دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ منتشر شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دفترچه راهنمای انتخاب رشته های کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری امسال مجاز به انتخاب رشته شده اند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت دفترچه راهنمای مرتبط با هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر یا زبان اقدام کنند.

 

فرآیند انتخاب رشته از یکشنبه ۲۰ مردادماه جاری آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

 

همچنین ویژه ­نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با هدف ارائه مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش در دسترس علاقه­ مندان قرار گرفت.

 

داوطلبان می­ توانند این ویژه نامه را از روزنامه­ فروشی­ های سراسر کشور تهیه کنند.

 

مطالب این ویژه نامه به مطالبی نظیر مشاور حرفه‌ای، آینده‌ای روشن با انتخابی آگاهانه، اشتباه در انتخاب رشته، مشکلات شخصی، مهمترین اشتباهات داوطلبان در انتخاب رشته سال گذشته، مهم‌ترین ضوابط و نکات مورد توجه در انتخاب رشته آزمون سراسری، بومی پذیری، شیوه های پذیرش دانشجو، سهمیه بندی، آشنایی با محتوای کارنامه نتایج علمی، تصمیم گیری خوب، انتخاب رشته موفق پرداخته است.

 

در آزمون سراسری امسال از بین یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب حاضر در جلسه کنکور بیش از ۸۳۲ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

 

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب حاضر در جلسه کنکور ۹۸ تا صبح امروز ۹۴۰ هزار و ۳۹۲ داوطلب نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کردند.

 

وی افزود: به عبارت دیگر ۹۲.۳۸ درصد داوطلبان کارنامه خود را پرینت گرفته اند؛ برخی داوطلبان به علت شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی دو یا سه کارنامه دریافت کردند.

 

از روز گذشته نیز پاسخنامه های آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای متقاضیان قابل مشاهده است.

 

 آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه در ۳۸۱ شهرستان و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------