صالحی‌امیری: فیفا از حضور ما در مجمع فوتبال استقبال می‌کند/ در شرایط کرونا امکان میزبانی جام ملت‌ها را نداریم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,صالحی‌امیری
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اینفانتینو اعلام کرده از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می‌کند.  

به گزارش  فارس، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ایران، درباره پاسخ فیفا به اعتراض ایران درباره حذف کمیته از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک وقتی نتیجه انتخابات داخلی نهایی را تایید می‌کند که امضای کمیته ملی المپیک آن کشور در مجمع باشد. در حالی که فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک از فهرست مجمع بیرون گذاشته است.

 

وی افزود: در همین خصوص به فیفا اعتراض کردیم‌. در پاسخ اینفانتینو اعلام کرده از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می‌کنیم. به نظرم فدراسیون فوتبال با بی‌تدبیری اقدام به این کار کرده است. باید فدراسیون شفاف‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد. تمام اقدامات، برنامه‌ها و قراردادها را شفاف سازی کند. به نظر می‌رسد این فدراسیون نسبت به دیگر فدراسیون‌ها بیشتر در معرض اتهام قرار دارد. مسئولان به این موضوع توجه داشته و شفاف سازی لازم را داشته باشند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه شما پاسخ فیفا را به فدراسیون فوتبال منتقل کرده‌اید یا خیر، گفت: ما در این زمینه یعنی حضور کمیته در مجمع فوتبال مکاتبه دیگری هم با کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم و منتظر پاسخ آنها هستیم تا مجموع جواب این دو نهاد را به فدراسیون فوتبال اعلام کنیم.

 

صالحی‌امیری درباره میزبانی ایران در جام ملت‌ها و اینکه امکانات کافی است، خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنیم با واقعیت صحبت کنیم. الان در شرایط کرونا امکان میزبانی نداریم اما برای پذیرفتن آن ۳ نیاز داریم؛ اول نیاز ملی که اجماع در سطح ملی و حمایت ۱۰۰ درصدی صورت بگیرد، دوم نیاز بودجه است.

 

وی افزود: قطر برای رویداد ۲۰۳۰ یک و نیم میلیارد دلار رسما تضمین کرد. عربستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تضمین کرده است. ما در شرایطی نیستیم که چنین هزینه‌های سنگینی را تضمین کنیم در این صورت نباید درخواستی داشته باشیم. سوم بحث سخت افزار است. باید طرفیت‌های سنگینی ایجاد سود تا بتوانیم روبداد بزرگی انجام دهیم. در فضای فعلی این سخت افزار وجود ندارد.

 

رئیس کمیته ملی المپیک درباره سالن ناشنوایان، گفت: ما نسبت به فدراسیون ناشنوایان حساسیت خاصی داریم. ماه گذشته به این فدراسیون رفتیم و یک میلیارد تخصیص دادیم تا مشکلات حقوق ورزشکاران و آماده سازی اردوها را انجام دهد. برای ما مرام پهلوانی بیشار از سکو اهمیت دارد.

 

صالحی‌امیری درباره اینکه برخی از فدراسیون‌ها گفته‌اند تخصیص ناقص بوده در حالی که کمیته بودجه کامل را پرداخت کرده است، عنوان کرد: تعهدات ما کامل انجام شده است. بر اساس آنچه در ابتدایرسال ۹۹ اعلام کردیم آذرناهد۱۰۹ درصد تخصیص یافت، اما نیازهای فدراسیون ها با شرایط گرانی ارز نیازهای بالاتری دارند. نیازها حداکثر و منابع محدود است.

 

صالحی‌امیری با اشاره به بودجه ویژه، عنوان کرد: ۲ کار دیگر انجام می‌دهیم؛ ۵ میلیارد تومان به فدراسیون‌های المپیکی پرداخت کردیم. قرار است زمستان پرداخت فوق‌العاده به فدراسیون‌ها داشته باشیم. در ۳ سال گذشته کمیته ۱۰۰ درصد تخصیص را به فدراسیون‌ها داده است. ما چالشی برای تامین منابع لازم در رویدادها نداریم.

 

رئیس کمیته ملی المپیک، یادآور شد: پیش‌بینی ما ۲ میلیون دلار هزینه ارزی و بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه ریالی برای رویدادهای سال آینده است که الان در مسیر مجلس است که مطمئنم نمایندگان مجلس آن را تصویب می‌کنند. در سال ۱۴۰۰ شرایط جدیدی را رقم خواهیم زد تا کام ملت شیرین شود. ۶ رویداد داریم که می‌تواند ذائقه ملت را تغییر دهد.

 

وی درباره سالگرد شهید سلیمانی گفت: بعضی از نقطه‌ای تاریخی جریان ساز است، شهادت مطهری، بهشتی، جریانی را در ایران ایجاد کردم شهادت سردار سلیمانی جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد که نسل جوان به داشتن چنین قهرمانانی احساس غرور کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------