آنهايى كه به 'استقلال' خيانت مى كنند، پست هاى بالاترى مى گيرند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
حتما سیستم و ساختار ناقص و مشکل‌دار است که امثال خطیر‌ها سر از استقلال درمی‌آورند. جالب اینکه او روز‌های اول طوری خودش را جلوه می‌داد که مثلا عاشق استقلال است، اما متاسفانه از پشت به استقلال خنجر زد و کارهایی انجام داد که بعد از گذشت ماه‌ها، به‌تازگی اسناد کارهایی که علیه باشگاه کرده، در حال روشدن است. 

 اخيرا جمعی از پیشکسوتان قدیمی استقلال با احمد سعادتمند، مدیرعامل جدید این باشگاه دیدار کردند و همین موضوع بهانه‌ای شد تا دقایقی پای صحبت یکی از آنها که انتقادهای زیادی به وزارت ورزش دارد، بنشینیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد نوری را در ادامه می‌خوانید:

 

ابتدا درباره پیداشدن سند ثبتی باشگاه تاج که می‌تواند به زنده شدن اموال باشگاه استقلال کمک کند، صحبت کنید.

درهرصورت این اموال تا جایی‌که می‌دانم برای مردم است و نباید به املاک و دارایی‌های باشگاه استقلال نگاه شخصی و دولتی داشت. بسیاری از اماکن ورزشی در تهران مثل مجموعه تنیس باشگاه استقلال یا ورزشگاه دیهیم یا حتی اداره‌کل ورزش استان تهران جزء املاک تاج به‌شمار می‌روند.

 

احتمالا اگر این املاک به استقلال برسد، این تیم حداقل صاحب یک زمین تمرین می‌شود!

درست می‌گویید. پرافتخارترین تیم آسیا یک زمین تمرین برای خودش ندارد تا بتواند تمریناتش را در آن برگزار کند. به‌نظر من باید وزارت ورزش و دولت حق استقلال را بدهند. من نمی‌دانم چه خصومتی با این باشگاه دارند که این حقوق و املاک را برنمی‌گردانند. همه تیم‌های دنیا حداقل یک زمین تمرین شخصی برای خود دارند، اما قهرمان دو جام آسیایی حتی یک زمین برای خودش ندارد و هرسال باید اسباب و اثاثش روی دوشش باشد و در تهران به‌دنبال زمین بگردد که آن هم با یک بارندگی، این زمین را هم می‌گیرند و اجازه تمرین روی آن را نمی‌دهند. باید اموال باشگاه تاج را در اختیار استقلال قرار دهند تا این باشگاه به‌صورت ساختارمند و با امکاناتی که دارد دوباره قدرت گرفته و با وجود هواداران و پیشکسوتانی که دارد، به کارش ادامه بدهد.

 

شما هم معتقدید وزارت بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می‌شود؟

بله، من هم از این موضوع گله دارم، چون معتقدم نگاه وزارت ورزش نسبت‌به استقلال نگاه بدی بوده و همیشه در این چند سال به این باشگاه کم‌لطفی کرده است. شما سناریویی که وزارت ورزش برای خراب کردن فتح‌الله‌زاده در پیش گرفته بود را ببینید که چه کاری با او کردند. حداقل امیدوارم حالا که سعادتمند آمده، خودشان پشت او باشند.

 

به جلسه‌ای که پیشکسوتان قدیمی استقلال با مدیرعامل جدید این باشگاه داشتند، برسیم. چه صحبت‌هایی میان شما و سعادتمند مطرح شد؟

جلسه خوب و مثبتی را برگزار کردیم و نقطه‌نظرات او را کارساز و موثر دیدیم. به‌نظرم مهم‌ترین حسن سعادتمند این است که به پیشکسوتان بها می‌دهد و حتی در این خصوص دغدغه‌هایی نیز دارد و چه‌بسا امکاناتی را که در اختیار پیشکسوتان قرار دارد، ازجمله اتاقی که در باشگاه قرار دارد، در شأن آنها ندانسته و ما هم یک‌سری موارد و خواسته‌هایمان را در کمیته پیشکسوتان مطرح کردیم که البته برخی از آنها ناراحتی سعادتمند را در پی داشت. ضمن اینکه او اعلام کرد با اختیار تام از وزارت ورزش به استقلال آمده تا بتواند بدون دخالت کسی پروژه‌هایی را که مدنظر دارد، اجرا کند. من در چهره سعادتمند صداقت را دیدم و امیدوارم برخلاف مدیران قبلی که حرف‌هایشان در حد وعده باقی می‌ماند، حداقل او بتواند به وعده‌هایش عمل کرده و آنها را اجرایی کند.

 

شما از یک جهت نسبت‌به مواضع وزارت ورزش انتقاد دارید و از سوی دیگر به سعادتمند که خودش مهره مستقیم وزارت ورزش به‌شمار می‌رود، امیدوارید. این دو مورد با هم در تناقض نیست؟

درست می‌گویید، اما الان وضعیت استقلال به‌گونه‌ای است که خود وزارت ورزش هم زیر تیغ قرار دارد، هرچند بالاخره سال آینده دوره دوستان تمام می‌شود و در سال۱۴۰۰ آنها هم باید بروند. با این‌حال امیدوارم گوشه‌ای از این همه ظلم و ستمی را که در این سال‌ها به استقلال روا داشتند، در فرصت کم باقی‌مانده‌ای که هستند، جبران کنند تا حداقل اندکی خاطره خوب از خودشان در ذهن استقلالی‌ها باقی بگذارند و این‌طور نباشد که آه و نفرین طرفداران استقلال برای همیشه پشت‌شان باشد. خدا کند این ذهنیت را به‌وجود بیاورند که اگر این همه ناحقی و جور و ستم در حق استقلال کردند، حداقل یک کار خوب هم در روزهای آخر انجام دادند.

 

با این وضعیت فکر می‌کنید حضور سعادتمند در استقلال موثر باشد؟

به‌نظرم اگر او زیر پرچم وزارت نباشد و آنچه را هواداران و پیشکسوتان استقلال دوست دارند، انجام بدهد و به وعده‌هایش عمل کند، می‌تواند مدیرعامل موفقی برای استقلال باشد. او باید مراقب قول‌هایی که به مردم و بازیکنان می‌دهد باشد و نباید مثل مدیران قبلی که فقط وعده دروغین می‌دادند، عمل کرده و مثل آنها رفتار کند. به‌طور مثال، فتحی خیلی وعده‌ووعید داد، اما درنهایت بدهی سنگینی بالا آورد و هیچ‌کس هم نپرسید پول‌های صیادمنش و بازیکنانی که ترانسفر شدند، چه شد. هرچند علی خطیر هم در این ماجرا کم تقصیر نداشت. آنها درخصوص شفر و حتی استراماچونی کارهایی کردند که خیانت در حق استقلال بود؛ هم کلی بدهی بالا آوردند و هم مشکلات و مصیبت‌هایشان گریبان مدیران بعدی را گرفت و جالب اینکه آنهایی که خیانت می‌کنند، بعدا پست‌های بالاتری هم می‌گیرند که اتفاقا پول‌های خوبی هم در آنجا خوابیده است. البته حتما سیستم و ساختار ناقص و مشکل‌دار است که امثال خطیر‌ها سر از استقلال درمی‌آورند. جالب اینکه او روز‌های اول طوری خودش را جلوه می‌داد که مثلا عاشق استقلال است، اما متاسفانه از پشت به استقلال خنجر زد و کارهایی انجام داد که بعد از گذشت ماه‌ها، به‌تازگی اسناد کارهایی که علیه باشگاه کرده، در حال روشدن است.

 

درباره صحبت‌های اخیر افشین پیروانی نظری ندارید؟

به‌نظر من ایشان بهتر است از اسطوره‌های پرسپولیس سخن به‌میان بیاورد و کاری به امثال ناصرخان خدابیامرز نداشته باشد. ضمن اینکه به پرونده‌های باز و تخلفاتش رسیدگی کند و در مسائل مربوط به استقلال دخالت نکند. ۱۰ امتیاز اختلاف چیزی نیست، اما گویا دو ستاره‌ای که استقلال روی سینه‌اش دارد، بیشتر از هر چیزی آقایان را می‌سوزاند، آن هم درحالی‌که جلوی ۱۰۰هزار تماشاگر نتوانستند حتی یک ستاره بیاورند، شاید هم لیاقتش را نداشتند.

 

 

 فرهيختگان/ محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------