مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم روز سه شنبه اعلام کرد: به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان متقاضی وام مهلت ثبت نام وام های دانشجویی دانشگاه های دولتی تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شد. 

 به گزارش ایرنا، پیش از شیوع ویروس کرونا، آخرین مهلت دانشجویان برای دریافت انواع وام های دانشجویی تا ۱۰ اسفندماه ۹۸ اعلام شده بود. اما با تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این مهلت تا روز گذشته ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شده بود.

 

بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ وام ضروری دانشجویان در بخش مسکن، زیارت و ازدواج به یک میلیون تومان افزایش یافت.

 

 تسهیلات و وام های ویژه دکتری به دانشجویانی اختصاص می یابد که در بانک توسعه تعاون پرونده تشکیل داده و برای یک بار از آن بانک وام دریافت کرده اند. مبلغ این وام ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

 

وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان در یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ۶ ماهه نخست سال تحصیلی جاری امکان پذیر است.

 

ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این به ایرنا گفت که وام دکتری به دانشجویان شاغل اختصاص نمی یابد.

 

وی همچنین درباره تمدید مجدد ثبت نام این وام ها اعلام کرده بود که این مسأله بستگی به شرایط کشور دارد و ستاد مقابله با کرونا باید شرایط را ارزیابی کند که امیدواریم این شرایط در کل کشور سفید شده و کسب و کار مردم به حالت عادی بازگردد تا صندوق رفاه دانشجویان هم بتواند اقساط را از دانش آموختگان بدهکار دریافت کرده و به دانشجویان متقاضی دریافت وام اختصاص دهد.

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان رقم وام های ترم دوم تحصیلی را بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سایر وام ها را از جمله ضروری و دکتری به نام دانشجویان پرداخت می کنیم.

 

صندوق رفاه برای رفاه حال دانشجویان پیش از این به ایرنا اعلام کرد که سر رسید بدهی دانش آموختگان از اول اسفندماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ به مدت سه ماه تمدید می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------