چرا همیشه دویدن باعث کاهش وزن نمی‌شود؟



کاهش وزن سریع

همیشه دویدن باعث کاهش وزن نمی‌شود‎

 

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که بیش از 40 درصد افرادی که می دوند این کار را برای کاهش وزن انجام می‌دهند. با این حال همیشه دویدن باعث کاهش وزن نمی‌شود.

 

این که چرا دویدن همیشه باعث کاهش وزن نمی‌شود سوالی است که برای افراد زیادی بوجود می آید. کم کردن نیم کیلو وزن نیازمند سوزاندن سه هزار و 500 کالری است. یعنی فرد باید 35 مایل بدود. با این حال همیشه کاهش وزن به این آسانی صورت نمی‌گیرد.

 

یکی از دلایلی که دویدن باعث کاهش وزن نمی‌شود، این است که بدن به صورت طبیعی سوخت و ساز را با انجام دویدن تغییر می‌دهد و انرژی ذخیره می‌کند. این کار برای جلوگیری از گرسنگی زیاد و ضعف انجام می‌شود.

 

 

زمانی که شما کمی وزن کم می کنید، بار بعدی که ورزش می کنید بدن کالری سوزی بهینه‌تری را تجربه می‌کند. در واقع بدن خود را با شرایط جدید سازگار می‌کند.

 

مسائل رفتاری و روانی نیز باعث می‌شوند که دویدن تاثیر کمتری بر کاهش وزن داشته باشد. برای مثال هنگامی که ما ورزش می  کنیم میزان کالری که می‌سوزانیم که بیشتر از آنچه  که هست تخمین می‌زنیم این مساله باعث می‌شود که غذای بیشتری مصرف کنیم.

 

ورزش به صورت کلی اشتها را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که به مغز دستور دهد که باید به بدن جایزه داده شود.

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود دویدن کمتر باعث کاهش وزن شود، این است که فرد در زمان استراحت سرعت فعالیت خود را کاهش می‌دهد و در زمان استراحت انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 

با همه اینها دویدن جزو ورزش‌هایی است که تاثیر کاهش وزن آن زیاد است و نسبت به شنا و پیاده روی موثرتر است.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------