لاغری با بو کردن



اثرات لاغری با بو, تغییرات ظاهری در لاغری با بو

اثرات لاغری با بو

 

برای لاغری و کم کردن وزن، راهکار‌های مختلف و زیادی امتحان شدند که معروف‌ترین آن‌ها، ورزش و رژیم است. در این مقاله، می خواهیم در رابطه با لاغری با بو صحبت کنیم.

لاغری با بو؛ کاهش وزن با بو کشیدن

رژیم غذایی درست و ورزش کردن، از علت‌های اصلی لاغری هستند. البته این دیدگاه، ما را محدود به همین عوامل کرده است و ما چیز دیگری را برای لاغر شدن نمی‌بینیم. در صورتی که بو باعث واکنش بدن و پاسخ می‌شود. در ادامه، برای شما توضیح می دهیم که چگونه بو می تواند بدن شما را در اندازه و شکل متناسبی قرار دهد. 

 

دانشمندان و محققان با آزمایش‌های بسیار دریافتند که بو کشیدن و استنشاق برخی عطرها سبب واکنش در سیستم‌های بدن می شود. برای مثال: استشاق بو بدن یک زن که تخمک گذاری کرده، در مردان باعث افزایش ترشح هورمون تستوسترون می شود. این قضیه در حالی است که بو بدن زنان غیر بارور نتوانسته است در مردان چنین پاسخ و واکنشی را ایجاد کند. این نشان می دهد بو می تواند اثرات ظریف و قدرتمندی بر بدن آدمی داشته باشد. 

 

چه بو واقعی باشد و چه تصوری، این اتفاق و پاسخ بدن بر آن واقعی خواهد بود. برای مثال: تصور کنید یک لیمو را نصف کرده و آب آن را می‌گیرید. به آب لیمو فکر کنید. ترشی‌ آن را می‌توانید در زیر زبانتان حس کنید؟ آیا آب دهانتان راه نیافتاده است؟ شاید هنوز آگاه نشده باشید اما سایر اجزا بدن شما طی یک پروسه‌ای به مرحله تولید بزاق می‌رسند. در این هنگام، پانکراس و کبد شروع به تولید صفرا و آنزیم‌ها می‌کنند و کل سیستم بدن، آغازگر هضم غذا و سوختن کالری می‌شود. 

 

با درک این قضیه می‌توانید بفهمید که چگونه استشمام برخی بوها می‌تواند باعث لاغری یا افزایش وزن شما گردد. 

 

استنشاق بو می‌تواند شما را چاق یا لاغر کند.

علم ثابت کرده است که استشمام بوها می‌تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث افزایش وزن گردد. طی تحقیقاتی که در سال 2016 انجام شد، مردم وقتی بو وانیل را استشمام می‌کنند، علاقه آن‌ها به مصرف خوراکی‌هایی مانند: شکلات یا کاکائو، آب نبات و سایر هله هوله‌ها بسیار بیشتر می‌شود. بو کشیدن و استنشاق آن، بدن را از نوع مصرف کالری آگاه می‌کند و در کنار آن سبب شده تا از غذا خوردن بسیار لذت ببرید. شایان ذکر است این قضیه می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. 

 

طی مطالعاتی که در سال 2017 بر روی تعدادی موش آزمایشگاهی انجام شد، برخی حیوانات با استفاده از بو، افزایش وزنشان را متوقف کرده و پیشرفت‌هایی در میزان مصرف چربی و مقاومت انسولین از خود نشان می دهند. این قضیه در حالی است که اثر بو سالم می‌تواند برعکس عمل کند و به گونه‌ای میل به مصرف کالری در فرد یا حیوان کاهش پیدا کند.

این کار مانند: استنشاق بو غذاست که اگر حس شود، احساس سیری به شما دست می‌دهد. این مفهوم از طریق مجموعه تحقیقاتی که بر روی بو غذا و طعم آن صورت گرفته بدست آمده است.

 

باید گفت دستکاری یا از بین بردن حس بویایی بدن می‌تواند عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشد اما می‌توان از این سیستم قدرتمند بدن، در جهت مثبت استفاده کرد. به گونه ای که پاسخ‌های طبیعی را از بدن برای کاهش وزن دریافت کند. 

 

16 عطر و بویی که سبب لاغری و کاهش وزن می‌شوند:

 

لاغری با بو لیمو تازه

لاغری با بو کردن لیمو

 

لیمو

دانشمندان متوجه شدند بو لیمو می‌تواند رایحه لیپولیز را در بدن ایجاد کند. این رایحه شفاف و انرژی دهنده منجر به لاغری و کاهش چربی می‌شود. 

 

نعنا

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بو نعنا، اشتها و گرایش به غذا در فرد را کنترل کرده و باعث لاغری می‌شود.

 

گریپ فورت

این میوه در کنترل کلسترول بدن به خوبی شناخته شده است و می‌تواند متابولیسم را تا حد بسیار زیادی متوقف کند. این میوه سرکوب کننده بسیار عالی است.

 

قهوه

بو ملایم قهوه می‌تواند به خودی خود باعث افزایش انرژی و تمرکز شده همچنین فرآیندهای چربی سوزی در بدن را افزایش دهد.

 

لاغری با بو کردن قهوه

لاغری با بو کردن قهوه

 

اسطوخودوس

این عطر یا شکوفه‌های دیگر نظیر: یاسمن، باعث آرامش در فرد شده و می‌توانند استرس را کاهش دهند و این فرآیند باعث کاهش وزن بدن می‌گردد.

 

سرو

بوی چوب‌هایی همچون سرو، صنوبر، کندر، اکالیپتوس و چوب صندل در این زمینه بسیار معروف هستند. همچنین، این چوب‌ها در درمان سنتی حمام جنگل ژاپنی بسیار معروف هستند. ثابت شده این عطرها، استرس و التهاب را کاهش داده و می‌تواند زمینه را برای افزایش چربی کاهش دهد. 

 

لاغری با بو خیار

لاغری با بو کردن خیار

 

خیار

این گیاه باعث آرامش و جلوگیری از استرس در افراد می‌شود. در کنار آن، این گیاه در کاهش چربی بدن بسیار مؤثر عمل کرده است.

 

سیب سبز

تحقیقات ثابت کرده افرادی که بو سیب سبز یا موز را استشمام می‌کنند، می‌توانند چاقی و اضافه وزن خود را بشکنند. 

 

روغن زیتون 

ثابت شده بو روغن زیتون می‌تواند پاسخ‌های مختلفی را در بدن به وجود آورد؛ پس نه تنها خوردن آن برای بدن بسیار مفید است، بلکه بو آن نیز در سلامتی تاثیر گذار است.

 

خواص لاغری با بو

لاغری با بو کردن میوه

 

نارنگی

بوهای میوه‌جات مختلفی اعم از: نارنگی، پرتقال وحشی یا ترنج که دارای تقویت کننده‌های به اصطلاح پرهیز عاطفی هستند، می‌توانند قند خون و میزان کلسترول را در حالت تعادل باقی بگذارند. 

 

بو رزماری

بو این گیاه به نحوی است که شما را از پرخوری باز می‌دارد. پس زمانی که اشتها زیادی دارید، بو کردن این گیاه را فراموش نکنید. 

 

بو دارچین

این ادویه گرم در زمینه کنترل سطح خون و جلوگیری از غذا خوردن بسیار شناخته شده است. این ادویه برای جلوگیری از افزایش وزن بسیار مؤثر است. 

 

لاغری با بو دارچین, لاغری با بو زنجبیل

لاغری با بو کشیدن زنجبیل

 

زنجبیل

این ادویه مستقل از دیگر ادویه‌جات بوده و به طور مستقیم، در بدن از ذخیره چربی و رشد چاقی جلوگیری می‌کند. 

 

رازیانه

در آزمایشات حیوانی، رازیانه را بسیار زیاد امتحان کرده‌اند و ثابت شده استشمام بو آن در بهبود هضم غذا و کاهش وزن بسیار تأثیرگذار است.

 

برگ لیمو

عطر این میوه بسیار خوشمزه شما را از تنبلی، کندی ذهن و خستگی باز می‌دارد. در گذشته، از این برگ به عنوان سم زدا استفاده فراوانی می‌کردند و امروزه، در لاغری بسیار مؤثر است.

 

جونیپر بری

روغن این گیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدان است و می‌تواند مسیرهای سم زدایی را ترمیم ببخشد و در لاغری و کاهش وزن شما نیز بسیار کمک کننده باشد.

 

با توجه به مطالب ذکر شده، می توان دریافت که بسیاری از افراد به آسانی و تنها از طریق بو، می توانند به وزن ایده‌آل خود برسند. در کنار این‌ها باید گفت غذاهای فلفل‌دار، گاز متصاعدی از خود تولید می‌کنند. این گاز با ورود به بدن و نفوذ به شش‌ها، در سیستم گوارشی تغییراتی به وجود آورده که جلو ترشح هورمون گرسنگی را می‌گیرد. 

 

امروزه، این قضیه تا حدی پیشرفت کرده و برای لاغری موضعی نیز از انواع فلفل‌ها استفاده می‌کنند. بو و رنگ فلفل‌ها، خواص درمانی متنوع و مختلفی را به آن‌ها می‌دهند. بو فلفل نه تنها باعث لاغری می‌شود، بلکه کلسترول موجود در رگ‌ها را نیز حذف کرده و از تخریب قلب و عروق جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان تأکید کردند در پخت غذاهای خود از فلفل سبز و دلمه‌ای به وفور استفاده کنید؛ چرا که بو آن، چربی‌های مضر بدن را می‌سوزاند. 

 

قهوه سبز

قهوه به خودی خود، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد همچنین، به عنوان آنتی اکسیدان در کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک کننده است. می‌توانید با استشمام بو این پودر، به لاغری و اندام ایده‌آل خود برسید. 

 

لاغری با بو قهوه سبز

لاغری با بو کردن قهوه سبز

 

چای ماچا

این چای نوعی چای سبز به حساب می‌آید ولی از چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. ارزش آن معادل 10 چای سبز معمولی است؛ بو این چای به فرد آرامش روانی بسیار بالایی می‌دهد. این چای با افزایش سوخت و ساز بدن می‌تواند چربی‌های مضر را به سرعت حذف کرده و بدن را در وزن ایده‌آلی نگه دارد. استشمام این چای با ارزش به همه شما عزیزان توصیه می‌شود.

 

هل

حتماً نام این میوه که از خانواده زنجبیل است، برای همه شما آشناست. این عطر آرامش بخش می‌تواند هر آن چه شما از یک بدن ایده آل بخواهید را به شما بدهد. این ماده احساس سیری در بدن فرد را افزایش داده و در کنار آن، سوخت و ساز بدن را تا حد زیادی بالا می‌برد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------