پروتکل‌ تسویه حساب فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد طراحی شود



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رییس دانشگاه آزاد به مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیل دانشگاه مأموریت داد تا پروتکل‌های لازم درباره تسویه حساب فارغ‌التحصیلان و اخذ امضاهای مربوط به فارغ التحصیلی به صورت دیجیتال، زیرساخت صدور مدارک فارغ‌التحصیلی و مدل برگزاری آزمون‌های EPT و آزمون‌های جامع را با توجه به شرایط شیوع کرونا طراحی کند.

 به گزارش دانشگاه آزاد، دیدار نوروزی محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی با رییس و مدیران کل مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

 طهرانچی در این دیدار با اشاره به لزوم تدوین بسته مقابله با کرونا با توجه به شرایط خاص کشور، تاکید کرد که همه موارد مربوط به روند صدور ریز نمرات، مدرک موقت فارغ‌التحصیلی و دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ارائه خدمات از طریق میز خدمت و بدون نیاز به حضور دانشجویان انجام شود و مقرر شد دستورالعمل اجرایی و زیرساخت های لازم در اسرع وقت توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی تنظیم و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه ایجاد و فرآیند آن اجرایی شود.

 

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه، به رغم کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۴۴ هزار دانشجوی جدید جذب و ثبت نام کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

 

دانشگاه آزاد همچنین در سال گذشته ۱۰ دوره آزمون EPT در ۱۲ حوزه تهران و شهرستان ها با حضور بیش از ۶۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو، دو دوره آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی با مشارکت واحد الکترونیکی، سه دوره آزمون پایان ترم زبان انگلیسی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی، آزمون کارورزی علوم پزشکی و اولین آزمون بورد تخصصی دامپزشکی در سال ۹۸ را در موعد مقرر برگزار کرد.

 

در این جلسه با توجه به شرایط خاص کشور درپی شیوع ویروس کرونا، سناریوهای مختلف برای برگزاری آزمون‌های EPT به صورت مجازی و با رعایت ضوابط در قالب آزمون EPT و یا برگزاری حضوری این آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی و مقرر شد به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای دانشجویان دانشگاه، بنابر دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم گیری درباره آزمون های سراسری، تصمیمی اتخاذ شود که هیچ‌ خللی در فرآیند آموزش و فارغ التحصیلان دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد نشود. نتیجه تصمیم های اتخاذ شده در دو هفته آینده ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------