شباهت‌های عجیب پرسپولیس و بایرن‌مونیخ



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ، جام حذفی را هم فتح کرد تا نخستین دوگانه در دو دهه اخیر فوتبال ایران ثبت شود. این قهرمانی البته با اما و اگرهایی همراه بود، بخصوص در هفته‌های پایانی که سپاهان، استقلال و پدیده هم تلاش می‌کردند تا این عنوان را تصاحب کنند یا در جام حذفی که داماش در تدارک شگفتی بود اما راه به جایی نبرد تا برانکو و شاگردانش دومین جام قهرمانی را نیز بالای سر ببرند. 

 

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی، شباهت بسیاری به قهرمانی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا و لیگا پوکال- جام حذفی - داشت. البته قصدمان قیاس نیست، چون بایرن‌مونیخ در فوتبال اروپا حضور دارد و پرسپولیس تیمی با امکانات اندک و هوادارانی پرشمار در فوتبال آسیاست اما قهرمانی دوگانه دو تیم شباهت‌های جالبی با یکدیگر دارد. شباهت‌هایی که شاید برای شما هم جذاب باشد.

 

 قهرمانی در لیگ و جام حذفی

پرسپولیس برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شد و این افتخار بزرگ را به‌دست آورد. در سوی مقابل بایرن‌مونیخ هم توانست این عنوان را در بوندس‌لیگا کسب کند. نکته جالب اما قهرمانی هر دو تیم در جام حذفی است. بایرن‌مونیخ با شکست لایپزیگ لیگا پوکال را فتح کرد و پرسپولیس هم برای کسب این قهرمانی، داماش را شکست داد. کسب دوگانه، نقطه مشترک پرسپولیس و بایرن‌مونیخ در این فصل است.

 

پیراهن قرمز، رقیب زرد

بایرن‌مونیخ و پرسپولیس هر دو پیراهن قرمز می‌پوشند و جالب اینکه پیراهن دوم‌شان نیز سفید است. باز هم جالب‌تر اینکه رقیب سنتی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا، بوروسیا دورتموند است که پیراهن زرد بر تن می‌کند. تیمی که در مقطعی با یورگن کلوپ توانست بایرن را پشت سر بگذارد و به رقیبی جدی برای این تیم پرافتخار تبدیل شود.

 

رقیب جدی پرسپولیس در لیگ هجدهم هم سپاهان بود. تیمی که مثل دورتموند از پیراهن زرد رنگ استفاده می‌کند.

 

مربیان کروات روی دو نیمکت

بعد از کسب نتایج خوب با اینتراخت‌فرانکفورت، مدیران باشگاه بایرن‌مونیخ با نیکو کواچ توافق کردند تا از ابتدای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ هدایت این تیم را به‌دست بگیرد. هر چند کواچ در هفته‌های نخست حضور روی نیمکت بایرن نتایج درخشانی کسب نکرد و تا مرز اخراج هم پیش رفت اما هر چه از لیگ گذشت، این مربی کروات پیروزی‌های مهم‌تری کسب کرد و در نهایت هم توانست بایرن‌مونیخ را به دو افتخار بزرگ برساند. او یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال کرواسی محسوب می‌شود. کشوری که یکی از مربیان خوشفکر و قدیمی‌اش سال‌هاست که روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. بایرن‌مونیخ و پرسپولیس از حیث مربیان کروات هم با یکدیگر وجه اشتراک دارند.

 

دو برادر در کادر فنی: زلاتکو و رابرت

نیکو کواچ وقتی هدایت بایرن‌ را به دست گرفت، برادرش رابرت را هم به مونیخ برد تا دستیار او در این تیم بزرگ باشد. درست مانند سال‌هایی که هدایت تیم زیر ۲۱ ساله‌ها و بزرگسالان کرواسی و همچنین اینتراخت‌فرانکفورت را بر عهده داشت. رابرت برادر کوچکتر نیکو است که خود سابقه بازی برای بایرن‌مونیخ را در کارنامه دارد. در پرسپولیس هم برانکو بعد از جدایی پانادیچ، تصمیم گرفت برادر خود را به کادر فنی اضافه کند. زلاتکو ایوانکوویچ هم مثل رابرت کواچ، دستیار برادرش است و زیر نظر او فعالیت می‌کند.

 

مربیانی با سابقه مربیگری در تیم ملی کرواسی

بایرن‌مونیخ و پرسپولیس نقطه اشتراک دیگری هم دارند. مربیان هر دو، در مقطعی روی نیمکت کرواسی نشسته و حضور در رده ملی را تجربه کرده‌اند. برانکو ایوانکوویچ از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ دستیار میروسلاو بلاژویچ بود و به‌عنوان سومی در جام جهانی ۱۹۹۸ هم رسید و نیکو کواچ نیز حدفاصل سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی کرواسی را به‌عنوان سرمربی در اختیار داشت و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۴ هدایت کرد.

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------