نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها لغو شد



اخبار,اخبار دانشگاه
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم گفت: به دلیل چالش‌هایی که نظام سطح‌بندی دانشگاه‌ها ایجاد کرده بود، با دستور وزیر علوم این نظام حذف و نظام رتبه‌بندی جایگزین نظام سطح‌بندی شد.

به گزارش فارس، آخرین نوبت سطح‌بندی دانشگاه‌ها در آبان ۹۶ انجام شده بود و قرار بود در آبان ماه ۹۸ نتایج سطح‌بندی جدید دانشگاه‌ها اعلام شود.

 

در این رابطه قرار بود در جلسه کارگروه سطح‌بندی دانشگاه‌ها با حضور معاون آموزشی وزارت علوم درباره معیارهای سطح‌بندی تصمیم‌گیری شود.

 

در پیگیری این وعده، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی فارس، اظهار داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به برخی از چالش‌هایی که نظام سطح بندی ایجاد کرده است از این نظام استفاده نشود و پیشنهاد کرد که نظام را از سطح‌بندی به رتبه‌بندی تغییر دهیم.

 

*مطالعات نظام رتبه‌بندی آغاز شد

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:‌ در نتیجه هم اکنون دیگر نظام سطح‌بندی نداریم و مطالعات نظام رتبه‌بندی آغاز شده است.

 

آهنچیان تصریح کرد: به عبارتی وعده‌ای که در این باره داده‌ بودم مربوط به زمانی بود که آقای غلامی این ابلاغیه را صادر نکرده بودند و هنوز نظام سطح‌بندی در دستور کار وزارت علوم بود. 

 

وی خاطرنشان کرد: این نامه مربوط به سه ماه قبل است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------