سهیل مهدی: اتمام نیم‌فصل قبل از شروع جام‌جهانی منتفی است



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
لغو بازی فولاد به دلیل ماجرای نکونام؟ شرفم را با این مسائل گره نمی‌زنم/ ورزشگاه‌ها به‌تدریج به‌روی زنان باز شود و انتظار فیفا هم همین است/ سکوی چند ورزشگاه ازجمله آزادی به وضعیت خطرناکی رسیده است / قرار ما برگزاری سوپرجام قبل از جام‌جهانی بود، حالا شاید تغییر کند 

 به‌نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر با تغییرات در کادرفنی تیم ملی دچار مشکلات و تحولاتی شده باشد. در هر صورت این برنامه‌ها براساس نظرات اسکوچیچ چیده شده بود اما حالا کی‌روش هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده دارد. به بهانه جلسه‌ای که روز گذشته بین مسئولان سازمان لیگ و سرمربی پرتغالی تیم ملی برگزار شد، دقایقی با سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همکلام شدیم و به‌جز این موضوع درباره سایر موارد مهم دیگر مرتبط با مسائل روز فوتبال ایران از مهدی سوالاتی را پرسیدیم.

 

   برنامه دو یا سه‌هفته بعدی امروز اعلام می‌شود

پیش از ظهر روز گذشته مهدی محمد‌نبی و منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال به‌همراه محمدرضا کشوری، سرپرست سازمان لیگ و سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات لیگ فوتبال کشور نشستی را با کی‌روش برگزار کردند و درخصوص برنامه‌های لیگ فوتبال کشور طرفین به گفت‌وگو پرداختند.

 

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص این جلسه به «فرهیختگان» گفت: «خواسته‌ها و نگرانی‌هایمان در برنامه‌ریزی را اعلام کردیم و کی‌روش هم محدودیت‌های جام‌جهانی را اعلام کرد. در دوره‌های قبلی روزهای استراحتی که قبل از جام‌جهانی به ملی‌پوشان داده می‌شد خیلی بیشتر بود اما امسال تیم‌ها فقط یک‌هفته استراحت می‌کنند و بعد از آن جام آغاز می‌شود. به قول کی‌روش هر کاری هم بکنیم، لژیونرها فقط یک‌هفته آخر به دست‌مان می‌رسند، بنابراین سخت است که تیم ملی بتواند اردوی کاملی را با همه بازیکنان در طولانی‌مدت داشته باشد، پس در بحث برنامه‌ریزی برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر گمانه‌زنی‌هایی را انجام دادیم که ایشان به ما گفتند. فکر می‌کنم بتوانیم نظرات‌مان را به هم نزدیک کنیم اما باید تقویم و مناسبت‌های مختلف را ببینیم و درنهایت با یک جمع‌بندی با کی‌روش، برنامه هفته‌های آتی متناسب با برنامه‌های تیم ملی را اعلام کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش در این جلسه هم باطمانینه و در فضایی آرام کار را دنبال کرده است، گفت: «استقبال فوق‌العاده عالی از این جلسه کرده و وقت زیادی گذاشتند. خیلی دقیق نکات را مطرح کردند و بیشتر از سطح انتظارم در این جلسه توقعاتم برآورده شد. او برنامه پیشنهادی خود برای اردوها را به‌وسیله همکارانش توضیح داد و همه این مسائل را با برنامه‌های لیگ برتر مطابقت دادند. به هر حال باید بپذیریم که کی‌روش در شرایط ساختارسازی و ساختارمندی فردی بسیار باتجربه و قوی محسوب می‌شود و به‌نظرم جزء بهترین مربیانی است که درطول تاریخ سرمربیگری تیم ملی را عهده‌دار شده و بنده هم به شخصیت و هم عملکردشان احترام می‌گذارم.»

 

مهدی درباره اینکه پس کی‌روش در این جلسه بدخلق و عصبانی نبود، گفت: «اصلا نباید به این مسائل فکر کنیم، چون او یک فرد مقتدر و قابل‌احترام است و در مواقعی نباید اقتدار را با بدخلقی اشتباه کنیم. به‌نظر من او شخصیت فنی قابل‌قبولی دارد و باید به آن احترام بگذاریم.»

 

وی درباره اینکه جزئیات درخواست‌های کی‌روش در این جلسه چه بوده است، گفت: «اجازه بدهید به این موضوع اشاره‌ای نکنم، چون چند شاخه مختلف داشت که باید یکی از این پلن‌ها را نهایی کنیم اما مسلما ما بلافاصله کار را آغاز می‌کنیم، حداقل دو، سه‌هفته آینده را اعلام می‌کنیم تا تیم‌ها به‌لحاظ پرواز و برنامه‌ریزی در ایام تعطیلی به مشکل برنخورند تا با فرصت بیشتری که داریم بتوانیم باقی برنامه‌ها را هم اعلام کنیم.»

 

     اتمام نیم‌فصل تا قبل از جام‌جهانی کنسل شد

یکی دیگر از ابهاماتی که این روزها درخصوص لیگ برتر وجود دارد، این است که چرا برنامه‌های لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل اول اعلام نمی‌شود، البته برنامه‌های تیم ملی و حضور در جام‌جهانی و همچنین تغییرات در راس کادرفنی تیم ملی قطعا در این امر بی‌تاثیر نبوده است اما درباره اینکه چه زمانی برنامه هفته‌های بعدی لیگ اعلام می‌شود، سهیل مهدی به «فرهیختگان» گفت: «از برنامه‌های کی‌روش خبر نداشتیم. بنده‌خدا تازه رسیده و دو جلسه تمرینی با تیم ملی برگزار کرده است. با این تفاسیر امروز که به سر کار برویم احتمالا تا دو، سه‌هفته را اعلام می‌کنیم تا تیم‌ها بتوانند در این تعطیلات برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.»

وی افزود: «به‌جز هفته آخر که به‌دلیل زمان کمپ تیم ملی در یک روز برگزار شد، سایر هفته‌ها را در دو روز برگزار کردیم. در هفته ششم هم چون تیم‌ها پرواز و هتل خود را رزرو کرده بودند، نتوانستیم برنامه را جابه‌جا کنیم.

 

در این زمینه انتقادهایی هم صورت گرفت که باید بپذیریم این برنامه براساس درخواست سرمربی قبلی بود و دیگر فرصت جابه‌جایی نداشتیم. این درحالی است که ما برنامه هفته هفتم لیگ برتر را درخلال مینی‌کمپ تیم ملی برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ چراکه احساس می‌کردیم افراد کمتری توسط سرمربی قبلی تیم ملی به اردو دعوت شوند تا بتوانیم تا قبل از جام‌جهانی، نیم‌فصل را تمام کنیم، اما وقتی این امر محقق نشد و حدود 30 نفر از بسیاری از تیم‌ها به اردو دعوت شدند، این برنامه کنسل شد و حالا هم با نظر کی‌روش باید در ادامه یک مقدار جابه‌جایی‌هایی داشته باشیم و اصلاحاتی را براساس خواسته ایشان انجام بدهیم. فکر می‌کنم از هفته هفتم تا پانزدهم تغییراتی داشته باشیم.»

 

وی درباره اینکه تا قبل از جام‌جهانی هفته چندم رقابت‌ها برگزار می‌شود، گفت: «بستگی دارد چقدر بتوانیم ایام و روزها و مناسبت‌ها را در برنامه جا بدهیم. تازه از جلسه بیرون آمدیم و هنوز پیش‌نویسی نداریم. پیش‌نویس را باید امروز تدوین کنیم و براساس آن برنامه قطعی را اعلام کنیم. فعلا همه این صحبت‌ها تا روی کاغذ برنامه‌ریزی نشوند، براساس فرضیات هستند.»

 

     زمان ازسرگیری رقابت‌ها و دربی دوازدهم

دربی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر در هفته دوازدهم برگزار می‌شود. می‌توان حدس زد که طبق برنامه ‌این دیدار در دهه ابتدایی آبان‌ماه برگزار شود اما هنوز برای زمان آن برنامه‌ریزی نشده است، البته با اعلام مهدی تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان کار خود را از روز نهم مهرماه از سر می‌گیرند.»

 

مهدی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «زمان دقیق دربی هنوز مشخص نیست و پیش‌نویس‌مان هم آماده نشده که براساس آن این تاریخ را اعلام کنیم. فعلا برنامه دو، سه‌هفته از رقابت‌ها را اعلام می‌کنیم که تیم‌ها برای تهیه بلیت و سفرهای خود به یک افقی برسند و بعد از قطعی شدن برنامه با کی‌روش، بقیه هفته‌ها را اعلام می‌کنیم.»

 

مهدی درخصوص اینکه به‌صورت دقیق رقابت‌ها از چه زمانی از سر گرفته می‌شود، تاکید کرد: «تیم ملی ششم مهر از اتریش برمی‌گردد و از آنجا ‌که بازیکنان باید دو روز ریکاوری کنند و یک روز هم زمان سفر آنها طول می‌کشد، تیم‌هایی که از ملی‌پوش بهره می‌برند، کار خود را از نهم آغاز می‌کنند.»

 

     زمان سوپرجام تغییر کرد؟

زمان برگزاری دیدار سوپرجام بین استقلال و نساجی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته مقرر شده بود که این دیدار بعد از رقابت‌های جام‌جهانی برگزار شود اما گویا بعد از جلسه با کی‌روش، زمان برگزاری سوپرجام نیز با تغییراتی مواجه شده است. مهدی در این خصوص گفت: «سوپرجام با برنامه قبلی که داشتیم قبل از جام‌جهانی بود اما الان اجازه بدهید برنامه جدید را قطعی کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و چه‌بسا زمان آن دستخوش تغییراتی شود.»

 

     مشکلات دو استان برای پخش بازی‌های لیگ

6 هفته از شروع لیگ برتر سپری‌شده و در همین هفته‌ها اتفاقات زیادی درخلال برگزاری رقابت‌ها به‌وقوع پیوسته است؛ از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تا زیرساخت‌هایی که همچنان مشکل‌ساز هستند، مانند ورزشگاه‌های نساجی، ملوان و... مهدی در این زمینه معتقد است: «به‌لحاظ برگزاری و زمان‌بندی برنامه بدی نبود و تقریبا اکثر مسابقات را به‌گونه‌ای برگزار کرده‌ایم که هواداران آنها بتوانند بازی تیم‌های محبوب خود را تماشا کنند.

 

فقط الان درحال‌حاضر دو مشکل از لحاظ پخش تلویزیونی در کرمان و خوزستان داریم که بیشترین نماینده را درکنار تهرانی‌ها در لیگ برتر دارند. به خاطر کنداکتور و هم‌پوشانی در برنامه دیدارهای نمایندگان این استان‌ها، در این شهرها شاید بازی‌ها از پخش جا بمانند که هواداران این تیم‌ها باید از شبکه استانی تیم مقابل بازی را دنبال کنند اما تقریبا به‌جز یکی، دو باشگاه درخصوص سایر تیم‌ها مشکلی از این لحاظ وجود ندارد و بهترین حالت ممکن برای پخش تلویزیونی بازی‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.»

 

     دلیل عدم پخش دیدارهای حساس لیگ برتر

در هفته‌های سپری‌شده برخی تیم‌ها از عدم پخش بازی‌های خود به‌صورت مستقیم ابراز ناراحتی کرده‌اند و این موضوع را به برنامه‌ریزی سازمان لیگ ربط می‌دهند. از سوی دیگر شبکه شما که بازی‌ها را پخش می‌کرد تعطیل شده و شبکه ورزش هم توجه آنچنانی به پخش دیدارهای لیگ برتر نشان نمی‌دهد.

 

 سازمان لیگ چه برنامه‌ای دارد تا این اتفاق تکرار نشود؟ مهدی در پاسخ به این سوال به «فرهیختگان» می‌گوید: «ما تا اینجا بازی تیم‌های پرطرفدار را طی دو روز پخش کرده‌ایم؛ اینکه یکی، دو بازی از دست‌مان دررفته باشد، اجتناب‌ناپذیر است. ضمن اینکه کنداکتور هر استانی با استان دیگر متفاوت است. خوشبختانه هر بازی حداقل از دو استان پخش می‌شود و برخی مواقع این دیدارها از شبکه ورزش هم پخش می‌شود.

 

به نظرم بازی غیرقابل دیدنی وجود ندارد و اگر هم تلویزیون بازی‌ها را پخش نکند، پلتفرم‌های اینترنتی این دیدارها را پخش می‌کنند و تقریبا بازی‌ای نیست که از دست هوادار تیمی خارج شود. اما اگر یک‌نفر بخواهد دو بازی را همزمان ببیند، یک مقدار سخت می‌شود. البته تعطیلی شبکه شما هم به‌ضرر فوتبال شد، چون حامی ما بود و مسابقات را پخش می‌کرد و ما به این ترتیب یک شبکه را از دست دادیم.»

 

وی درباره اینکه آیا با شبکه ورزش رایزنی نشده است که دیدارهای غیرسرخابی‌ها با حریفان‌شان از این شبکه پخش شود، گفت: «راستش را بخواهید در این خصوص صحبت خاصی نشده است.»

 

     هشدار درباره ورزشگاه آزادی و بلیت‌فروشی فرمالیته

این بحث مطرح شده که شرایط فیزیکی ورزشگاه‌ها و وضعیت زیرساختی باشگاه‌ها در شهرهای خود چطور است. در این زمینه مهدی حرف‌های نگران‌کننده‌ای می‌زند: «حضور تماشاگران خیلی خوب بود اما خیلی از شهرستان‌ها فراموش کرده بودند که در دو سالی که هواداران نبودند باید یک سری بازسازی‌ها و اصلاحات را انجام می‌دادند. سکوی دو سه ورزشگاه ازجمله ورزشگاه آزادی به مرحله خطرناکی رسیده که البته در حال بازسازی هستند. یکی دو ورزشگاه دیگر هم به لحاظ سکوها شرایط خوبی ندارند و احتمال دارد این درخواست ایجاد شود که تاییدیه‌های جدیدی در این زمینه اخذ شود. همچنین بحث بلیت الکترونیکی در برخی شهرها رعایت نمی‌شود و تقریبا به‌نوعی این بحث فرمالیته انجام می‌شود. اما درمجموع شرایط برگزاری بد نبوده و فقط به جز برخی معایبی که به خاطر کرونا به جا ماند و به آنها اشاره کردیم، بقیه موارد خوب بودند.»

 

وی درباره اینکه شنیده می‌شود برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها به‌ویژه سرخابی‌ها باید شرایط زیرساختی ورزشگاه آزادی هم به‌روزرسانی شود، گفت: «بحث صدور مجوز حرفه‌ای در حوزه وظایف من نیست و مالک استادیوم آزادی هم فرد دیگری است. پس من هیچ قولی درباره جایی که نه مسئولیتی دارم و نه مالک آن هستم نمی‌توانم بدهم. اجازه بدهید گروهی که تصمیم‌گیرنده هستند با آسایش بیشتری کار کنند. اگر صلاح دانستند و نیاز بود ما هم در کنارشان هستیم.»

 

     پشت‌پرده عدم برگزاری دیدار فولاد و ملوان

دیدار تیم‌های ملوان و فولاد از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار نشد که برخی این مساله را به نپذیرفتن درخواست فدراسیون فوتبال در خصوص دستیاری سرمربی فولاد در تیم ملی مرتبط دانسته و به این موضوع رنگ و بوی حقیقی دادند. اما واقعا این دیدار پشت پرده‌ای داشت؟ رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره باصراحت معتقد است: «هیچ پشت‌پرده‌ای وجود نداشت. بارها این موضوع را گفتم. ما نظر داور را اخذ کردیم.

 

هماهنگی لازم را با یگان داشتیم. بعد از اینکه نظر داور را گرفتیم بنده به‌عنوان مسئول کمیته مسابقات، پذیرفتم شرایط به صورتی هست که می‌تواند این بازی لغو شود. زمان جایگزین برای برگزاری این دیدار هم برنامه‌ریزی شده و هیچ داستان دیگری وجود ندارد. هم باشگاه فولاد و نکونام و هم باشگاه ملوان و نوری و زارع همگی آدم‌های محترم و باشخصیتی برای ما به شمار می‌روند، اما مطمئن باشید بعد از این همه سن و سال و وجهه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام، شرف خودم را با این مسائل گره نمی‌زنم. برای من بهتر بود که این بازی برگزار شود اما بحث رضایت ملوانی‌ها یا موضوع تیم ملی و نکونام اصلا مطرح نبوده و نظر داور برای ما اصلح بود.»

 

وی درباره اینکه چرا این بازی لغو شد گفت: «در برخی مناطق زمین آبگرفتگی وجود داشت و شرایط طبق پیش‌بینی‌ها به‌طوری بود که احتمالا بارندگی ادامه داشته باشد. تنها اتفاق جدیدی که افتاد و درست بود این بود که از مدت‌ها قبل از آغاز بازی اعلام شد که این بازی لغو می‌شود؛ این در حالی است که برخی دوستان که تفکرات قدیمی دارند معتقدند که باید در لحظه آغاز بازی که همه پای کار آمده‌اند، داور درباره برگزاری یا عدم برگزاری تصمیم‌گیری کند که این امر منطقی است. در سال‌های گذشته در لیگ قهرمانان آسیا هم برف شدیدی داشتیم و از 3 روز قبل یک دیدار لغو شده و به روزهای بعدی موکول شد و اصلا قرار نیست در همان لحظه تصمیم‌گیری شود. تماشاگر را از خانه و بعضا از شهرهای اطراف روی سکوها مستقر کنیم و برای یگان و عوامل برگزاری بازی زحمت ایجاد کنیم؛ تازه داور بیاید و بازی را تعطیل کند. می‌شود این کار را زودتر هم انجام داد و اختیار با گروه برگزار‌کننده که داوران هم شامل آنها می‌شود، هست و فکر می‌کنم که اتفاقا کار درستی انجام دادیم که برای این امر زودتر تصمیم‌گیری به عمل آمد.»

 

سهیل مهدی تاکید کرد: «این مسائل ربطی به این نداشت که نکونام درخواست مربیگری در تیم ملی را رد کرده است. اصلا درخصوص این مسائل درگیر نمی‌شوم و خوشبختانه سازمان لیگ با حضور افرادی مانند قنبرزاده و کشوری اصلا چنین بازی‌هایی را بر می‌تابند و این حرف‌ها لطف رسانه‌های زرد است که شامل حال ما شده است.»

 

     ورزشگاه‌ها به‌صورت تدریجی به روی بانوان باز می‌شوند

از روزی که پای بانوان به ورزشگاه‌ها باز شده است، فعلا فقط ورزشگاه آزادی میزبان آنها بوده و مشخص نیست دقیقا چه زمانی در آینده بانوان طرفدار سایر تیم‌ها می‌توانند در سایر شهر‌ها بازی‌های تیم‌های محبوب خود را از نزدیک تماشا کنند. مهدی در پاسخ به این سوال که این اتفاق چه زمانی در سایر ورزشگاه‌ها محقق می‌شود، به «فرهیختگان» گفت: «ورزشگاه آزادی تنها ورزشگاهی است که در رابطه با زیرساخت‌ها به تجربه‌ای رسیده که شاهد حضور بانوان فقط در این ورزشگاه بوده‌ایم. من نمی‌گویم که سایر ورزشگاه‌ها زیرساخت ندارند، اما تجربه حضور زنان را فقط ورزشگاه آزادی داشته است.

 

در حال حاضر نیز ما نیز براساس زیرساخت‌هایی که داریم مسیر و تجربه‌مان را با حضور تمامی عوامل دخیل در برگزاری یک دیدار در ورزشگاه‌های مختلف نهایی می‌کنیم. در این خصوص نیز با وجود آن که پذیرای بانوان در ورزشگاه آزادی بوده‌ایم اما نواقص زیادی داشته‌ایم. به نظر می‌رسد باید به قطعیتی برسیم و یک چک‌لیست نهایی از اتفاقاتی که دارد می‌افتد تهیه شود. این روزها همکاران ما در فیفا دارند کار می‌کنند و انشالله چک‌لیست نهایی هر چه سریع‌تر آماده شود و نهایتا هر ورزشگاهی که چک‌لیست را رعایت کند و مصوبه لازم را از شورای تامین استانش بگیرد فکر می‌کنم به‌تدریج این اتفاق بیفتد. فیفا هم انتظارش این است که به‌تدریج ورزشگاه‌ها را باز کنیم و قرار نیست همه ورزشگاه‌ها به یک‌باره وارد مدار شوند؛ ان‌شاءالله بانوان بتوانند به‌تدریج و به‌صورت کاملا حساب‌شده و براساس دریافت مجوزهای لازم در شهرهای دیگر هم وارد ورزشگاه شوند.

 

     راز جابه‌جایی نیم‌ساعته بازی‌های استقلال و پرسپولیس

رقابت‌های لیگ برتر در حالی در این 6 هفته برگزار شده است که مدام ساعت برگزاری این دیدارها دست‌خوش تغییر شده و عجیب اینکه معمولا دیدار سرخابی‌ها مقابل حریفان‌شان با تعجیل یا تعویق نیم‌ساعته برگزار می‌شود. در این خصوص حتی به طنز عنوان شده بود که تنها عضو تاثیرگذار سازمان لیگ فردی هست که بازی‌ها را نیم ساعت جابه‌جا می‌کند. اما رمزوراز این ماجرا چیست؟ سهیل مهدی در این خصوص گفت: «اتفاق جالبی در این خصوص افتاده است. کنداکتور صداوسیما روی یک برنامه‌ریزی جداگانه پیش می‌رود. قبل از شروع لیگ این سازمان نامه‌ای به ما زد و از سازمان لیگ درخواست کرد در ساعتی مشخص زمان بازی‌های این دو تیم را برنامه‌ریزی کنیم تا هواداران دو تیم در این ساعت‌ها رضایتمندی بیشتری داشته باشند. ما هنوز برای لیگ برنامه‌ریزی نکرده بودیم و در هفته‌های اولیه هنوز قرار نبود تماشاگران به ورزشگاه‌ها بیایند؛ بنابراین دیدیم که بهترین حالت این است که به برنامه زمان‌بندی صداوسیما نزدیک شویم تا اگر دوباره کرونا اوج بگیرد حداقل مردم فوتبال‌ها را در منازل دنبال کنند. بنابراین این پلن را براساس برنامه‌ریزی صداوسیما تا هفته هفتم چیدیم. در ادامه به محض اینکه برنامه را اعلام کردیم برای ما نامه اصلاحیه آمده که کنداکتور قبلی تغییر کرده و این برنامه جدید ماست و هر هفته برای احترام به هواداران و مردمی که می‌خواستند این بازی را از شبکه سراسری ببینند مجبور شدیم برنامه‌ها را تغییر دهیم.

 

هرچند این اتفاق هم برخلاف میل ما بود و هم عوامل برگزاری بازی.»

وی افزود: «از رادیو به ما معترض شدند که براساس برنامه شما کنداکتور را چیدیم و برنامه‌های ما نیز به هم می‌خورد و ما خیلی صادقانه گفتیم که این موضوع درخواست کمکی بود که از خود صداوسیما به سازمان لیگ رسید. در هر صورت به احترام هواداران میلیونی این دو باشگاه هر هفته برنامه‌ها را عوض کردیم، هرچند این کار برای ما خیلی سخت بود. آنها در نامه دوم خود که اعلام کردند ساعت 7 اشتباه بوده و منظور ما هفت‌ونیم بوده یا برعکس؛ در ادامه همین موضوع کار ما را ساخت و ما هم یک جا برنامه‌ها را تغییر ندادیم و امیدوار بودیم کنداکتور تغییر نکند که هر هفته آن را تغییر می‌دادند تا ما هم مجبور به تغییر نیم‌ساعته رقابت‌ها شویم.»

 

  عدالت برای زمان‌بندی بازی سرخابی‌ها رعایت می‌شود؟

در سال‌های اخیر مدام بین دو تیم پرطرفدار پایتخت این جدال وجود داشته که باید فرصت برگزاری دیدارهای این دو تیم پس و پیش از یک دیگر در 30 هفته برگزاری به مساوات باشد و معمولا این گلایه وجود دارد که این اتفاق نمی‌افتد. رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص تاکید کرد: «ما فصل پیش هم این ماجرا را داشتیم. ضمن احترام برای این دو تیم باید فراموش نکنیم تیمی که هوادار آن چنانی ندارد نباید به لحاظ شخصیت فنی با استقلال و پرسپولیس در جدول مسابقات تفاوتی داشته باشد. بنابراین ما نباید همیشه این جدول را براساس این بچینیم که یک‌هفته‌درمیان یکی از این دو تیم زودتر یا دیرتر به میدان بروند. من پارسال هم گفتم که چنین خواسته‌ای قبل از برنامه‌ریزی زود است، اما برای اینکه نهایت برابری حاصل شود، سعی می‌کنیم بازی‌های تیم‌های بالای جدول را تا روزی که برنامه را اعلام نکرده‌ایم طوری بچینیم که حداقل این موضوع سنتی که پیش‌آمده که ‌ای کاش از روز اول به آن پرداخته نمی‌شد تا درگیر آن شویم؛ تا حدودی رعایت شود. اما قول یکی‌درمیان‌بودن این داستان برای استقلال و پرسپولیس قابل قبول و رضایت‌بخش است، اما به نظر من این بی‌احترامی به سایر تیم‌هاست که در کوران رقابت‌ها آنها را در نظر نگیریم و هر زمان که گفتیم آنها بازی کنند، اما استقلال و پرسپولیس یکی در میان زودتر یا دیرتر از هم بازی کنند.»

 

 فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------