7 توصيه تا وزن کمتر



 

7توصیه تاوزن کمتر

 

آمار نشان مي‌دهد از 80 درصد افراد چاقي که تصميم به کاهش وزن مي‌گيرند 58 درصد معتقدند نمي‌توانند موفق شوند.به ياد داشته باشيد چاقي مي‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتي‌هاي قلبي، ديابت، پرفشاري خون و... را افزايش دهد. در ضمن تحقيقات سال 2008 ميلادي لانست نيز نشان داده بين چاقي و 20 نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بيضه رابطه‌اي وجود دارد. از شما مي‌خواهيم هيچ يک از وعده‌هاي غذايي خود را حذف نکنيد. تنها در کنار آنها به اين 8 توصيه عمل کنيد.

 

صبحانه را شاهانه بخوريد نتايج تحقيقاتي که در انگليس روي 6764 زن و مرد 40 تا 75 ساله انجام شده است، نشان مي‌دهد کساني که بيشترين ميزان کالري روزانه خود را در وعده صبحانه دريافت مي‌کنند، وزن متعادل‌تري دارند. اين به آن معني است که از ميان 3 وعده اصلي غذاي روزانه، صبحانه مهم‌ترين است، پس آن را کامل بخوريد.

 

در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست آوريد وقتي به رستوران مي‌رويد، قبل از آنکه سفارش دهيد از گارسون در مورد نحوه پخت غذا سوال کنيد.براي مثال، اگر در منو نوشته شده «ماهي قزل‌آلا» بپرسيد ماهي کبابي است يا سرخ شده. فراموش نکنيد انواع سس‌ها هم که به غذاي شما افزوده مي‌شوند کالري بالايي دارند، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نيفزاييد.

 

مصرف نمک را تا حد ممکن کاهش دهيد طبق تحقيقات پژوهشگران دانشگاه هلسينکي افزايش ميزان چاقي در آمريکا رابطه مستقيمي با افزايش مصرف نمک در اين کشور دارد. بررسي‌ها نشان داده است مصرف سرانه مردم آمريکا بين سال‌هاي دهه 1980 تا 1990 ميلادي حدود 55 درصد افزايش داشته است. جالب است بدانيد مصرف نمک و تشنگي ناشي از آن مردم را به سمت مصرف نوشيدني‌هاي قنددار جلب مي‌کند و همين امر خود سبب چاقي مي‌شود.

 

7توصیه تاوزن کمتر

 

کالري مصرفي روزانه را حساب کنيد در صورتي که تمامي مواد غذايي که در بشقاب غذاي‌تان هست را ببينيد و در حين خوردن به ميزان کالري هر يک فکر کنيد، لاغر شدن آسان مي‌شود. در اين حالت خواه ناخواه بشقاب پر غذايي را جلوي تلويزيون فورا تمام نمي‌کنيد.

 

غلات کامل مصرف کنيد طبق تحقيقاتي که در سال 2008 ميلادي توسط پژوهشگران دانشگاه پنسيلوانيا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه‌اي نه تنها بر کاهش وزن و آب شدن چربي‌هاي ناحيه دور کمر تاثير مي‌گذارد، بلکه از التهاب عروق خوني و بروز انواع ناراحتي‌هاي قلبي هم پيشگيري مي‌کند.

 

بين مصرف و سوزاندن انرژي تعادل ايجاد کنيد چند بار در هفته ورزش مي‌کنيد؟ آيا مي‌دانيد در روز چه‌قدر کالري مصرف کرده‌ايد و در يک جلسه ورزشي چه‌قدر سوزانده‌ايد؟ توصيه ما به شما اين است که به کمک يک متخصص تغذيه و يک متخصص طب ورزش ميزان کالري مصرفي روزانه و ميزان کالري که در جلسات ورزشي مي‌سوزانيد را محاسبه کرده و بين آنها تعادل ايجاد کنيد.

 

تلويزيون را خاموش کنيد تحقيقات اخير مرکز Disease control & prevention آمريکا نشان داده است افرادي که 4 ساعت يا بيشتر در روز تلويزيون نگاه مي‌کنند يا پشت رايانه مي‌نشينند بيش از سايرين در معرض ابتلا به چاقي قرار دارند، پس تلويزيون را خاموش کرده و کمي تحرک داشته باشيد.

منبع: ريدرزدايجست

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------