مواضع ضد و نقیض عربستان درباره نامزدی‌ میزبانی از جام جهانی



 جام جهانی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
یک مقام دولت عربستان سعودی اعلام کرد، این کشور به دنبال طرح کاندیداتوری رسمی برای میزبانی از بازی‌های جام جهانی در سال ۲۰۳۰ نیست. 

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه شبکه بلومبرگ، یک سخنگوی وزارت گردشگری عربستان سعودی اظهار کرد، دولت ریاض هیچ کاندیداتوری رسمی برای آن که میزبان بازی‌های جام جهانی شود ندارد؛ صحبتی که عقب‌نشینی از اظهارنظرهای روز قبل وزیر گردشگری عربستان است.

 

این سخنگو بیان کرد: عربستان سعودی هیچ کاندیداتوری رسمی برای میزبانی از بازی‌های جام جهانی فوتبال ندارد.

 

وزیر گردشگری عربستان در مصاحبه ای به بلومبرگ گفته بود، عربستان سعودی در حال بررسی طرح کاندیداتوری برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۰ است.

 

این در حالی است که عربستان سعودی توانسته میزبانی بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹، میزبانی رقابت سالانه اتوموبیلرانی فرمول ۱ و چندین تورنمنت بوکس مهم را در راستای تقویت صنعت گردشگری خود به دست بیاورد.

 

سخنگوی وزارت گردشگری عربستان اظهار کرد: "عربستان سعودی همواره نامزدی برای میزبانی از برخی رخدادهای ورزشی بزرگ را در راستای حمایت از گردشگری و ورزش در این کشور پادشاهی طبق برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود در نظر می‌گیرد."

 

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، چند روز قبل به همراه جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر شرکت کرد. این اتفاق چند روز پس از لغو سفر او به ژاپن، مشتری بزرگ نفت عربستان رخ داد.

 

روزنامه تایمز انگلیس در ماه سپتامبر گزارش کرد، عربستان احتمالاً به دنبال این است که مشترکا همراه با مصر و یونان برای سال ۲۰۳۰ نامزد میزبانی از بازی‌های جام جهانی شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------