بیوگرافی مژگان رحمانی اولین ایرانی شرکت کننده در مسابقات دارت جهانی



مژگان رحمانی قهرمان دارت, زندگی نامه مژگان رحمانی, قهرمان دارت ایران

عکس های مژگان رحمانی  

 

بیوگرافی مژگان رحمانی ملکه دارت ایران 

مژگان رحمانی تنها لژیونر دارت ایران در کشور مالزی می باشد. وی اولین و تنها ایرانی است که به معتبر ترین مسابقات دارت جهانی یعنی پی دی سی راه یافت. مژگان رحمانی تاکنون چندین مقام جهانی و کشوری کسب کرده است. او در حال حاضر در جایگاه 28 رنکینگ جهان قرار دارد.

چکیده ای از بیوگرافی مژگان رحمانی

نام: مژگان

نام خانوادگی: رحمانی

تاریخ تولد: 10/10/1368

محل تولد: تهران

پیشه: قهرمان دارت

 

بیوگرافی مژگان رحمانی

عکس های مژگان رحمانی, بیوگرافی مژگان رحمانی, مژگان رحمانی در تیم ملی دارت

مژگان رحمانی و پدرش

 

مژگان رحمانی متولد دهم دی ماه سال 1368 در تهران می باشد. مژگان قهرمان رشته دارت می باشد و به ملکه دارت معروف است. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه سراسری علم و فرهنگ می باشد.

مژگان از دوران کودکی در یک آپارتمان به همراه خانواده عمویش زندگی می کردند. او از کودکی با برادر و پسر عموهایش هم بازی بود و به همین علت خلق و خو و رفتار پسرانه را از آنها اکتساب کرد. حتی آنها به مژگان اسم پسرانه داده بودند و با هم فوتبال بازی می کردند.

 

مژگان علاوه بر بازی فوتبال به شنا نیز بسیار علاقمند بود. او آموزش شنا را فرا گرفت اما چون فکر می کرد که در ایران شنا جایگاه چندانی برای کسب قهرمانی ندارد و نمی تواند آن را به عنوان یک ورزش حرفه ای دنبال کند تصمیم می گیرد وارد رشته ای شود که به قهرمانی در ایران و در سطح بین المللی برسد.

او از همان کودکی و به گفته خودش پرچم ایران را روی شانه هایش می گذاشت و تصور می کرد که دارد به عنوان یک قهرمان ملی وارد ایران می شود.

 

علاقمندی مژگان رحمانی به ورزش 

 

 خانواده مژگان رحمانی, مژگان رحمانی, عکس های مژگان رحمانی

مژگان رحمانی از کودکی به ورزش هایی مثل دارت و پینگ پنگ علاقه داشت

 

مژگان در سن 6 سالگی ورزش را با شنا شروع کرد و سپس به دنبال ورزش کاراته رفت تا کمربند قهوه ای هم پیش رفت اما چندان علاقه ای به ادامه در این رشته از خود نشان نداد.

در آن زمان او به اتفاق خانواده اش تابستان های هر سال برای تفریح به مکانی در شمال ایران می رفتند. در آن منطقه یک مجموعه ورزشی بود که در آن انواع ورزش و مسابقات مختلف برگزار می شد. مژگان هم از این موقعیت به خوبی استفاده کرد و ورزش هایی مانند پینگ پنگ، شطرنج، طناب کشی، دارت و ... را تجربه کرد.

 

وی عاشق مسابقه دادن بود. خانواده او مژگان را از صبح در این سالن مسابقات ورزشی می گذاشتند و خود به خرید و تفریح می رفتند. وقتی هم بر می گشتند مژگان را از سالن ورزشی به محل اقامت شان می بردند.

 

علاقمندی مژگان رحمانی به دارت

 

خانواده مژگان رحمانی, مژگان رحمانی, عکس های مژگان رحمانی

علاقه مژگان رحمانی به دارت

 

مژگان به لطف شرکت در مسابقات ورزشی در هنگام سفر به شمال کشور در رشته دارت برنده می شود و یک تخته دارت به عنوان جایزه دریافت می کند. هنگام برگشت از سفرشان این تخته دارت را در اتاق پذیرایی به ستون نصب میکند و خود به همراه اعضای خانواده مشغول بازی با دارت می شوند.

 

مژگان از همان لحظه با خودش فکر می کند که می تواند در این رشته بسیار پیشرفت کند و به قهرمانی جهان برسد. مخصوصا که این رشته محدودیت سنی هم نداشت به مژگان این فرصت را می داد تا زمان لازم صبر کند.

 

انتخاب رشته تحصیلی مژگان رحمانی 

 

 قهرمان دارت ایران, بیوگرافی مژگان رحمانی قهرمان دارت, تصاویر مژگان رحمانی

مژگان رحمانی در کنار تحصیل به فعالیت های ورزشی مشغول بود

 

مژگان از ابتدا به رشته هنر علاقمند بود ولی به اصرار پدرش وارد رشته ریاضی شد. اما از آنجایی که به این رشته علاقه نداشت در ابتدا چندان موفق نبود. اما بعد از گذشت مدت زمانی توانست خود را از پنج نفر آخر کلاس به پنج نفر اول کلاس برساند و پیشرفت زیادی کند.

او در کنار درس و تحصیل در فعالیت های جانبی دیگر نیز فعال بود. وقتی که وارد دانشگاه می شود نیز به فعالیت های ورزشی و مورد علاقه اش نیز ادامه می دهد.

 

اولین مسابقه ی مژگان رحمانی

 

زندگی نامه مژگان رحمانی, قهرمان دارت ایران, بیوگرافی مژگان رحمانی قهرمان دارت

مژگان رحمانی در سال 94 در اولین مسابقه ی دارت شرکت کرد

 

مژگان بعد از چند ماه تمرین برای اولین بار در مسابقه بزرگ ایران زمین در سال 94 شرکت کرد. او از بین 64 شرکت کننده تا مرحله یک شانزدهم نهایی بالا آمد.

او علی رغم حذف شدنش در ادامه بازی ها بعد از چند ماه در مسابقات دارت سنندج به فینال رسید و دارنده مقام دوم شد.

 

راه یابی مژگان رحمانی به تیم ملی

 

قهرمان دارت ایران, بیوگرافی مژگان رحمانی قهرمان دارت, تصاویر مژگان رحمانی

مژگان رحمانی در سال 97 موفق به کسب قهرمانی تیمی شد

 

مژگان در سال 1396 به تیم ملی دعوت شد و در مهرماه همان سال برای اولین بار در مسابقات جهانی اپن مالزی با کسب 90 امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

در سال 1397 موفق به کسب مقام قهرمانی تیمی در مسابقات آزاد جهانی مدیترانه شد و یک سال بعد قهرمان جهان در هند شد.

 

لژیونری مژگان رحمانی 

مژگان به عنوان اولین ایرانی در سال 1398 به عضویت باشگاه دوری مالزی به مدیریت آزمی عاریف نایب رئیس و مربی فدراسیون دارت مالزی در آمد.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------