ورزش های افزایش قد



راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

راهکار های افزایش قد

 

داشتن قامتی بلند و خوش ترکیب قطعاً خوبی های خاص خود را دارد. زیرا نه تنها سبب ميشود لباس به تن تان بهتر بنشیند بلکه اعتماد به نفس تان را هم تقویت ميکند .

10 ورزش ساده براي افزایش قد:

این ورزش های ساده میتواند به شما کمک کند تا سوال ها را پاسخ دهید- چطور بطور طبيعي میتوان قد را بلند کرد؟

 

آب تنی کردن

ورزش های آویزانی

لمس انگشت پا

ژست کبری

تغيير لگن یا حرکت پل

طناب زدن

شنای بیرون از آب

کشش دو طرفه ی درازکش

 

شنا کردن براي افزایش قد

آب ماده ای بسیار مهم است. پژوهشگران میگویند استفاده به اندازه ی آب، براي عملکرد طبيعي بدن لازم و ضروری است. همان طور که آب براي عملکرد داخلی بدن مهم است، بعنوان یک فاکتور خارجی هم می تواند، نقش بسیار مهمی در بدن اجرا نماید. شنا ورزشی است که نه تنها سبب افزایش انعطاف پذیری مي شود بلکه سلولها را هم تحریک می کند. عضلات به هر گوشه ای کشیده می شوند. این تحریک می تواند بطور طبيعي سبب افزایش قد در شخص شود.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

شنا برای افزایش قد

 

ورزش های آویزانی براي افزایش قد

ورزش های آویزانی بهترین راه براي افزایش قد است. این تمرین های استقامت بازوهای شما را افزایش ميدهد . این راهی براي برقراری ارتباط با تمام ماهیچه های بالاتنه است. شخص میتواند پاهای خویش را دور یک قطب بپیچد و استقامت پاهای خود را هم افزایش دهد. بعد اگر روی بازوها آویزان شد، شخص میتواند پاهای خویش را به طرف بالا بکشد و بعد آنها را به وضعیت معمولی برگرداند. تکرار این کار بدن را از چربی عاری ميکند . زمانیکه بدن تغيير ميکند ، قد در نهایت بلند ميشود .

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

بارفیکس برای افزایش قد

 

لمس انگشت پا براي افزایش قد 

بعد از بیدار شدن صبحگاهی کمر و تاندون های پشت زانوی خود را با حرکت لمس انگشتان پا بکشید؛ البته براي افراد مسن این حرکت توصیه نمی شود، چرا که جلوی سر ستون مهره ها را فشرده ميکند و میتواند باعث کوتاه تر کردن قد به خصوص در ناحیه مهره کمر شود.

 

این حرکت عضلات کمر را گرم و در صبح شما را از خشکی و شل بودن خارج می کند؛ همچنين ژست و کشیدگی کمرتان را بهتر می کند؛ توجه داشته باشید حرکت را باید به اینصورت آغاز کنید که اول راست بایستید و دست ها را بالای سر ببرید و به مرور خم شوید؛ سعی کنید ساق پا راست باشد، ولی اندکی خمیدگی در زانوها اشکالی ندارد؛ براي پایان حرکت هم خویش را رها کنید و دوباره دست ها را بالای سر ببرید و ستون فقرات خویش را راست کنید.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

لمس انگشت پا برای افزایش قد

 

ژست کبری براي افزایش قد

روی سینه تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پائین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که میتوانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی براي افزایش قد است و انجام آن هم بسیار اسان.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

حرکت کبری برای افزایش قد

 

تغيير لگن یا حرکت پل براي افزایش قد

این حرکت علاوه بر این که این حرکت عضلات خم کننده کفل را میکشد ، براي پائین کمر و پشت ران ها هم موثر است؛ انجام حرکت پل کمی دشوار تر از حرکت لمس انگشتان پا هست ولی امکان پذیر است.

 

حرکت را با دراز کشیدن از کمر شروع کنید، بعد زانوها را بلند نموده و دست ها را از پائین به قوزک پا برسانید یا براي راحت تر شدن کار، بجاي لمس قوزک پا، دست ها را در نزدیکی خویش بگذارید بعد تنه خویش را از کفل بالا ببرید تا در کمر کشش احساس کنید و پس از آن حرکت را پایان دهید.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

حرکت پل برای افزایش قد

 

طناب زدن براي افزایش قد

این تنها یک بازي سرگرم کننده نیست، بلکه یک شیوه جالب براي قد بلندتر است. طناب بازي حاوی پرش زيادي است. پرش سبب ميشود که سلول های بدنتان ازسر تا پا حرکت کنند. هر ماهیچه واحد فعال ميشود . این کار راه ایده آلی براي رشد ساده بدن است. راهی عالی براي جلوگيري از توزیع چربی در مناطق مختلف بدن است.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

طناب زدن برای افزایش قد

 

شنای بیرون از آب براي افزایش قد

انتخاب شنا بعنوان ورزش سبب کشش بدن در نتيجه بلندتر دیده شدن بدن می شود؛ شنا کردن دستها، پاها و کمر را کش می دهد؛همچنین انجام این ورزش فشار مفصل ها را کاهش ميدهد .

 

این شنا کردن یک ورزشی است که حرکت جفت پای متناوب را شامل ميشود . دست راست با پای چپ و دست راست با پای راست بالا میرود . در یک موقعیت مناسب دراز بکشید، هر جفت پا را به نوبت بلند کنید و هر عضو را تا جایی که میتوانید ، بکشید. این تمرین یکی از بهترین راهها براي افزایش قد است.

 

راههای افزایش قد ,راه های افزایش قد , روش های افزایش قد

حرکت شنا برای افزایش قد

 

کشش دو طرفه ی درازکش براي افزایش قد

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست هایتان را بالای سر قرار دهید ، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. اکنون دست ها و پاهایتان را بطور هم زمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این حالت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر دفعه، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

 

نتيجه گیری

رسيدن به قد بلندتر آنقدر هم آرزوی دست نیافتنی نبوده و حتی شاید پس از سن ۲۵ سالگی هم بتوان به آن دست یافت. با این حال اکثر پزشکان و متخصصان معتقد هستند که پس از سن ۲۲ یا ۲۵ سالگی ديگر صفحات مترقی بسته شده و تغییری در قدتان ایجاد نخواهد گردید. ولی در هر صورت بدون شک انجام این حرکات آنقدر هم بیهوده نبوده و میتوانید از فواید آن برخوردار گردید .

 

نکته:

یادتان باشد که تمارین و حرکات کششی خویش را با یک رژیم سالم ترکیب کنید و با خوردن پروتئین کافی، رشد بدن خویش را افزایش دهید؛ آجیل، دانه، لوبیا، ماهی و گوشت را فراموش نکنید.

 

اطمینان حاصل کنید که ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید تا عضلات و استخوان هایتان خوب رشد کنند. مقدار کمی ویتامین D را میتوان در ماهی، تخم مرغ، یونجه، قارچ و همچنين غذاهای غنی شده با ویتامین D مثل شیر و غلات یافت. گرچه بیش تر ویتامین D که دریافت می کنید از قرار گرفتن در معرض نور افتاب حاصل شده است. تنها با ۱۵ دقیقه در روز آفتابی بیرون بودن میتوان ویتامین D لازم به بدن را تامين کرد.

 

به رشد استخوان های خویش با خوردن مقدار زيادي کلسیم کمک کنید. کلسیم در محصولات لبنی و سبزیجات سبز موجود است .

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------