تاثیر تمرینات مقاومتی در کاهش چربی‌های پهلو و اطراف شکم



تمرینات مقاومتی بعد از کاهش چربی‌های شکم و پهلو سبب محکم شدن عضلات شکم می‌شود‎

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است: تمرینات مقاومتی بعد از کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلو سبب محکم شدن عضلات شکم می‌شود و از افتادگی و شل‌شدگی پوست جلوگیری می‌کند.

 

وی افزود: برای کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلو در ابتدا باید افراد سبک زندگی خود را که شامل تغذیه، ورزش و خواب است را اصلاح کنند تا ضمن کاهش چربی اطراف شکم و پهلو از سلامتی و دوری از بیماری‌ها نیز برخوردار شوند.

 

وی گفت: چاقی سبب افزایش احتمال به بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز، نارسایی تنفسی، دیابت، سرطان، نازایی، فشارخون، چربی خون و اختلالات جنسی می‌شود که البته بهترین نوع فعالیت برای بیشترین درصد چربی سوزی فعالیتی است که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد توان قلبی هر فرد انجام شود.

 

وی با بیان این که تمرینات مقاومتی سبب محکم شدن عضلات شکم و همچنین از شل شدگی و افتادگی پوست شکم بعد از لاغری جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: افرادی که از ناحیه کمر دچار آسیب هستند بهتر است قبل از انجام این حرکات با پزشک خود مشورت کنند.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران ادامه داد: حرکت شکم وی آپ برای عضلات بالایی و پایینی عضله راست شکمی به گونه‌ای است که ابتدا باید طاق‌باز روی زمین دراز بکشید، دست‌ها را در پشت گردن قرار دهید و پاها را به‌گونه‌ای که بین بالاتنه و ران‌ها زاویه‌ی  ۹۰ درجه شکل بگیرد، خم‌کنید. شانه‌ها را با بلند کردن از زمین به زانوها نزدیک و سپس به حالت اولیه روی زمین بازگردید. همچنین برای انجام حرکت شکم دوچرخه جهت تقویت عضلات مورب شکمی نیز ابتدا باید روی زمین دراز بکشید و دست هارا در پشت گردن قرار دهید، آرنج‌ها کمی باز باشد و پاها را در زاویه ۹۰ درجه نگه‌دارید. آرنج را سمت زانوی مخالف ببرید و به حالت شروع برگردید و سپس با دست دیگر همین کار را تکرار کنید. دقیقا حالت رکاب زدن با پا و نزدیک کردن دست‌ و پاهای مخالف به‌تناوب.

 

وی اضافه کرد: برای انجام حرکت شکم خوابیده یا همان دراز نشست جهت تقویت عضلات راست شکمی نیز باید طاق‌باز دراز بکشید در حالی‌که زانوها خم و پاشنه‌ها در نزدیک‌ترین حالت به سرینی قرار دارد. پاها به عرض لگن باز و دست‌ها پشت گردن است. دست‌ها را در حالی‌که آرنج‌ها کاملاً باز هستند، پشت گردن قرار دهید و شانه‌ها را از زمین به سمت قسمت پایینی کمر بلند کنید و چانه را به سینه نزدیک کرده تا فشار از روی گردن برداشته شود. بهتر است حین حرکت شکم را داخل نگه‌دارید. این عمل موجب افزایش محدوده‌ی فشاری که ناحیه‌ی کمر را رویِ زمین نگه می‌دارد، می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمامی حرکات بالا زمانی که کمر روی زمین است عمل دم و در حین حرکت بازدم انجام شود. دقت شود برای بلند کردن تنه از زمین با دست‌ها به گردن فشار نیاوریم و در هنگام بالا آمدن تا جایی تنه را بلند می‌کنیم که مهره‌های کمری به زمین چسبیده باشند. البته افرادی که در شروع ورزش هستند و این حرکات برای آنها مشکل است می‌توانند از حرکت شکم حمایتی با دستگاه استفاده کنند.

 

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران اظهار کرد: این تمرینات باعث افزایش استقامت عضلانی و هایپر تروفی این عضلات خواهد شد که همین امر در کاهش سایز و لیفت شدن پوست مؤثر و سودمند است. البته می‌توانید این تمرینات را سه بار در هفته با شدت کم و تکرار زیاد انجام دهید.

 

وی در پایان تاکید کرد: برای کاهش وزن و تناسب‌اندام خیلی مراقب افراد سودجو و تبلیغات رنگارنگ باشید. شاید این افراد و محصولات بتوانند شما را خیلی سریع لاغر کنند، ولی مشکلاتی برای شما پیش خواهد آمد که نه‌تنها بعد از مدت کوتاهی به وزن قبلی و یا بیشتر برمی‌گردید، ممکن است به آسیب زدن یکی از اندام‌های بدن نیز منجر شود.

 

منبع: isna.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------