌‌‌زاده 

او هم از دیگر بازیکنان محبوب اسکوچیچ به شمار می‌‌‌آمده است. سرمربی کروات تیم ملی چنان اعتقاد راسخی به وینگر شارلروا دارد که با وجود ترافیک بسیار بالا در پست‌‌‌های تهاجمی، تقریبا همیشه قلی‌‌‌زاده را در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار می‌‌‌داد. اگرچه اسکوچیچ در بسیاری مواقع به حمایت از بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی متهم می‌شود، اما او برای بازی دادن به قلی‌‌‌زاده حتی ستاره‌‌‌ای مثل مهدی ترابی را هم روی نیمکت پیچ و مهره کرده بود. قلی‌‌‌زاده اولین مسابقات رسمی‌‌‌اش برای تیم ملی را در دوران اسکوچیچ انجام داد و بعید است چندان از بازگشت کی‌‌‌روش خوشحال شود.

کی‏‏‌روش ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

 

دنیای‌اقتصاد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------