باورهای غلط در مورد لاغری



باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن و لاغری,باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن

باورهای کاملا غلط در مورد لاغری

 

برخی باور‌های غلط همیشه ما را به این اشتباه می‌اندازد که می‌شود به راحتی لاغر شد و ورزش تنها راه لاغری است. در زیر چند باور غلط را بررسی می‌کنیم.

فرم دادن به بدن با استفاده از وزنه های سبک با تکرارهای زیاد

باور دیگر این است که بسیاری از خانمها از دمبلهای سبک با تکرار زیاد استفاده می کنند که تنها باعث افزایش استقامت عضلانی می شود . این نگرانی برای خانمها وجود دارد که در صورت استفاده از وزنه ، هیکلی مردانه پیدا خواهند کرد.

 

اما خوشبختانه بدن خانمها تستوسترون کافی برای ساخت عضله های حجیم ندارد و در صورت استفاده از وزنه ، فقط لاغرتر می شوند که دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن می باشند.

 

پس برای کاهش وزن خود ، دمبل های سبک را با وزنه های سنگینتر در دفعات کمتر جایگزین کنید تا روی عضله ها فشار آورند . پس از استراحت مواد غذایی لازم برای تقویت آنها را مصرف کنید.

 

افزایش حجم عضلانی به دلیل اینکه احساس قدرت بیشتری خواهید کرد، موجب افزایش متابولیسم در زمان استراحت و زیباتر شدن اندام می شود . با انتخاب وزنه ای سنگین ، 10 تا 12 بار تمرین درست انجام دهید برای هر حرکت 3 مرتبه آن را انجام دهید و میان هر ست 45 ثانیه استراحت کنید.

 

باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن و لاغری,باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن

باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن و لاغری

 

مصرف نکردن چربی

چربی ها با هم متفاوت هستند ، برخی از آنها سبب افزایش دور کمرو انسدادرگ ها خواهند شد و برخی دیگر اگر همراه با تغذیه سالم و ورزش منظم باشند ، سبب لاغری می شود. مواد غذایی مانند ماهی، آوا کادو، مغز میوه ، تخمه و ... دارای چربی های مفیدی هستند که برای سلامتی مفید می باشند.

 

حرکت کرانچ، چربی شکم شما را از بین می‌برد

نادرست است! تاین می‌گوید: شما نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام بخش از بدنتان چربی سوزی کند. برای چربی سوزی، شما باید تمرینی انجام دهید که هم دارای مولفه‌های تمرینات قدرتی باشد و هم تمرینات کاردیو. چنین تمرینی، مقدار چربی کل بدن شما را کاهش خواهد داد.

 

سونا لاغر می‌کند

سونا فقط موجب دفع آب از بدن می‌شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد.

 

باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن و لاغری,باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن

روش های اشتباه و باورهای غلط برای لاغر شدن

 

هر چه بیشتر تمرین کنم، سریع‌تر به نتیجه خواهم رسید

روبنشتاین می‌گوید: بطور کلی، تمرین سخت‌تر باعث نتایج بهتر می‌شود، با این حال، بلند کردن وزنه در روزهای متوالی و بدون استراحت، شما را از اهدافتان دورتر می‌کند! چرا که عضلات، فرصت بازسازی پیدا نخواهند کرد.

 

تمرین بیش از حد به این روش، باعث تجزیه‌ی عضله و آسیب رساندن به آن می‌شود. نشانه‌های تمرین بیش از حد عبارتند از: تغییر ضربان قلب در حالت استراحت، بی‌خوابی، و در برخی موارد افزایش بیماری و عفونت به دلیل ضعف سیستم ایمنی.

 

روش صحیح این است که بین تمریناتی که یک گروه عضله در آن بکار گرفته می‌شود، ۱ تا ۲ روز فاصله بیندازید.

 

به محض اینکه وزنم پایین بیاید، ورزش را شروع می‌کنم

دلیل ورزش کردن، نباید تنها کاهش وزن باشد. روبنشتاین می‌گوید: این تفکر که کاهش وزن در وهله‌ی اول، بسیار سخت است، خودش نوعی شکست است. بعنوان مثال: «از آنجایی که من وزن کم نکرده‌ام، شروع ورزش برایم مهم نیست».

 

از آنجا که ورزش به خودی خود مزایای بسیاری بجز کاهش وزن دارد، انتظارات خودتان را تغییر دهید. اول، یک برنامه‌ی ورزشی را شروع کنید، و سپس یک رژیم غذایی بهتر را با زندگی روزانه‌تان ترکیب کنید.

 

یک رژیم غذایی، که خوب برنامه‌ریزی شده باشد، بهترین راه برای کاهش وزن است. بعلاوه، ورزش، بهمراه برنامه‌ی کاهش وزن، باعث می‌شود که توده‌ی عضلانی‌تان را از دست ندهید، و وزن مورد نظرتان را حفظ کنید.

 

برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید

خیر – عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباسهای نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم (حداکثر یک تا دو کیلو) است.

 

باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن و لاغری,باورهای کاملا غلط در مورد کاهش وزن

باورهای غلط برای لاغر شدن

 

زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا نباید مصرف شود

خیر – اکثر بدنسازان امروز از دو تخم مرغ کامل به همراه تعداد کافی سفیده تخم مرغ در رژیم روزانه شان استفاده می‌کنند و از منابع ویتامینی غنی زرده تخم مرغ هم استفاده می‌کنند.

 

ورزش با معده خالی

بر اساس نتایح تحقیقات ، پر و خالی بودن معده ، تاثیر بر سوزاندن کالری ندارد اما حذف وعده های غذایی قبل از تمرین ، موجب کاهش عضله می شود . قبل از میل کردن یک نوشیدنی ورزش باید بدانید که یک جرعه از این نوشیدنی قندی ، به عضلات نیرو می دهد اما افزودنی های مصنوعی دیگر همان نوشیدنی برای سلامتی ضرر دارد.

 

بنابراین قبل از ورزش از میوه های طبیعی شیرین مانند موز ، هلو و انبه استفاده کنید و یا برای دریافت مقدار کافئین موجود در نصف فنجان قهوه، یک اونس شکلات تیره میل کنید زیرا شکلات باعث ایجاد احساس خوبی می شود که به انتقال دهنده های عصبی نام داند و در طول احساس سرخوشی در دویدن های شدید، ترشح می شوند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------