فکری منتفی است، قلعه‌نویی نه گفت



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

حدود یک ماه دیگر تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده و این درحالی است که هنوز تکلیف نیمکت هدایت باشگاه پرطرفدار استقلال و سرمربی این تیم مشخص نیست و گویی دوباره مثل تمام این چند سال اخیر قرار است ماجرای دیر اضافه شدن سرمربیان استقلال در پیش‌فصل دوباره تکرار شده و به‌تبع آن نیز باید منتظر ناهماهنگی‌های ابتدای فصل و از دست رفتن دوباره جام قهرمانی برای این تیم باشیم.

 

 ۱۰ روز از آخرین مذاکرات با نوری گذشت

اگرچه آبی‌پوشان فصل گذشته را با فرهاد مجیدی به پایان رساندند و این مربی نیز با استقلال قرارداد دو ساله داشت اما درنهایت جنگ و اختلاف بین سرمربی و مدیریت کار خود را کرده و مجیدی نه‌تنها فصل جدید را ندید بلکه پایش به آسیا هم باز نشد تا به این ترتیب مجید نامجومطلق به‌عنوان سرمربی موقت استقلال را در قطر همراهی کند. این درحالی است که در همین بین مدیران این باشگاه سر مذاکره با استراماچونی و سپس الکس نوری را باز کرده که برای اولین بار در «فرهیختگان» از منتفی شدن حضور هر دو سرمربی در باشگاه استقلال خبر دادیم.

 

هرچند بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات برای بازگشت سرمربی ایتالیایی، آبی‌ها همچنان به حضور نوری خوش‌بین هستند و این درحالی است که این سرمربی دورگه از همان چند روز پیش و با فهمیدن شرایط استقلال قید این تیم را زده و به این باشگاه پاسخ منفی داده است و جالب اینکه با وجود آن که حدود 10روز از آخرین مذاکرات طرفین سپری می‌شود اما همچنان استقلالی‌ها به واسطه برخی از رسانه‌های خود روی تداوم مذاکرات با الکس نوری تاکید دارند و باید منتظر سرنوشت این ماجرا باقی ماند.

 

 وابستگی نظر بزرگان تیم و سرنوشت نامجو

با این حال و بعد از خروج نام استراماچونی و نوری از لیست سرمربیان فصل آینده استقلال و بنا به قانون جدید وضع شده در فوتبال ایران که مذاکره و بستن قرارداد با سرمربی و بازیکنان خارجی را منع می‌کند حالا استقلالی‌ها هیچ راه دیگری جز بستن قرارداد با یک سرمربی ایرانی ندارند و باید یک نفر از این دسته از مربیان که حائز شرایط برای سرمربیگری در این تیم هستند را انتخاب کنند. اگر مجید نامجومطلق می‌توانست در آسیا به یک موفقیت نسبی برسد به‌طور قطع در سمت خود ماندگار می‌شد. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد برخی مذاکرات و صحبت‌ها با بازیکنان بزرگ و قدیمی این تیم با محوریت نظرخواهی از آنها درخصوص ادامه کار با نامجومطلق انجام شده که همین موضوع نیز شائبه ادامه همکاری با این سرمربی را بیشتر از هر زمان دیگری پر رنگ می‌کند.

 

 آخرین وضعیت گزینه‌ها

نکته قابل توجه اینکه طی چند روز گذشته صحبت‌هایی درخصوص پیشنهاد باشگاه استقلال به امیر قلعه‌نویی مطرح شده بود که وی ابتدا این موضوع را تکذیب کرده اما با پیشنهاد مجدد باشگاه او صراحتا به استقلالی‌ها جواب منفی داده و اعلام کرده در شرایطی که گل‌گهر با تفکرات وی بسته شده نمی‌توان در میانه راه این تیم را رها کرد و این کار در حق تیم سیرجانی بی‌معرفتی به‌شمار می‌رود.

 

از سوی دیگر محمود فکری سرمربی نساجی درحالی قرار دادش را با این تیم تمدید کرده که بند فسخ پیشنهاد استقلال را در این قرارداد گنجانده و در همان زمان یعنی حدود یک ماه پیش هم او و هم باشگاه قائمشهری موافق این انتقال بودند اما حالا و با آغاز شدن تمرینات پیش‌فصل نساجی و بسته شدن این تیم براساس تفکرات فکری، نساجی‌چی‌ها نیز به این موضوع یعنی انتقال این سرمربی به استقلال رضایت نداده تا عملا این اتفاق هم منتفی شود.

 

 پاشا هم اضافه شد

بر همین اساس اگرچه در روزهای اخیر صحبت‌هایی درخصوص بازگشت مجیدی یا مذاکره با نکونام نیز مطرح شده است اما شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی است که طی این چند روز اخیر از طرف باشگاه استقلال با مهدی پاشازاده که سابقه درخشانی در تیم ملی و باشگاه استقلال دارد نیز تماس گرفته شده تا او نیز به‌طور رسمی به جمع گزینه‌های سرمربیگری استقلال برای فصل آینده اضافه شود.

 

با این حال هرچه که هست هنوز تکلیف سرمربی فصل آینده این تیم مشخص نیست و این موضوع شبیه یک کلافی شده که سر آن از دست مدیران باشگاه خارج شده و باید منتظر ماند تا درنهایت ببینیم چه فردی سکان هدایت استقلال در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر را عهده‌دار خواهد شد.

 

 فرهاد سرمربی نمی‌شود

در این بین نکته قابل توجه اینکه برخی اخبار طی روزهای گذشته حکایت از رایزنی حضوری فرهاد مجیدی برای بازگشت به نیمکت هدایت استقلال داشته اما برخی نزدیکان به مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» صراحتا این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کردند اصلا فرهاد در ایران نیست که بخواهد حضوری با کسی رایزنی و لابی کند، هرچند اخبار پشت پرده حاکی از آن است که طبق شنیده‌ها اگر سعادتمند رفتنی شود، مجیدی باز خواهد گشت اما با توجه به قهر چندباره مجیدی از استقلال مقامات بالادستی این باشگاه این‌طور اعلام کردند که اگر بخواهیم به خاطر یک سرمربی مدیریت باشگاه را تغییر بدهیم، سلسله مراتب به‌هم خورده و دیگر سنگ روی سنگ باقی نخواهد ماند و چه بسا فرهاد فردا روزی خواسته‌های به مراتب بزرگ‌تری از تغییر مدیرعامل داشته باشد!

 

فرهیختگان/ محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------