وزارت ورزش: امکان جذب مربی و بازیکن خارجی برای استقلال و پرسپولیس ممنوع است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,وزارت ورزش
معاون توسعه ورزش قهرمانی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، جذب بازیکن خارجی جدید برای باشگاه‌های دولتی عاقلانه نیست. 

به گزارش دانشجو، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی بیان کرد: این روز‌ها اخبار متعددی درباره بدهی سرخابی‌ها مطرح می‌شود. با توجه به افزایش قیمت ارز، آوردن یک مربی یا بازیکن متوسط خارجی، هزینه‌های چند برابری نسبت به بازیکنان داخلی دارد. در این شرایط جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه دولتی عقلانی نیست. ما جذب بازیکن جدید خارجی را برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس ممنوع کردیم. البته برای تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی خارجی ممانعتی وجود ندارد.

 

او در ادامه اظهار کرد: باید هزینه‌ها و درآمد باشگاه‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند. سرخابی‌ها با قرارداد‌هایی که با کارگزاری‌ها بستند به درآمد تقریبا پایداری رسیدند. هر زمان که این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شدند ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برداشته می‌شود و مالکان جدید تصمیم نهایی را می‌گیرند.

 

علی نژاد گفت: سرخابی‌ها نتایج حضور مربیان خارجی گذشته خود را دیده اند و البته مربیان داخلی به نتایج خوب تداوم دادند. با توجه به شرایط موجود امکان بستن قراداد جدید با مربی خارجی وجود ندارد.

 

طبق قانون وزارت ورزش نمی تواند به سرخابی ها پولی پرداخت کند

او درباره بدهی باشگاه پرسپولیس و استقلال بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان بر اساس قانون پنجم و ششم نمی‌تواند هیچ پولی به باشگاه پرسپولیس و استقلال بدهد. به هیچ وجه منابع دولتی به این ۲ باشگاه پرداخت نمی‌شود و تاکنون اگر پرداختی هم وجود داشته فقط درآمد‌های آن‌ها بوده است. به گفته مدیرعامل استقلال، محرومیت استقلال در حال پیگیری است و پرداخت مطالبات برای این تیم صورت می‌گیرد. با پرداخت مطالبات، پنجره‌های نقل و انتقال استقلال هم باز خواهند شد. تا ۸ روز آینده باشگاه پرسپولیس هم پول برانکو و دستیارانش را پرداخت می‌کند.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی گفت: اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها از طریق مجمع انتخاب می‌شوند. این مجمع متشکل از ۳ وزیر است. حضور اعضای هیئت مدیره به انجام امور باشگاه کمک شایانی می‌کند و توانستند درآمد خوبی برای باشگاه داشته باشند. وزارت ورزش و جوانان هم به دنبال انتخاب بهترین نفرات برای هیئت مدیره است. ۵ نفر از اعضای هیئت مدیره استقلال انتخاب شدند و به زودی ۲ نفر هم برای هیئت مدیره پرسپولیس منصوب خواهند شد.

 

علی نژاد درباره بازدید از فدراسیون‌های ورزشی گفت: امروز در راستای بازدید‌های هفتگی، از فدراسیون‌های کونگ فو و هنر‌های رزمی و دوچرخه سواری بازدید کردم. رئیس فدراسیون کونگ فو توضیحاتی را درباره فعالیت‌های داخلی این رشته ارائه داد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ورزش‌های پر برخورد، این رشته به صورت آنلاین آموزش داده می‌شود. در این بازدید به راهکار‌های بین المللی شدن رشته توآی پرداخته شد و امیدوارم در اولین فرصت سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا توآی را برگزار کنیم.

 

او درباره تغییر نام فدراسیون کونگ فو عنوان کرد: نام فدراسیون کونگ فو تغییر نمی‌کند و اختلافی در این راستا وجود ندارد.

 

معاون  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه عنوان کرد: فدراسیون دوچرخه سواری از ۵ ماه گذشته در حال ساخت ساختمان فدراسیون است. ساخت این ساختمان پیشرفت خوبی داشته است و امیدوارم تا پایان سال این ساختمان تکمیل شود. قطعا به دنبال برطرف کردن نیاز‌های این رشته هستیم، چرا که دوچرخه سواری برای المپیک توکیو یک سهمیه کسب کرده است. پیست دوچرخه سواری آزادی نیاز به ترمیم ندارد.

 

او درباره برگزاری دادگاه فدراسیون جودو اظهار کرد: اواخر شهریورماه نوبت دادگاه CAS برای جودو است. برای افرادی که باید در دادگاه عالی ورزش حضور داشته باشند درخواست روادید شده است، اما سفارت سوئیس به دلایل مختلفی از جمله کرونا صدور روادید را نپذیرفته است. در تلاش هستیم تا سفارت سوئیس را برای صدور روادید متقاعد کنیم.

 

علی نژاد در ادامه عنوان کرد: کشور سوئیس همچنان به علت شیوع ویروس کرونا  قرنطینه است و ورود به این کشور سخت است. اگر روادید صادر نشود، بحث برگزاری جلسه آنلاین مطرح است. اگر عدالت در این جلسه رعایت شود هیچ مشکلی وجود ندارد. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در کنار فدراسیون جودو خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------