عوارض خطرناک مکملهای غیرمجاز در ورزشکاران



بدنسازی,عوارض جانبی استروئید,عوارض خطرناک مکملهای غیرمجاز

 عوارض خطرناک مکملهای غیرمجاز : بزرگ شدن سینه ها در مردان و طاسی در زنان
بدن سازان ممکن است اقدامات افراطی ای جهت بهبود عملکرد جسمی و فیزیکی خود انجام دهند. بدن سازان و دیگر ورزشکاران ممکن است مکمل هایی مانند استروئید، کراتین، دیورتیک ها استفاده کنند در حالیکه متوجه خطرات و عوارض جانبی مهم این داروها نباشند. فهمیدن اینکه چگونه این مکمل ها عمل می کنند و روی بدن تاثیر می گذارند ممکن است به ورزشکاران کمک کند تا راه های بهتری برای بهبود عملکرد خود بیابند.
عوارض جانبی استروئید
بدن سازان ممکن است استروئید آنابولیک و آندروژنی را برای محکم شدن و تقویت عضله های خود استفاده کنند. بدن به طور طبیعی نوعی آنابولیک –آندروژنی به نام تستوسترون تولید می کند.
استروئید های آنابولیک-آندروژنی برای درمان های پزشکی به کار می رود و استفاده از آن ها در این صورت بلامانع است اما نه برای بدن سازی و استفاده از آن ها به بدن سازان به هیچ وجه توصیه نمی شود.
عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها عبارت است از: بزرگ شدن سینه ها، ریزش موها، ناباروری مردان، زیاد شدن موهای بدن در زنان یا طاسی موهای آنان شود.
زنان و مردان بدن ساز هر دو درصورت استفاده از این مکمل ها ممکن است دچار آکنه شوند یا تومورهایی در بدن آن ها رشد کند ، سطح کلسترول خون آن ها افزایش یابد به لحاظ عاطفی خشمگین شوند و بداخلاق شوند و به استروئید اعتیاد پیدا کنند.
نوجوانانی که از استروئید استفاده می کنند ممکن است به اندازه ی کافی رشد نکنند.
افرادی که از تزریق استروئید استفاده می کنند بیشتر در معرض آلوده شدن با ویروس اچ ای وی و هپاتیت هستند.
عوارض جانبی کراتین
کراتین یا کراتین مونوهیدرات یک ماده ی ترکیبی است که بدن به طور طبیعی برای کمک به آزاد شدن انرژی از ماهیچه ها کمک می کند. طبق گزارش مایوکلینیک استفاده از کراتین بین ورزشکاران بسیار معمول است. علاوه براینکه کراتین عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی، دل پیچه و حالت تهوع برای فرد دارد. توانایی فرد را در زمینه های ورزشی کاهش می دهد.
منبع:salamatnews.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------