زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اعلام شد/ برنامه وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷خرداد



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه آزاد
مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیر و به مدت سه هفته برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، جواد علمایی مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری این دانشگاه، گفت: براساس مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه، کلاس‌های آموزشی و جبرانی دانشگاه تا ۱۷ خرداد به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و پس از آن دانشجویان یک هفته برای آماده‌سازی حضور در امتحانات، فرجه خواهند داشت.

 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در نیم سال جاری به مدت سه هفته از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیرماه، با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

 

دکتر علمایی اضافه کرد: پس از پایان امتحانات، دروس عملی از قبیل: آزمایشگاه و کارگاه‌های عملی آغاز شده و متناسب با اتمام کلاس‌ها، امتحانات توسط استاد مربوطه اخذ و نمرات آن در کارنامه نیمسال جاری ثبت می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد، اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی از امروز به منظور رفع اشکال دانشجویان در محل کار خود حضور داشته باشند. همچنین در مدت سه هفته باقی مانده تا ۱۷ خرداد، کلاس‌های آموزشی و جبرانی اساتید مقاطع کاردانی و کارشناسی که به هر دلیل موفق به برگزاری و تکمیل کلاس‌های خود نشده‌اند، به صورت مجازی برگزار می‌شود. این کلاس‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی برگزار شود.

 

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمان برگزاری ترم تابستانی این دانشگاه نیز، گفت: ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی طبق روال هر سال، اما به صورت مجازی برگزار خواهد شد و ثبت‌نام آن از ۱۳ تیر و بلافاصله پس از پایان امتحانات ترم جاری انجام می‌شود.

 

دکتر علمایی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بازگشایی دانشگاه و برگزاری کلاس‌ها تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست و براساس تصمیم این ستاد عمل می‌کند.

 

برنامه وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷خرداد

منصور غلامی وزیر علوم درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها از 17 خردادماه گفت: مجوز ستاد مدیریت کرونا کلی است و در هیچ موردی اجبار نمی‌کند. این مجوز تا زمانی قابل انجام است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط را برای ادامه کار مناسب بداند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود، اختیار برنامه ریزی برای تعیین ترتیب و اولویت شروع ارائه خدمات را دارند که ترجیحاً با دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

 

وزیر علوم افزود: هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، برنامه خاص خود را خواهد داشت. برنامه ریزی ها باید در جهت تکمیل و اتمام نیمسال تحصیلی باشد.

 

وی درباره ادامه روند آموزش مجازی نیز گفت: آموزش مجازی همچنان در اولویت است و تا حدامکان و تا پایان ترم باید ادامه داشته باشد.

 

غلامی تصریح کرد: تغییر در زمانبندی برنامه‌ها و طولانی‌تر شدن دورهنیمسال تحصیلی جاری، یکی از راهکارهای کاهش تراکم حضور دانشجویان در محیط‌های آموزشی است.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی وزارت علوم دیدگاه‌ها و راهبردهای کلی خود را در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

 

وزیر علوم افزود: در بخش رفاهی هم تاکید قطعی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در مدت باقی مانده تا روز آغاز فعالیت‌ها، هماهنگ با بخش آموزشی برنامه ریزی خواهد شد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------