دومین روز کنکور۱۴۰۱؛ آغاز رقابت داوطلبان ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
دومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۱ از صبح امروز (پنجشنبه نهم تیرماه) با رقابت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی آغاز شد.

 به گزارش ایرنا، دومین روز آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با حضور ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی و فنی از ساعت هشت صبح آغاز شد.

 

در این گروه آزمایشی از مجموع داوطلبان ۲۴۹ هزار و ۵۱ نفر زن و ۱۶۳ هزار و ۵۲۶ نفر مرد هستند.

 

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی غیر از آزمون عمومی باید به ۱۷۵ سوال اختصاصی از دروس ریاضی (۲۰ سوال)، اقتصاد (۱۵ سوال)، ادبیات فارسی (۳۰ سوال)، زبان عربی (۲۰ سوال)، تاریخ (۱۵ سوال)، علوم اجتماعی (۲۰ سوال)، جغرافیا (۱۵ سوال)، فلسفه و منطق (۲۰ سوال) و روانشناسی (۱۵ سوال) در ۱۶۰ دقیقه در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا پاسخ دهند.

 

همچنین امروز ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی رقابت خود را شروع کردند. طبق آمار اعلام شده این گروه آزمایشی کمترین تعداد داوطلب در سال جاری هستند، آنها غیر از آزمون عمومی باید به ۱۲۰ سوال از دروس ریاضی (۵۰ سوال)، فیزیک (۴۰ سوال) و شیمی (۳۰ سوال) در ۱۶۰ دقیقه و در دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا پاسخ دهند.

 

از مجموع داوطلبان این گروه آزمایشی ۹۳ هزار و ۳۲۹ نفر مرد و ۵۲ هزار و ۳۲۸ نفر زن هستند.

 

در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب ثبت نام کردند که این آزمون از روز گذشته (چهارشنبه هشتم تیر ماه) و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.

 

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش تر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.

  

نتایج اولیه مرداد؛ نتایج نهایی شهریور

انتظار می‌رود نتایج اولیه آزمون سراسری امسال همانند سنوات گذشته اواسط مردادماه اعلام شود. انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ممکن می شود و نتایج نهایی آن طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور هفته آخر شهریور از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام می شود تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------