آخرین خبرها از آزمون سراسری امسال/ تغییرات اساسی در کنکور ۱۴۰۲ اعمال می‌شود



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
پورعباس گفت: سوالات آزمون سراسری امسال با‌تکیه بر محتوای کتب درسی است و دفترچه سوالات و پاسخنامه ها برای گروه های انسانی، تجربی و ریاضی تبدیل به سه دفترچه و پاسخنامه شده است که زمان پاسخگویی به سوالات هر دفترچه یک ساعت و ۱۵ دقیقه تعیین شده است. 

به گزارش شبستان ، «عبدالرسول پورعباس» امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در نشست خبری پیرامون برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: امسال بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند که از این تعداد بیش از ۳۴ هزار نفر آنان از گلستان در این آزمون شرکت خواهند کرد.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تحلیل‌های آماری نشان می دهد گلستان در آزمون سراسری سال گذشته رتبه ۲۷ کشور را کسب کرد که زیر میانگین کشوری بوده و لازم است در فعالیت های آموزش و پرورش و دانشگاه ها بازنگری شود. ضمن اینکه فاصله شهرستان ها نیز دو تا سه برابر است که باید شهرستان هایی که در انتهای جدول قرار دارند، تقویت شوند.

 

وی همچنین افزود: چیدمان دوره های دکتری و فوق لیسانس را به نقد گذاشتیم، برخی رشته ها در دانشگاه های استان جاذبه ندارند یا به هر دلیلی داوطلبان کمتری تمایل به تحصیل در این رشته ها را دارند برای همین با ظرفیت های خالی در دانشگاه ها مواجه هستیم.

 

پورعباس از مسئولان استان خواست تا همه امکانات را برای برگزاری کنکور در عین سلامت، امنیت و آرامش برای داوطلبان فراهم کنند و گفت: در سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش جلسات متعددی برای برگزاری یک آزمون ایمن و خوب داشتیم. سوالات آزمون سراسری امسال با‌تکیه بر محتوای کتب درسی است و دفترچه سوالات و پاسخنامه ها برای گروه ای انسانی، تجربی و ریاضی تبدیل به سه دفترچه و پاسخنامه شده است که زمان پاسخگویی به سوالات هر دفترچه یک ساعت و ۱۵ دقیقه تعیین شده است. 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: کنکور سال ۱۴۰۲ با تغییراتی همراه خواهد بود که اعلام کردیم هر تغییری باید تا نیمه دوم خرداد امسال اطلاع رسانی شود چرا که پس از این زمان هیچ گونه تغییری را نمی پذیریم.

 

 وی افزود: درصورت ابلاغ اصلاحیه جدید که توسط رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد در کنکور سال ۱۴۰۲ دروس عمومی از آزمون حذف خواهد شد، کنکور دوبار در سال برگزار می شود و میزان تاثیر سوابق تحصیلی نیز ۶۰ درصد خواهد بود.

 

پورعباس درباره کنکور سال ۱۴۰۳ نیز گفت: روند کار به شکلی است که آزمون های سراسری به صورت کاملا الکترونیکی و بدون کاغد برگزار شود که تحولی اساسی و در چارچوب استانداردهای جهانی خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------