آزمون جان‌سخت‌‌های ایتالیایی برای لشگر پر از مصدوم زیدان/ مأموریت به ظاهر آسان سیتی مقابل مونشن‌گلادباخ



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال
دیدارهای دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف تیم‌های رئال مادرید و آتالانتا در ایتالیا و رویارویی مونشن‌گلادباخ و منچسترسیتی به پایان می‌رسد.

به گزارش تسنیم، در آخرین شب از هفته دوم دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) دو بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می‌شود.

 

در یکی از این بازی‌ها تیم‌های فوتبال رئال مادرید و آتالانتا در ورزشگاه برگاموی ایتالیا در حالی به مصاف هم می‌روند که با وجود نام و آوازه کاملاً متفاوت دو تیم، کمتر کسی جرأت پیش‌بینی موفقیت حریف اسپانیایی را دارد. دلیلش هم عملکرد و نتایج فراتر از انتظاری است که تیم ایتالیایی تحت هدایت جان پیرو گاسپرینی در دو سه سال اخیر از جمله همین رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است.

 

آتالانتا فصل گذشته بهترین نتایج را در میان تیم‌‌های ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا گرفت و چه بسا اگر کمی باتجربه‌تر بود حتی می‌‌توانست نایب قهرمان رقابت‌ها، پاری‌سن‌ژرمن را از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازدارد. میزبان ایتالیایی در این فصل به‌عنوان تیم دوم گروه D پس از لیورپول به مرحله حذفی راه پیدا کرد و رئال مادرید به‌عنوان صدرنشین گروه B بالاتر از تیم‌هایی مانند بوروسیامونشن‌گلادباخ، شاختار و اینتر.

 

این اولین رویارویی دو تیم آتالانتا و رئال مادرید است اگرچه آتالانتا در آخرین و تنها رویارویی‌اش با رقبای اسپانیایی در رقابت‌های اروپایی فصل گذشته در همین مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود که والنسیا را در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 8 بر 4 درهم کوبید.

 

اما رئال مادرید هم هر پنج بازی اخیرش در لیگ قهرمانان در خانه رقبای ایتالیایی را برده و در آنها 12 گل زده و تنها یک گل خورده است. این بیست‌و‌چهارمین فصل متوالی است که رئال مادرید به مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد که از این حیث بهترین رکورد در تاریخ رقابت‌هاست. آخرین ناکامی کهکشانی‌ها برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به فصل 97-1996 برمی‌گردد.

 

اما آتالانتا اولین تیم بعد از سویا (08-2007 و 10-2009) است که در هر یک از دو فصل نخست حضورش در لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند. آتالانتا همچنین تنها تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان فصل جاری است که هنوز موفق به کسب پیروزی خانگی نشده است.

 

در فهرست اروپایی آتالانتا تنها بازیکن مصدوم و غایب مدافع این تیم هانس هاته‌بوئر است. برخلاف آتالانتا اما رئال مادرید با لشگری از مصدومان به ایتالیا سفر کرده است. دنی کارواخال، ادر میلیتائو، سرخیو راموس، مارسلو و آلوارو اودریوسولا در خط دفاع، فدریکو والورده در خط میانی، ادن ازار و کریم بنزما و رودریگو در خط حمله بازیکنانی هستند که زیدان به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای مصاف با آتالانتا روی کمک آنها حساب کند.

 

مأموریت به ظاهر آسان برای سیتی

در  بازی همزمان تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و مونشن‌گلادباخ به میزبانی تیم آلمانی در ورزشگاه پوشکاش آره‌نای شهر بوداپست پایتخت مجارستان به مصاف هم می‌روند. دلیل برگزاری بازی در زمین بی‌طرف هم محدودیت در سفر به انگلیس و همین‌طور سفر شهروندان این کشور پس از شیوع نوع جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در انگلیس است. طبق تشخیص یوفا تمام بازی‌‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که یک طرف آن یک تیم انگلیسی است، در زمین بی‌طرف برگزار خواهند شد.

 

با وجود شرایط جدیدی که دو تیم با آن مواجه هستند، آنها برای یکدیگر شناخته شده‌اند، چرا که این هفتمین باری است مقابل هم قرار می‌گیرند و در واقع هر کدام از آنها بیش از هر تیم دیگری در رقابت‌های اروپایی به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

 

در چهار مصاف‌ منچسترسیتی و مونشن‌گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا، تیم انگلیسی هرگز شکست نخورده چرا که سه بار برده و یک بار هم مساوی کرده است. هرچند در آخرین تقابل این دو تیم در رقابت‌های اروپایی این نماینده آلمان بود که در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان جام یوفا در فصل 79-1978 با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد.

 

این هشتمین فصل متوالی است که منچسترسیتی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد که طولانی‌ترین روند در میان نمایندگان حال حاضر فوتبال انگلیس در لیگ قهرمانان است. این تیم در فصل جاری به‌عنوان صدرنشین گروه C‌ به مرحله حذفی صعود کرد. اگر سیتی بتواند صعود کند برای چهارمین فصل متوالی موفق به انجام این کار شده است. در طرف مقابل اما از آخرین حضور مونشن‌گلادباخ در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا یا جام باشگاه‌های اروپا 43 سال می‌گذشت که این تیم امسال توانست به‌عنوان تیم دوم گروه B‌ صعود کند. مونشن‌گلادباخ تنها دو بازی از 9 بازی خانگی‌اش در لیگ قهرمانان را برده (چهار تساوی و سه شکست) که این می‌تواند آمار امیدوارکننده‌ای برای منچسترسیتی باشد.

 

برای بازی امشب هر یک از دو تیم یک غایب قطعی دارند. مامودو داکور مدافع مونشن‌گلادباخ و ناتان آکه مدافع منچسترسیتی دو غایب این بازی خواهند بود ضمن اینکه مارکوس تورام مهاجم فرانسوی مونشن‌گلادباخ هم به دلیل مصدومیت ممکن است این بازی را از دست بدهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------