مایکل جردن چگونه میلیاردر شد؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مایکل جردن

 

مایکل جردن، ستاره سابق بسکتبال دنیا حالا میلیاردر است اما او در پردرآمدترین فصل دوران ورزشی‌اش تنها 33 میلیون دلار درآمد داشت. ثروت او 9/1 میلیارد دلار است و این قهرمان شش دوره NBA در این سال‌ها ثروت خود را به‌ شدت افزایش داده است. موفقیت او به دلیل این است که برنامه‌های خوبی برای تولید و خرج ثروتش دارد. او با نایکی قرارداد دارد، 90 درصد سهام باشگاه شارلوت هورنتس را در اختیار دارد و در زمینه خرید و فروش خودرو و رستوران‌داری هم فعال است اما از زندگی تجاری او چه درس‌هایی می‌توان گرفت؟

 

 متنوع ساختن منابع درآمد

جردن به بازی بسکتبال مشهور است اما درآمد او فقط از راه دریافت حقوق از باشگاهش نبوده است. او با شرکت‌هایی مانند گاتورید، آپر دک و هینز هم قرارداد داشته و در دوران ورزشی‌اش از این قراردادها نهایت استفاده را کرده است. او پس از بازنشستگی هم همچنان به دنبال منابع درآمد جدید بوده است. در واقع او در سال 2014، یعنی 15 سال پس از بازنشستگی توانست ثروتش را از یک میلیارد دلار عبور دهد.

 

 منبع درآمد دوم می‌تواند مهم‌تر از منبع درآمد اصلی باشد

در سال 2015، جردن 100 میلیون دلار از قرارداد با شرکت‌هایی مانند نایکی به دست آورد. این در حالی است که او در 15 سال بازی‌اش در مجموع 94 میلیون دلار درآمد داشت.

 

 نباید خود را به یک یا دو کار جانبی کوچک محدود کنید

گزارش‌ها حاکی از آن است که جردن پروژه‌های جانبی متعددی دارد. او چندین رستوران دارد، از جمله در فلوریدا و شیکاگو. او یک نمایشگاه ماشین نیسان هم دارد.

 

 بازار مسکن شاید خوب نباشد

خانه جردن در شیکاگو هفت سال برای فروش گذاشته شده و در این مدت قیمتش کاهش قابل توجهی یافته است. او خانه را 29 میلیون دلار خرید اما حالا قیمت آن به 9/14میلیون دلار رسیده است.

 

 هزینه داشتن عمارت می‌تواندزیاد باشد

هزینه‌های نامریی داشتن یک عمارت بسیار فراتر از وام مسکن آن است. برای مثال، قبض‌های یک عمارت مبالغ سنگینی دارند و سیستم‌های خانه هوشمند هم پرهزینه هستند مایکل جردن سالانه 100 هزار دلار مالیات مسکن می‌دهد و البته باید حقوق کارکنان شاغل در عمارت را هم پرداخت کند. وظیفه این کارکنان این است که اوضاع عمارت را در بهترین حالت نگه دارند. تخمین زده می‌شود که جردن از زمانی که این خانه را به فروش گذاشته است، 680 هزار دلار مالیات مسکن داده است.

 

 نباید خانه را بیش از حد شخصی‌سازی کرد

گاهی خانه‌های افراد مشهور فروخته نمی‌شوند. دلیلش هم این است که آنها بیش از حد خانه را به سلیقه خود درآورده‌اند. خانه‌های شخصی‌سازی‌شده، مانند عمارت جردن، به‌سختی فروخته می‌شوند، چون آنقدر سلیقه شخصی در آنها به کار رفته که برای همه خریداران جذابیت ندارند. خانه جردن در شیکاگو که هفت سال است در بازار برای فروش گذاشته شده است، یک زمین بسکتبال دارد که نام و شماره او در آن نقش بسته است. این زمین بسکتبال برای هر فردی جذاب نیست.

 

 ریسک‌های بزرگ می‌توانندجواب بدهند

بزرگ‌ترین پروژه جانبی جردن، مالکیت سهام باشگاه شارلوت هورنتس است. جردن این سهام را در سال 2010 با قیمت 175 میلیون دلار خرید و چند سال درآمد چندانی از این پروژه نداشت اما سرمایه‌گذاری او ناگهان به نتیجه رسید و در فوریه 2018، ارزش سهام باشگاه 05/1 میلیارد دلار تخمین زده شد. این باشگاه یکی از دلایل میلیاردر شدن مایکل جردن است.

 

 

ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------