انتقاد شدید آشتیانی از سعادتمند: آقای مدیر جسارت برخورد داشته باش/او اسیر بازی پوپولیستی شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: ‌وقتی بازی پوپولیستی را شروع می‌کنید تاوانش هم این می‌شود که باید امروز اقرار کنید با فشار افکار عمومی و هواداران قرارداد بسته اید. 

به گزارش فارس، امیررضا واعظ‌آشتیانی درباره اظهارات شب گذشته احمد سعادتمند دربار حواشی مربوط به اردوی استقلال در قطر اظهار داشت: اسم صحبت‌های سعادتمند شفاف سازی نیست بلکه بیان تلخی از اتفاقاتی است که در استقلال رخ داده و به مدیریت کلان باشگاه هم بازمی‌گردد. متاسفانه این مسائل نه جنبه حرفه‌ای دارد و نه می‌توان نسبت به آنها نگاه منطقی داشت.

 

وی افزود: اسم استقلال و پرسپولیس را باشگاه نمی‌گذارم بلکه آنها را دو تیم فوتبال می‌بینم. آیا این دو تیم سرپرست و مدیر ندارند؟‌ نقش آنها چیست؟ مدیر و سرپرست باید این مسائل را مدیریت کنند. اگر نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند انتخاب‌شان برای این سمت‌ها درست نبوده است.

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر گزارش این اتفاقات را دریافت کرده و مماشات کرده‌اند باید خودشان پاسخگو باشند. دلیل نمی‌شود عملکرد ضعیف خود را در قالب شفاف سازی و گزارش مطرح کنید. آقای مدیرعامل ابتدا با این مسائل برخورد کن و سپس مدعی شو. جسارت داشته باش تا اگر بهترین بازیکن تیم هم چنین تخلفاتی مرتکب شد با وی برخورد کرده و سپس درباره برخوردهایی که داشته‌ای صحبت کن.

 

واعظ آشتیانی ادامه داد:‌ نمونه این موضوع را در دوران مدیریت خودم داشتم ولی به این شکل نبود. بازیکن بدون اجازه سرپرست از تیم جدا شده بود و وی را مورد تنبیه قرار دادیم. اصلا آن موضوع قابل قیاس با این اتفاقات نبود. آن موضوع در کشور خودمان اتفاق افتاده و در سفر خارجی نبود. باید با قاطعانه برخورد کردن نتیجه بگیریم. قبل اینکه از این اتفاقات درز پیدا کند آقایان به اسم شفاف سازی و صداقت درباره‌اش صحبت می‌کنند.

 

وی افزود: مطرح کردن چنین مسائلی صداقت و شفاف سازی نیست بلکه انتقاد به عملکرد خودتان است که نتوانسته‌اید یک تیم فوتبال را اداره کنید و مدعی می‌شوید این تخلفات در شان باشگاه حرفه‌ای نیست. باید این سؤال را از خودتان بپرسیم چگونه نتوانستید شان باشگاه استقلال را حفظ کنید و حتی نمی توانید زمان خوابیدن، بیدار شدن و خوراک بازیکنانی که پول حرفه‌ای گرفته و سرمایه باشگاه محسوب می‌شوند مدیریت کنید.

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره ادعای سعادتمند مبنی بر اینکه با فشار هواداران این قراردادها را می بنددد گفت: ‌وقتی بازی پوپولیستی را شروع می‌کنید تاوانش هم این می‌شود که باید امروز اقرار کنید با فشار افکار عمومی و هواداران چنین کارهایی انجام داده‌اید. آیا اگر فردا تیم نتیجه نگیرد، هواداران نمی‌توانند اعتراض کنند؟ این حرف معنی ندارد و منطق پشتش نیست. بدون منطق بازیکن می‌گیرید و اگر فردا مربی که انتخاب می‌کنید نتواند با این بازیکنان نتیجه بگیرد مدعی می‌شود تیم را من نبستم.

 

واعظ ‌آشتیانی تصریح کرد:در چنین وضعیتی وقوع چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است و طبیعی است این حرف و حدیث‌ها کنار تیم و پشت مدیرعامل باشد. این چه حرفی است که می‌گویید با فشار هواداران قرارداد بستم. مدیریت باشگاه بازی‌های پوپولیستی راه انداخته و خودش هم قربانی این رفتارها شده است. 

 

وی درباره استوری ارسلان مطهری علیه مجید نامجومطلق و صالح مصطفوی و واکنش ورویا غفوری به این موضوع اظهار داشت: رفتار غفوری منطقی و اصولی بوده و حرف ووریا را صحیح می‌دانم. بازیکن باید اصول خود را بداند و تابع باشگاه باشد. مطهری هر زمان از استقلال رفت می‌تواند اظهار نظر کند اما تا زمانی که تحت قرارداد با این باشگاه است باید تابع باشد. این موضوع نشان می دهد باشگاه استقلال هم نتوانسته درباره چنین رفتارهایی تصمیم گیری قاطع انجام دهد.

 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال  توضیح داد:‌در قرارداد بازیکنان بندی وجود دارد که طبق آن بازیکن باید در چارچوب وظایف خودش صحبت کند و اگر مطالبه‌ای دارد آن را در چارچوب مقررات درخواست کند. فکر می‌کنم آشفتگی در مجموعه باشگاه استقلال وجود دارد و این آشفتگی وحواشی را هم خودشان از درون باشگاه درست کرده‌اند.

 

واعظ ‌آشتیانی خاطرنشان کرد: ترمیم حواشی درون باشگاه دشوار است اما اگر حاشیه‌ها از بیرون باشد قابل مدیریت است. حاشیه‌های درونی چالش برانگیز است و امیدوارم آقایانی که مدعی مدیریت هستند بتوانند هنر خود را نشان داده و این حواشی را مدیریت کنند.

 

وی درباره احتمال برکناری احمد سعادتمند و اعضای هیأت مدیره استقلال توضیح داد: اعتقاد دارم انتخاب افراد توسط مدیران ارشد وزارت ورزش حائز اهمیت است و اگر موفقیتی داشته باشند افتخارش برای آنها است. اگر هم ناموفق بوده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند، مدیران وزارتخانه باید پاسخگو باشند که با چه متر و معیاری مدیرعامل و هیأت مدیره انتخاب کرده‌اند.

 

مدیرعامل اسبق استقلال در گفت و گو با رادیو تهران ادامه داد: خودشان باید وارد این کارزار شوند تا متوجه شوند آیا هیأت  مدیره با ترمیم قابل اصلاح است یا خیر. اگر قرار است مدیری را تغیر دهند این کار را انجام دهند. اما اگر فکر می‌کنند با مطرح  کردن مسائلی جزئی و کلی می‌توانند تیم از این فضا را خارج کند به خودشان باز می‌گردد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------