ادامه موج تعلیق و اخراج استادان؛ مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی از دانشگاه فردوسی اخراج شدند



اخراج استادان دانشگاه،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
به كار مهشید گوهری کاخکی و مرسده اسلامی در دانشگاه فردوسی هم پايان داده شد.

به گزارش خبرفوری، در ادامه موج «تعلیق» و «اخراج» استادان دانشگاه، مهشید گوهری استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار متنی از قطع همکاری ناگهانی دانشگاه بدون هیچگونه اطلاع رسانی قبلی، خبر داد.

 

مهشید گوهری کاخکی، دکترای ادبیات و مدرس این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد است و پیشتر از او چند کتاب از جمله «پایداری هویت ایرانی زیر سیطره مغول» منتشر شده بود. مرسده اسلامی نیز دانش‌آموخته دکترای ادبیات و مدرس این رشته در دانشگاه فردوسی مشهد است.

 

این دو استاد دانشگاه روز یک‌شنبه ۲۳ مهر ماه با انتشار متن مشترکی که در صفحه اینستاگرام مهشید گوهری کاخکی منتشر شد، نوشتند: «هنوز نخستین گام‌ها را برای رفتن به کلاس درس برنداشته بودیم، هنوز فرصت افروختن شعله آگاهی و خرد را نیافته بودیم که دوباره خبر قطع همکاری آمد.»

 

توضیحات شریفی‌زارچی درباره خبر «ممانعت از تدریس» و بستری‌شدنش در بیمارستان

علی شریفی زارچی استاد اخراج شده دانشگاه شریف نوشت: شنبه ۱۵ مهر گفتند این ترم نمی‌توانم درس بدهم. قرار بود «یادگیری ماشین» و «جبرخطی» ارایه دهم و ۱۴۰ نفر از دانشجویان داوطلب از اول شهریور در حال آماده‌سازی محتوای این درس‌ها بودند. تا واپسین ساعات یکشنبه تلاش کردم از این تصمیم صرف‌نظر کنند.

 

بامداد دوشنبه با ضربان ۱۸۰ بستری شدم. تا ۱۰ صبح دوشنبه در بخش «احیای قلبی ریوی» مورد مراقبت بودم و به تدریج ضربانم به حال طبیعی برگشت. نهایتاً پنجشنبه از بیمارستان مرخص شدم. این فقط گوشه‌ی بسیار کوچکی از تلخی بزرگی است که بسیاری از استادان دانشگاه‌ها، در دفاع از حریم علم و آزادی بیان، تحمل می‌کنند. جانم فدای ایران.

 

اخراج استادان دانشگاه،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
اخراج استادان دانشگاه،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------