15 راه برای خوش هیکل شدن



هیکل زیبا

 

چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم؟

با گشتن ساده در اینترنت خواهید فهمید که گویا هیکل خوش فرم داشتن و خوش اندام باقی ماندن رمز و رازی دارد که باید کشف شود. ولی بدانید که خوش اندام شدن رازی به جز تلاش شما برای تغییر عادت های شما ندارد.

امروزه از شیوه گوناگونی برای داشتن هیکل زیبا استفاده می شود به طور مثال عده ای به ورزش و بدنسازی روی می آورند، عده ای از افراد از شیوه های جراحی استفاده می کنند و بعضی نیز به دنبال دمنوش های لاغری و رژیم برای کاهش وزن هستند به عنوان مثال با توجه به اینکه چای سبز برای لاغری موثر است سعی می کنند روزانه از این دمنوش استفاده کنند. معمولا ورزش کردن در کنار دیگر شیوه های لاغری می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. 

 

راههای خوش هیکل شدن

- برای داشتن هیکل ورزشی دخترانه و کوچک شدن شکم تان از حلقه‌های ورزشی استفاده کنید. شما می‌توانید در آغاز کار، تنها روزی ۲ دقیقه یا ۵۰ بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا ۳۰ دقیقه هم ادامه دهید.

 

چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم, چگونه هیکل پری داشته باشیم, هیکل ورزشی دخترانه

چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم

 

- روی یک صندلی دسته دار بنشینید. ساعد دست‌های تان را روی دسته صندلی قرار دهید. ران‌های تان را به هم بچسبانید و تلاش کنید پا‌های تان را حداقل ۶ سانتی متر از سطح زمین بالاتر بیاورید.

 

۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و مجدد به وضعیت نخست بازگردید. شما باید این حرکت را از ۵ مرتبه در روز آغاز کنید و کم کم به ۲۰ مرتبه در روز برسانید.

 

- طناب زدن هم برای کوچک کردن شکم و داشتن هیکل خوب بسیار موثر است، به شرطی که شما حداقل روزی ۵۰ مرتبه طناب بزنید.

 

چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم, چگونه هیکل پری داشته باشیم, هیکل ورزشی دخترانه

هیکل ورزشی دخترانه

 

- روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در ادامه بدن تان بگذارید و پا‌های تان را به هم بچسبانید. اکنون تلاش کنید که بدون استفاده از دست، پا‌های تان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بالا بیاورید و حداقل ۵ ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین هم می‌تواند از ۵ مرتبه در روز آغاز شود و به ۲۰ تا ۲۵ مرتبه هم برسد.

 

- دراز و نشست یکی از مفیدترین و آسان ترین تمریناتی است که می‌تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست های تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می‌توانید تمرین دراز و نشست را تکرار کنید و در روز‌های بعد، دفعات تکرار تمرین را اضافه کنید.

 

هیکل زیبا 

 

- به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای تان بگذارید و دست های تان را در امتداد پهلو‌های تان روی زمین قرار دهید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و آنگاه دست‌های تان را به صورت صاف ۱۰ سانتی متر از سطح زمین بالا بیاورید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، ۵ ثانیه استراحت کنید و این حرکت را حداقل ۷ بار در روز انجام دهید.

 

- همان طور که نشسته اید و مشغول کار‌های روزمره تان (مثلا تماشای تلویزیون) هستید، با کف دست خیلی به آرامی به شکم خود ضربه بزنید.

 

- سر پا بایستید. دست های تان را کاملا از هم باز کنید و یک پای تان را از روی زمین بردارید و بدن تان را به طرف جلو و پای بلند شده تان را به طرف عقب متمایل کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده تان را جا به جا کنید.

 

- برای خوش هیکل شدن زمان پیاده روی، ضربه‌های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه‌های شکم خود را افزایش می‌دهید و سبب می‌شود که چربی های بیشتری بسوزانند.

 

- برای داشتن هیکل ورزشکاری زمانی که پیاده روی می‌کنید، موقع راه رفتن بدن خودتان را به طرف چپ و راست متمایل کنید. با این کار، هم شکم تان آب می‌شود و هم پهلوهای تان.

 

چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم, چگونه هیکل پری داشته باشیم, هیکل ورزشی دخترانه

چگونه خوش اندام شویم با ورزش

 

- زیاد یک جا ننشینید. نشستن طولانی مدت سبب چاق شدن اشخاص می‌شود و این چاقی‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم اتفاق می افتد. شاید به همین علت باشد که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارند.

 

- سر پا بایستید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست تان بگیرید و دست های تان را به صورت عمود با بدن تان بگذارید. حدود ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و پس از ۱۰ ثانیه استراحت این تمرین را دوباره انجام دهید. برای هر چه زودتر آب شدن شکم تان باید این حرکت را لااقل روزی ۱۵ مرتبه انجام دهید و کم کم آن را به ۳۰ مرتبه در روز هم برسانید.

 

- در طول روز شکم بند‌های سفت و محکم را دور شکم خود ببندید.

 

- به پشت دراز بکشید. زانو‌های تان را قدری خم کنید. دست های تان را پشت گردن تان قلاب کنید و سر و شانه های تان را تا وسط کمر به طرف جلو متمایل کنید.

 

- به پشت دراز بکشید. دستان خود را پشت سرتان قلاب کنید و کمی سر و شانه‌های تان را به طرف جلو متمایل کنید. این تمرین ها را در حالی انجام دهید که پا‌های تان به حالت عمود با بدن تان قرار دارند.

 

چگونه هیکل پری داشته باشیم؟

ورزش های قدرتی سبب رشد عضلات می شود. نمونه هایی از ورزش های قدرتی مانند استفاده از وزنه های آزاد، دستگاه های بدنسازی و استفاده از وزن بدن در فعالیت می شود.

 

شما به راهنمایی مربی بدنسازی احتیاج دارید تا مطمئن شوید که هر یک از ورزش ها را به درستی انجام می دهید.

 

مشاوره خوب وزن را افزایش داده و خطر آسیب دیدگی را کم می کند. دو یا سه بار در هفته ورزش کنید و به عضلات تان برای بازسازی اهمیت دهید. چنانچه بعضی وقت ها وسوسه می شوید که بیشتر ورزش کنید، به خاطر داشته باشید که رشد عضلانی در دوران بهبودی رخ می دهد.

 

ورزش های ترکیبی را که در آنها گروه های عضلانی اصلی گوناگون کار می کنند انتخاب کنید. به عنوان مثال؛ اسکوات. تلاش کنید به جای تمرینات طولانی مدت، تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا انجام دهید. زمان یا پول خود را برای پودر، قرص و محصولاتی که ادعا می کنند سبب افزایش توده عضلانی می شوند، تلف نکنید. این ادعاها به صورت علمی ثابت نشده اند.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------