آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

آزمون زبان MSRT در آذرماه لغو شد



اخبار,اخبار کنکور,آزمون زبان MSRT
رئیس سازمان امور دانشجویان به بیان توضیحاتی درباره آخرین تمهیدات این سازمان برای برگزاری آزمون زبان MSRT آذر پرداخت.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و معاون وزیر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره لغو برگزاری آزمون زبان MSRT و آخرین تصمیمات برای برگزاری آن بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کشور و شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آزمون زبان را طی سال جاری در کشور نداشتیم و از سوی دیگر دانشجویان دکتری برای شرکت در آزمون جامع به نمره زبان احتیاج دارند. البته این آزمون فقط یکی از آزمون‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود.

 

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها با توجه به نیاز خودشان از هر کدام از این آزمون‌های زبان حد نصابی را قبول می‌کنند، ادامه داد: با توجه به این ضرورت برگزاری آزمون MSRT اولین آزمون در مهر برگزار شد و حدود ۴ هزار نفر در آن شرکت کردند. در این آزمون ظرفیت را حدود ۵۰ درصد کاهش دادیم و فاصله صندلی‌ها نیز دو برابر شد تا شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا اجرایی شود.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در آزمون MSRT مهر عمدتا به دلیل کاهش ظرفیت عمدتا دانشجویان دکتری شرکت کردند و در برخی استان‌ها که تا حدودی ظرفیت‌ها خالی ماند اجازه ثبت نام به دانشجویان کارشناسی ارشد داده شد.

 

معاون وزیر علوم ادامه داد: قرار بر این بود که در ۱۴ آذر آزمون بعدی MSRT برگزار شود که با محدودیت‌های جدید کرونایی این آزمون لغو شد و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته احتمالا در دی ماه برگزار خواهد شد.

 

صدیقی درباره تمهیدات این سازمان برای حجم زیاد دانشجویان متقاضی شرکت در این آزمون نیز توضیح داد: با توجه به انباشت متقاضیان این آزمون، به محض اینکه شرایط کشور از نظر شیوع کرونا مناسب شود چندین نوبت پشت سر هم آزمون زبان MSRT را برگزار خواهیم کرد تا دانشجویانی که منتظر برگزاری این آزمون هستند بتوانند از این فرصت استفاده کنند تا به این وسیله حجم پشت صفی‌های این آزمون نیز کاهش پیدا کند.

 

گفتنی است، پیش‌تر سازمان امور دانشجویان از لغو آزمون زبان ۲۳ آبان خبر داد و نوشت: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا طی روز‌های اخیر، این آزمون که پیش از این مقرر شده بود در روز جمعه، ۲۳ آبان برگزار شود لغو و به ۱۴ آذر (در صورت عدم وجود منع برگزاری آزمون‌ها) موکول شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------