کنکور 1403 چگونه برگزار می شود؟/ پایان کنکور کاغذی



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، سال 1403 سال پایان آزمون کاغذی و آغاز برگزاری کنکور به صورت هوشمند است. 

به گزارش  فارس؛ «تا سال ۱۴۰۳ دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی‌شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود، همچنین از ظرفیت گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت، تحت شرایطی برای برگزاری آزمون استفاده خواهد شد.»؛ این صحبت عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است.

 

پورعباس مدتی است که از اجرای برنامه‌های هوشمندسازی و الکترونیکی شدن آزمون‌ها صحبت می‌کند؛ اما کنکور هوشمند چیست؟

 

 قرار است کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با تحول اساسی برگزار شود، این تحول هوشمند سازی کنکور است، به طور کلی شعار برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۳ می‌تواند «آزمون بدون کاغذ» باشد.

 

مسوولان سنجش و آموزش کشور معتقدند هر چه میزان هوشمندی یک آزمون بیشتر باشد آزمونی با امنیت و استاندارد بیشتری برگزار می‌شود و داوطلبان برای پاسخ دادن هم راحت‌تر هستند.

 

براین اساس سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، یک مرکز نوآوری و هوشمندسازی ایجاد کرده و کنکور سال ۱۴۰۳ به صورت هوشمند برگزار می‌شود.

 

* تحولات کنکور در سال ۱۴۰۳

براساس گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ممکن است در سال ۱۴۰۳ به صورت ماهیانه یا دو ماه یکبار یک آزمون آزمایشی برگزار شود تا داوطلبان با نحوه پاسخگویی به سوالات آشنا شوند اما قطعا در سال ۱۴۰۳ دو کنکور رسمی برگزار می‌شود.

 

در این صورت داوطلبان بنا بر اختیار خود می‌توانند نمره یکی از آزمون‌ها و حتی آزمون آزمایشی را به عنوان آزمون واقعی خود اعلام کنند، همچنین نمره کسب شده داوطلبان دو سال اعتبار دارد.

 

* نحوه ممیزی سوالات در کنکور ۱۴۰۳

نحوه ممیزی کردن سوالات  در کنکور سال ۱۴۰۳ نیز با فرآیند جدیدی انجام می‌شود، به این صورت که یک پرتال از سوی سازمان سنجش طراحی می‌شود تا اساتید و معلمان باتجربه بتوانند سوالات خود را به صورت الکترونیکی وارد کنند و بعد از پایش این سوالات هیات ممیزی سوالاتی را انتخاب و به بانک سوالات اضافه می‌کند.

 

نحوه انتخاب سوالات آزمون نیز به صورت هوشمند است، همچنین ممکن است سوالات بجز 4 گزینه‌ای چند گزینه‌ای هم باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------