کنکور سراسری با ۴ ماراتن کوچک و بزرگ



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,کنکور سراسری
سازمان سنجش آموزش کشور تا مرداد ماه امسال چهار آزمون برگزار می‌کند که بدون در نظر گرفتن ثبت نام یکی از کنکورها، تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار داوطلب برای این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند. 

به گزارش ایرنا، کنکور همچنان یک ماراتن تلقی می‌شود، حتی اگر صندلی‌های خالی بیشتر از تعداد متقاضیانش باشد. تب رسیدن به صندلی رشته‌های برتر در ادوار مختلف آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور همیشه داغ بوده و داغ مانده است.

 

امسال هم مانند سال‌های گذشته و قبل از شروع مهرماه، چهار آزمون برگزار می‌شود که در ادامه به برنامه زمانبندی این کنکورها پرداخته می‌شود.

 

کنکور کارشناسی ارشد

سیل ۹۸ تمام محاسبات سازمان سنجش آموزش کشور را بر هم زد و با اصرار داوطلبان، شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصویب کرد که این آزمون به جای روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه جاری برگزار شود.

 

بر این اساس، ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ داوطلب برای این کنکور و البته شرکت در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کردند.

 

کنکور سراسری

زور سیل و اعتراض برخی داوطلبان و نمایندگان ۱۸ استان کشور به سازمان سنجش آموزش کشور نرسید و با وجود برخی حواشی، این کنکور همچنان بر اساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

 

کنکور سراسری امسال هم مانند سال‌های گذشته برای پذیرش دانشجو در دوره‌های با آزمون روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، غیردولتی‌ها، ظرفیت مازاد دانشگاه ها و رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان را در روزهای نخستین ماه تابستان پای رقابتی حساس می‌کشاند.

 

طبق اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کردند.

 

کنکور کاردانی به کارشناسی

این آزمون ۱۱ مردادماه امسال توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

 

کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال جاری، ۸۵ هزار و ۵۴۷ داوطلب دارد که با توجه به ظرفیت پذیرش بیش از ۲۶۴ هزار نفری، داوطلبان روی خوشی به پذیرش در این مقطع تحصیلی نشان نداده اند.

 

کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای

فرایند ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی به تأخیر افتاده است.

 

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان از ۱۹ خردادماه جاری می‌توانند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

 

کنکور یاد شده همزمان با کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در روز جمعه ۱۱ مردادماه ۹۸ برگزار می‌شود.

 

در مجموع با احتساب داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، سراسری و کاردانی به کارشناسی ناپیوسته تعداد یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۹۳ نفر خود را برای شرکت در این سه آزمون آماده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------