مخالفت فیفا با استفاده از VAR در بازی استقلال و پرسپولیس



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فیفا
رئیس دپارتمان داوران می‌گوید فدراسیون جهانی فوتبال با استفاده آنلاین کمک داور ویدئویی در بازی استقلال و پرسپولیس مخالفت کرده است. 

به گزارش مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، داود رفعتی گفت: با توجه به اینکه سیستم VAR نیاز به تأیید فیفا و بورد جهانی بین المللی دارد، طی جلسات متعددی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتیم. امروز صبح ایمیلی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شد که برای راه اندازی سیستم ویدئو چک در مسابقات لیگ در چند مرحله برای ما اعلام کردند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در مرحله اول ما باید اسامی نفرات تیم VAR که شامل مسئول فنی، ارتباطات، مالی، حقوقی و کنترل کننده را به فیفا معرفی کنیم. در مرحله بعدی فیفا دوره آموزشی را ماه آینده برای تیم VAR در دوحه برگزار خواهد کرد.

 

رفعتی افزود: مرحله سوم آزمایش این سامانه به صورت آف لاین در بازی‌های لیگ انجام شود که خوشبختانه در چندین مسابقه لیگ برتر VAR را به صورت آف لاین مورد ارزیابی قرار دادیم تا مشکلات و نواقصی که در این سیستم وجود دارد را شاهد باشیم. بعد از این، بازرسان فیفا به ایران خواهند آمد تا این سامانه در مسابقات لیگ به صورت آف لاین مشاهده کنند.

 

رئیس دپارتمان داوران اظهار داشت: قصد داشتیم در بازی پرسپولیس و استقلال از هفته ۲۳ لیگ برتر، سیستم VAR را به صورت آنلاین اجرا کنیم که متأسفانه فیفا با کمک داور ویدئویی در این دیدار مخالفت کرد. ضمن اینکه پیر لویجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا با دعوت رئیس فدراسیون فوتبال قرار شد برای تماشای این بازی به تهران بیاید و سیستم ویدئو چک را به صورت آف لاین با حضور کولینا در این دیدار اجرا خواهیم کرد.

 

وی در پایان افزود: پس از تأیید فیفا با کمک داور ویدئویی در مسابقات لیگ، بنظرم بین ۳ تا ۹ ماه طول این پروسه طول زمان می‌برد. بدون تردید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد که از اول فصل لیگ نوزدهم این سامانه راه اندازی کنید. با چند شرکت به توافقات نهایی رسیدیم. شرایط این شرکت‌ها با توجه به امکانات و قدرت اجرایی که دارند، از نظر ما قابل قبول بود و فکر می‌کنیم سیستم آنها نزدیک به استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران است. البته این تاییدیه فنی سیستم است و در صورت توافق نهایی کیفیت کار بهتر هم خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------