بیوگرافی امیر علی اکبری



امیر علی اکبری,بیوگرافی امیر علی اکبری,تاریخ تولد امیر علی اکبری

امیر علی اکبری

 

امیر علی اکبری( زادهٔ ۲۰ آذر ماه ۱۳۶۶ جمال آباد، سراب) کشتی گیر فرنگی و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی اهل کشور ایران است. او برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی آسیا است.

چکیده ای از بیوگرافی امیر علی اکبری

نام کامل: امیر علی اکبری

ملیت: ایرانی

تاریخ تولد: ۲۰ ماه آذر ۱۳۶۶ ‏( ۳۲ سال) تبریز

حرفه: کشتی فرنگی، هنرهای رزمی ترکیبی

قد: ۱٫۹۰ متر( ۶ فوت ۳ اینچ)

وزن: ۱۱۹

 

دوران کودکی و نوجوانی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری متولد ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۶۶ است. وی در یکی از روستاهای نزدیک به سراب با نام جمال آباد در آذربایجان شرقی به دنیا آمد. امیر پسری فعال و پر زور بود و تنها فعالیتش در بچگی، کار کردن در کنار پدر در مزرعه بود. وی در خانواده ای با ۷ فرزند دیده به جهان گشود و چهار خواهر و دو برادر دارد. پُر زوری امیر، خودش را در شوخی های کودکانه و کار بر روی مزرعه نشان داد. همین مسئله سبب گردید تا به ترغیب برادر بزرگ تر خویش مشغول به فعالیت های ورزشی شود.

 

امیر دو سال اول ابتدائی را به سختی و در یک شهرستان نزدیک به روستای محل سکونتشان مشغول به تحصیل می شود. خانواده امیر در آن سالها به تهران مهاجرت می کنند و پدر شغل قصابی را برای معیشت در شهر جدید در پیش می گیرد. امیر در این کار هم، مانند گذشته کمک دست پدر بود. برادرهای امیر ولی مدام هوای وی را داشتند. امیر در سن ۱۱ سالگی، با هزینه ی برادرش برای نخستین بار پا به یک باشگاه کشتی می گذارد.

 

امیر علی اکبری,بیوگرافی امیر علی اکبری,تاریخ تولد امیر علی اکبری

بیوگرافی امیر علی اکبری

 

امیر علی اکبری چطور وارد رشته کشتی شد ؟

بر اساس گفته های امیر علی اکبری وی در زمان کودکی چند دوست داشت که در زمین های چمن با هم کشتی می گرفتن و پس از مدتی تصمیم گرفتن به باشگاه ای که در محله خودشان بود بروند آقای عباسی و رضایی مربیان آن بودند.

 

بعد باز شدن باشگاه در محله آنها امیر علی اکبری در سن 11 سالگی کشتی ازاد را آغاز کرد و به علت علاقه و فرم بدنی ای که داشت به کشتی فرنگی رفت و پیش آقایان ناصر نوربخش و بهروز حضرتی پور استارت کشتی فرنگی را زد.

 

تا در سال 1386 در مسابقه های انتخابی تیم ملی جوانان قهرمان شد. امیر علی اکبری در نخستین مسابقه خارجی خویش در وزن 84 کیلوگرم قهرمان مسابقه های جام جلفکیان ارمنستان شد. و همچنين در مسابقه های کشتی جوانان جهان هم به قهرمانی رسید.

 

دوپینگ و محرومیت ورزشی

امیر علی اکبری درسال 90 با اتهام استفاده از ماده های نیرو زا دوپینی 2 سال محروم گردید، برای دومین بار درسال 1392 باز نمونه ازمایش خون ماده ممنوعه استروئید آنابولیک که ماده برای دوپینگ را نشان داد که بر اساس قوانین او برای همیشه از حضور دراین رشته محروم گردید. امیر علی اکبری معتقد است برای او پاپوش درست کردند تا از این رشته ورزشی محروم شود.

 

امیر علی اکبری,بیوگرافی امیر علی اکبری,تاریخ تولد امیر علی اکبری

افتخارات امیر علی اکبری

 

ورود حرفه ای به رشته MMA

امیر علی اکبری ده روزبعد از انتشار محرومیت به علت دوپینگ به پیشنهاد یک شرکت معروف آمریکایی از شهر دبی برای حضور در مسابقه های MMA از او دعوت بعمل آمد؛ وی با قرارداد با یک باشگاه حمایتی آمریکایی اماده برای شروعی جدید گردید و راهی کمپ ورزشی در تایلند شد تا برای حضور در مسابقات خودش را آماده کند.

 

مشهور شدن در MMA راحت تر از کشتی است

در خارج از ایران کسی به آن صورت کشتی را دنبال نمی کند و این رشته بیشتر در ایران دنبال می شود. ولی MMA رشته ای بین المللی است که خيلي طرفدار دارد و کاملاً حرفه ای است. من در کشتی خيلي بدشانسی آوردم و متأسفانه بین مدال هایم وقفه افتاد.

 

از سوی دیگر ما در ایران آن قدر کشتی گیر خوب داریم که چهره شدن در میان آنها کار یکی دو سال نیست بلکه باید 6 یا 7 سال سختی بکشید، نتیجه بگیرید تا بر سر زبان ها بیفتید. ولی در MMA من پیشرو بودم و کار برایم در ایران راحت تر است.

 

امیر علی اکبری,بیوگرافی امیر علی اکبری,تاریخ تولد امیر علی اکبری

امیر علی اکبری کشتی گیر

 

عضویت در یواف سی

در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۹ طی قراردادی به یواف سی پیوست ولی در ماه نوامبر« جف نوویتسکی» رییس بخش سلامت و عملکرد یواف سی اعلام کرد که قرارداد یواف سی با امیر علی اکبری به علت سابقهٔ دوپینگ و محرومیت مادام العمر که به تائید سازمان ضد دوپینگ آمریکا رسیده است، لغو شده است.

 

ازدواج و همسر امیر علی اکبری

امیر علی اکبری فعلاً تصمیمی برای ازدواج کردن ندارم چون یک جا ثابت نیستم و نمی توانم به زندگی ام برسم.

 

امیر علی اکبری,بیوگرافی امیر علی اکبری,تاریخ تولد امیر علی اکبری

امیر علی اکبری

 

افتخارات امیر علی اکبری در کشتی

تاریخ - مکان-  سطح مسابقات وزن-  نتیجه

۲۰۰۷ پکن – چین جوانان جهان ۸۴ طلا

۲۰۰۹ قم – ایران جام یادگار امام ۹۶ طلا

۲۰۰۹ پاتایا – تایلند آسیایی ۹۶ طلا

۲۰۰۹ هرنینگ – دانمارک جهانی ۹۶ برنز

۲۰۱۰ تفلیس – گرجستان جایزه بزرگ طلایی ۱۲۰ طلا

۲۰۱۰ مسکو – روسیه جهانی ۹۶ طلا

۲۰۱۱ تفلیس – گرجستان G. Kartozia& V. Balavadze Price ۱۲۰ طلا

 

افتخارات امیر علی اکبری در MMA

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۵ بانکوک – تایلند

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۵ یوکوهاما – ژاپن

برنده شدن امیر علی اکبری در مسابقات سال ۲۰۱۶ سایتاما – ژاپن

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------