فواید هیدروجیم (ورزش و بدنسازی در آب) برای چه افرادی مناسب هست؟



هیدروجیم,فواید هیدروجیم ,فواید هیدروجیم چیست

ورزش هیدروجیم

 

هر نوع ورزشی برای تندرستی موثر است و ورزش هایی که در آب انجام میشوند هم امتیازها زيادي برای تندرستی دارند. هنگامی که شما در آب هستید، بدن شما تقریباً 90 درصد سبک تر احساس می شود. یعنی تاثیری که ورزش در آب روی بدن تان دارد، مشابه تاثیری که ورزش در خشکی روی بدن تان می گذارد نیست. همچنین، ورزش کردن در آب، نوعی استراحت دربرابر روتین خسته کننده ی باشگاه است.

با ورزش کردن در آب که به آن ورزش های آبی هم می گویند، بر خلاف برنامه های تمرینی که در باشگاه دارید، با انرژی تر بمانید، ضمن این که مفرح تر و لذتبخش تر هم هست.

 

تمرین کردن در آب برای تمام گروههای سنی موثر است، از بچه گرفته تا سالمند. حتی افرادی که دچار اسیب های عضله، تاندون و استخوان شده اند و همچنين اشخاص چاق و زنان باردار میتوانند ورزش های آبی را انجام بدهند. تمرین کردن در آب احتیاج به تجهيزات خاصی ندارد، تنها کافیست مایوهای خویش را به تن کنید و به آب بزنید!

 

تمرین کردن در آب، یک نوع فعالیت درمانی است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی اثرها بسیار خوبی دارد.

 

هیدروجیم,فواید هیدروجیم ,فواید هیدروجیم چیست

فواید هیدروجیم

 

هیدروجیم برای چه کسانی مطلوب است

هیدروجیم برای همه ی گروه‌های سنی مطلوب است که به جای ورزش در خارج از آب به بازیابی حرکت های بیماران دچار ضایعات نخاعی، فلج مغزی و… می پردازد.

 

هیدروجیم، فضایی مثل باشگاه ورزشی است که در این فضا همه ی تمرینات ورزشی در آب صورت می گیرد.

 

آب درمانی بیمارانی که دچار مشکل های مفصلی، آرتروز، کمردرد و… شده اند، موثر است.

 

کسانی که دچار اضافه وزن هستند، هیدروجیم بعنوان بهترین، ایمن ترین و سریع ترین شیوه برای افزایش سوخت وساز است.

 

بیمارانی که دارای مشکل قلبی و مفصلی هستند و نمی توانند خارج از آب ورزش کنند، هیدروجیم گزینه ای مناسب برای آنها است.

 

ورزشکاران حرفه ای با مقصود کاهش اسیب های ورزشی، حین استفاده از وسیله ها ورزشی و همچنين افزایش بازدهی ورزش، از هیدروجیم استفاده می کنند.

 

هیدروجیم,فواید هیدروجیم ,فواید هیدروجیم چیست

هیدروجیم ورزش و بدنسازی در آب

 

فواید هیدروجیم

 

برقراری اعتدال و یکنواختی در چربی سوزی

در آب به دلیل درگیری تمامی اعضاء بدن در انجام تمرین های، فرآیند چربی سوزی و عضله سازی به صورت یکسان و یکدست در تمام بدن صورت میپذیرد که این امر زیبائی منحصر بفردی را برای اشخاص بهمراه خواهد داشت.

 

بازدهی فوق العاده بالا

در آب به دلیل مقاومت بالای آب، انجام هر تمرین در قیاس با خشکی با صرف کالری بیشتری صورت میپذیرد که این امر افزایش بازدهی دست کم سه برابری تمرین در آب را بهمراه خواهد داشت.

 

کاهش استرس

هر نوع ورزش آبی میتواند برای کاهش اضطراب و استرس موثر باشد. حتماً این را می دانید که حتی تنها نگاه کردن به حرکت آب دریا یا به کاربستن فعالیت هایی در کنار استخر میتواند یکی از آرامشبخش ترین فعالیت ها برای کاهش اضطراب باشد. ولی در آب بودن هم بسیار آرامشبخش بوده و جسم و ذهن را ارام می کند.

 

حتی از صدای آب برای مدیتیشن استفاده می شود. تمرین کردن در آب، مغز را تحریک می کند تا هورمون حس خوب را که اندورفین نام دارد و از اضطراب کم نموده و به شما حال خوب می دهد ترشح کند. ضمنا این ورزش ها، اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش داده و تنفس را تنظیم می کنند.

 

حس تازگی و طراوت بی نظیر 

تمرین در آب به دلیل شستشوی منفذهای پوست، ماسای آرام آب به بدن و عدم گرفتکی عضلانی تازگی و طراوت فزاینده ای را برای اشخاص بهمراه خواهد داشت.

 

کاهش فشار خون 

زمانی که در آب ورزش می کنید، مقاومت آب به گردش خون موثرتر در سراسر بدن کمک می کند. در نتیجه از فشار خون کاسته شده و در بلند مدت از نرخ ضربان قلب در حالت استراحت نیز کم می شود. تمرین کردن در آب، یک راه عالی برای ایجاد استقامت هوازی است.

 

مطالعه ای که طی یک دوره ی 10 هفته ای انجام گردید نشان داد تمرینات هوازی در آب، به ميزان چشمگیری از فشار خون سیستولیک کم نموده و فشار خون سرخرگی بیماران دچار پُر فشاری خون را تعدیل کرد. ورزش در آب خصوصاً برای اشخاص چاق و بزرگسالانی که دچار مشکلات ارتوپدی یا برونکو اسپاسم( بیماری تنفسی) توصیه می شود.

 

ایمنی فوق العاده بالا

آب نه تنها بعنوان یک محافظ اطراف بدن را احاطه می کند بلکه بخش قابل توجهی از اسیب های احتمالی در زمان تمرین را از اشخاص دفع می نماید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------