امروز، پایان رقابت کنکوری‌های ارشد دانشگاه آزاد



دانشگاه آزاد,پایان رقابت کنکوری های ارشد دانشگاه آزاد

امروز، پایان رقابت کنکوری‌های ارشد دانشگاه آزاد

در آخرین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 180 هزار داوطلب رقابت می‌کنند.

دکتر ناصر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، با اشاره به شرکت بیش از 95 هزار داوطلب در نوبت صبح امروز (شنبه 11 خرداد)، گفتک آزمون نوبت صبح برای داوطلبان مجموعه‌های زبان فارسی، زبان و ادبیات فارسی،‌ علوم اجتماعی،‌ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، محیط زیست، مدرسی الهیات و معارف اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و پژوهش علوم اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: همچنین در نوبت بعدازظهر بیش از 90 هزار نفر در مجموعه‌های پرستاری، سم شناسی،‌ مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، نظارت بر امور دارویی، آمار ریاضی، شیمی دارویی، علوم کامپیوتر، ژئوفیزیک، ریاضی، زمین شناسی، زیست شناسی، زیست شناسی دریا، شیمی، علوم دریایی و اقیانوسی، فیزیک، هواشناسی، علوم محیط زیست، مجموعه‌های 1 تا 7 گروه کشاورزی و منابع طبیعی، پژوهش هنر، تاریخ هنر ایران باستان، طراحی پارچه و لباس، طراحی فضاهای آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای، طراحی شهری، مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی، معماری، هنرهای تصویری و تصویری، هنرهای نمایشی، نوازندگی ساز جهانی، انگل شناسی دامپزشکی و بافت شناسی در آزمون شرکت می‌کنند.

اقبالی در مورد مزیت‌های آزمون امسال، گفت: آزمون امسال از دو نظر دارای مطلوبیت و مزیت نسبت به سال‌های گذشته بود. اول آن که داوطلبان امسال این امکان را داشتند که بر اساس علاقه 20 رشته محل را انتخاب کنند که این اقدام به انتخاب‌های افراد تنوع بیشتری می‌بخشد. دوم این که امسال برای اولین بار داوطلبان می‌توانستند حوزه امتحانی خود را با توجه به نزدیکی به محل سکونت انتخاب کنند و فرد نیازی به شرکت در آزمون در رشته محل اول خود نداشت.

وی در خصوص بیشترین متقاضی به تفکیک مجموعه، گفت: امسال بیشترین متقاضی را مجموعه حقوق با 73 هزار و 414 داوطلب، مجموعه حسابداری با 59 هزار و 605 داوطلب و مجموعه مهندسی عمران با 46 هزار و 122 داوطلب، داشته است که بیانگر علاقه و انگیزه زیاد داوطلبان برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌باشد.

وی در مورد سن شرکت کنندگان گفت: جوان ترین شرکت کننده پسری 15 ساله از تهران و پیرترین شرکت کننده مردی از خوزستان است که 79 سال سن دارد.

وی در مورد زمان اعلام نتایج آزمون سراسری ارشد 92 گفت: نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اعلام می‌شود./ایسنا

 

 

 

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------