عوارض لیپوماتیک چیست؟



عمل جراحی لیپوماتیک,عمل لیپوماتیک,لیپوماتیک

لیپوماتیک شکم

 

روش لیپوساکشن به معنی بیرون کردن چربی های ناحیه ای و موضعی با نیروی مکيدن است. سال هاست که این روش استفاده ميشود نخست با دستگاههای سنتی به بستری و بی هوشی عمومی زيادي نیاز بود با ابداع روشهای جدید بتدریج پزشکان رو به روشهای کم خطرتر و سریعتر آوردند.

در روش های قبل  ميزان خون ريزي و کاهش هموگلوبین بیش تر بود، درضمن مریض تحت بی هوشی عمومی و خطرات آن قرار می گرفت و احتمال آمبولی هم بیش تر بود و مریض حدود یک سایز کم ميشد . با ابداع روشهای جدید بتدریج پزشکان رو به روشهای کم خطرتر و سریعتر آوردند.

 

اگر چه لاغري های موضعی از طرف بعضی محافل و سازمانها تائید شده و بیمارانی هستند که تلاش دارند تا از طريق این شیوه تناسب اندام خویش را بازیابند. ولی هنوز هم این شیوه مخالفان خویش را دارد. به طوریکه مخالفت با تمرکز بر بعضی عوارض احتمالی، آنرا روشی پرخطر دانسته که میتواند سیستم ایمنی بدن بیماران و همچنين سلامت بیماران را تحت‌تأثیر منفی خویش قرار دهد. در حالیکه تمامی بدبینی های آن ها قابل رد است و میتوان با جواب های علمی و منطقی، عوارض گفته شده از طرف آنان را ردشده دانست. من جمله عوارض گفته شده میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 
طولانی شدن مدت زمان درمان
یکی از دلایل مخالفت با لیپوماتیک، طولانی مدت بودن طول درمان هست که این امر خستگی پزشک را در پی دارد. ضمن این که حذف چربی ها به دقت بالایی احتیاج دارد و پزشک خسته نمی تواند بخوبی از عهده این کار برآمده و در نتيجه لاغري با لیپوماتیک با خطرات زيادي روبرو ميشود که اما این ایراد کاملاً ردشده هست و میتوان گفت، پزشک در صورتی که تشخیص دهد بیمار به حذف چربی ها نیاز دارد، براي درمان، جلسات را بیش تر کرده تا جلسه درمان طولانی نشود. همچنين اگر درمان تنها در یک جلسه باشد، پزشک میتواند در میانه کار استراحت کرده و دوباره کار خویش را شروع کند.
 

عمل لیپوماتیک,لیپوماتیک,عمل جراحی لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک

 
صدمه وارد شده به بدن بیمار
در گذشته از دستگاه های قدیمی مانند لیپوساکشن استفاده ميشد که در آن امکان اسیب به قسمت هایی مانند عروق خونی، رگ ها، اعصاب و ماهیچه بالا بود و در نتيجه بیماران به علت ترس از اسیب های این دستگاه کم تر به استفاده از آن ها تمایل داشتند. این در حالیست که در دستگاه لیپوماتیک تدابیر ایمنی و سلامتی مریض اندیشیده شده و سعی شده تا با تعبیه حسگر در قسمت کانولا، صدمات لاغري موضعی به حداقل ممکن برسد. کانولا به علت داشتن حسگر تنها چربی های اضافه را حذف نموده و در نتيجه زمان برخورد با دیگر قسمتهای بدن متوقف ميشود .


آسیب به سیستم امنیتی بدن بدلیل استفاده از امواج
دستگاه لیپوماتیک با ارتعاشات و لرزش هایی که در کانولا ایجاد ميکند ، سلول های چربی را تخریب ميکند . این در حالیست که مقدار کمی امواج اولتراسون ایجاد نموده که ميزان آن کم است و هیچ خطری سلامتی مریض را تهدید نمی کند.

 

جمع شدن آب در ناحیه جراحی شده

چنانچه جراح بکار خویش مهارت کافی نداشته باشد، مایع به داخل منافذ کوچک میرود که این امر با مهارت پزشک و همکاري بیمار قابل پيش‌گيري است.

 

حساسیت به لیدوکایین

لیدوکایین ماده بی حسی موضعی است که در حین جراحی استفاده ميشود . امکان دارد بعضی بیماران به این ماده آلرژی داشته باشند. در صورتی که آلرژی مریض نسبت به این ماده، قابل تشخیص و پيش‌گيري است.


خطر آمبولی شدن بدن بیمار
آمبولی عارضه ای که در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن دستگاه های لاغري موضعی رخ می داد. در این عوارض بعد از این که چربی های به حالت مایع تبدیل ميشد ، وارد بدن شده و رگ های خونی را مسدود میکرد . به تبع این امر ممکن است فرد به نقص عضو دچار و یا رگ های قلب وی مسدود و در نتيجه به مرگ مریض منجر شود. ولی این که لیپوماتیک باعث این عارضه می شود یا خیر باید گفت سلول های چربی که از این طريق ذوب میشوند ، به سرعت از بدن خارج می شود . اما این کار به ميزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. زمانیکه پزشک بتواند با سرعت عمل بالا چربی های مایع را به سرعت بیرون کند، از وارد شدن آن ها به بدن مریض جلوگيري می شود.


درد و خونریزی در زمان درمان
با توجه به ميزان برشی که براي تخریب سلول های چربی به وجود می آید ، کم ترین ميزان خون ريزي و درد رخ ميدهد . اما مریض نباید تا 2 هفته پیش از انجام لیپوماتیک از داروهایی مانند اسپرین و وارفارین استفاده کند برای این که این داروها ميزان خون ريزي در حین جراحی را افزایش ميدهد . همچنين اگر خون ريزي زیاد باشد، مریض با استفاده داروی اپی نفرین میتواند از آن جلوگيري کند.
 

عمل جراحی لیپوماتیک,روش های لاغری,لیپوماتیک

عوارض لیپوماتیک


 زخم و عفونت ناشی از جراحی
جای زخم ناشی از لیپوماتیک بسیار کوچک و ظریف بوده و مراقبت های بعد از جراحی هم در سرعت بهبودی آن مؤثر است. به این معنی که اگر مریض تمامی تجویزات و توصیه های پزشک را رعایت کند، زخم در مدت کوتاهی درمان ميشود . ولی بی توجهی به تجویزات پزشک و عدم مراقبت درست از ناحیه جراحی شده، ممکن است به عفونت تبدیل شده و سلامت مریض را تهدید کند.

 

عفونت ناشی از جراحی لیپوماتیک

بعضی خیال ميکنند که عفونت ناشی از جراحی لیپوماتیک امری غیر قابل اجتناب است. در صورتی که زخم ناشی از جراحی کوچک است و مراقبت از آنرا دشوار نمی کند. از طرف ديگر اگر مریض در شرایط کامل استریلازیسیون قرار بگیرد و پزشک هم در زمان عمل تمامی وسایل را ضدعفونی کند، خطر عفونت از بین میرود .


برگشت مجدد چربی ها
دستگاه لیپوماتیک میتواند به راحتی سلول های چربی را به حالت مایع درآورده و از بدن خارج کند. این امر به تغيير سایر بدن و لاغري موضعی می انجامد. ولی این که بتوان با اطمینان گفت لیپوماتیک روش برگشت ناپذیر است، تردید وجود دارد . به عبارتي هیچ روشی که بتواند براي همیشه چربی های اضافه را حذف و از رشد دوباره آن ها جلوگيري کند، وجود ندارد. بلکه این مراقبت های بعد از  جراحی هست که مانع از برگشت دوباره چربی های اضافه ميشود .

 

التهاب

تورم ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد تا بخوابد و ترشح مایع ممکن است از برش ها هم ادامه یابد.

 

افتادگی پوست در لیپوماتیک

عارضه افتادگی و شل شدن پوست، دغدغه بیمارانی ست که تصمیم انجام پیکرتراشی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لیپوماتیک نه تنها سبب افتادگی پوست نمی شود، بلکه سبب سفت شدن و لیفت پوست هم ميشود . امواج اینفراسونیک در دستگاه پیکرتراشی با تحریک فیبروپلاست ها، عمل لیفتینگ پوست را هم به صورت خودکار انجام می‌دهند . دستگاه لیپوماتیک کم ترین ميزان انقباضات پوستی را به دنبال دارد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------