آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

بیوگرافی تايگر وودز پر افتخارترين گلف باز تاريخ



تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

تایگر وودز کیست

 

بیوگرافی و عکس های تايگر وودز

الدریک تونت تایگر وودز (متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۷۵ در کیپرس، کالیفرنیا) گلف‌باز حرفه‌ای اهل ایالات متحده آمریکا است که در بین موفق‌ترین گلف‌بازان همه تاریخ است. وی برای چندین سال جزو ورزشکارانی بوده که بالاترین درآمد را داشته‌اند.

چکیده ای از بیوگرافی تایگر وودز 

نام کامل: الدریک تونت تایگر وودز

متولد: ۳۰ دسامبر ۱۹۷۵

محل تولد: کیپرس، کالیفرنیا

قد: ۶ فوت ۱ اینچ (۱۸۵ سانتیمتر)

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

تایگر وودز گلف باز

 

بیوگرافی تایگر وودز 

تایگر وودز بهترین گلف باز آمریکا در قرن بیست بود. او موفقیت‌های زیادی در گلف به دست آورد به‌عنوان‌مثال می‌توان به قهرمانی در مسابقات مسترز سال ۲۰۰۱ اشاره کرد. تایگر در سال ۲۰۰۰ مبدل به یک گلف باز حرفه‌ای شد.

 

در اوایل تایگر وودز فقط یک گلف باز آماتور بود که کم کم به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شد. شاید بتوان کسب مقام اول مسابقات مسترز در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان اولین آفریقایی – آمریکایی  را برای تایگر یک موفقیت بزرگ به‌حساب آورد. مسترز یکی از معتبرترین میادین ورزش گلف در دنیا است.

 

وی با پیروزی بر حریفان در مسابقات مسترز ۲۰۰۱ توانست به دنبال هم چهار بار عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد. میادینی که او در آن موفق به پیروزی شد شامل مسترز انگلیس، آمریکا، اوپن و PGA بودند.

 

پدر تایگر وودز تباری آفریقایی –آمریکایی داشت و مادرش نیز زنی تایلندی بود. شاید بتوان گفت که وودز استعداد ذاتی در ورزش گلف داشت. خیلی زود او دست به گلف شد.  او در سن دوسالگی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد.

 

او در فاصله ۴۸ متری توانست در سن سه‌سالگی توپ را وارد نه سوراخ کند. یکی دیگر از موفقیت‌های تایگر وودز  در سال ۱۹۹۱ به دست آمد. وی  در سن 15 سالگی توانست عنوان جوان‌ترین قهرمان آمریکا را کسب کند.

 

همینطور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آماتور در طی  سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ عنوان قهرمانی را مال خود کرد. وودز در سال ۱۹۹۴ توپ خود از چهار سوراخ عبور داد تا مجدداً عنوان قهرمانی مسابقات جوانان آماتور را برنده شود. او سه قهرمانی پی درپی در این تورنمنت را به دست آورد. تایگر موفقیت‌های زیادی را در زمین گلف به دست آورد.

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

تایگر وودز

 

تحصیلات تایگر وودز

تایگر وودز در سال ۱۹۹۴ در دانشگاه استنفورد ثبت‌نام کرد. او در سال ۱۹۹۶  توانست عنوان قهرمانی در دانشگاه را کسب کرد. وی بعد از ادعای کسب سومین عنوان قهرمانی مسابقات آماتور برای همیشه دانشگاه را ترک کرد. تایگر وودز در سال ۱۹۹۶ در ۸ رویداد ورزشی P.G.A به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در گلف  و تازه‌کار در  PGA Tour’s Rookie of Year شناخته شد.

 

زندگی حرفه‌ای تایگر وودز

در سال ۱۹۹۷ (میلادی) تایگر وودز با قهرمانی در مسابقات مسترز، اولین عنوان قهرمانی حرفه‌ای خود را بدست آورد. او با این پیروزی، جوان‌ترین و اولین بازیکن رنگین‌پوست این مسابقات گردید و همینطور جوان‌ترین بازیکنی شد که تا آن زمان در جایگاه بالاترین‌های رده‌بندی گلف جهان قرار گرفته بود.

 

تا سال ۲۰۰۸ تایگر وودز ۱۴بار قهرمانی تورنمنت‌های بزرگ گلف را کسب کرده و همینطور رکورد ۸۲ قهرمانی در گرند‌اسلم‌های گلف را مال خود کرده بود. وی برای رسیدن به جایگاه جک نیکلاس (پرافتخارترین گلف‌باز تاریخ) فقط به سه قهرمانی در تورنمنت‌های مهم احتیاج داشت.

 

با کسب کردن قهرمانی‌های بی‌شمار، شرکت‌های زیادی از جمله، نایکی و تایتلیست پشتیبان مالی او شدند.به نوشته مجله فوربز، درآمد تایگر وودز از قراردادهای تجاری تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک‌ونیم میلیارد دلار آمریکا بوده است.

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

بهترین گلف باز جهان

 

ازدواج تایگر وودز و شکست زندگی شخصی

تایگر وودز در سال ۲۰۰۴ با الین نوردگرن ازدواج کرد. آنها دارای یک فرزند دختر به نام سَم زاده سال ۲۰۰۷ و یک فرزند پسر به نام چارلی زاده سال ۲۰۰۹ هستند.

 

در نوامبر ۲۰۰۹ تایگر وودز با خودروی خود، نخست به یک شیر آتش‌نشانی کوبید و بعد منحرف شد و به درخت همسایه‌اش برخورد کرد. در پی این رخداد، مشخص شد که تایگر با زنان زیادی، از جمله با برخی از هنرپیشگان فیلم‌های پورنوگرافی مثل جاسلین جیمز آمیزش جنسی داشته است. تایگر وودز و الین در اوت ۲۰۱۰ به صورت توافقی از همدیگر جدا شدند.

 

وی برای مدتی، دست از بازی گلف کشید و در فوریه ۲۰۱۰ در یک برنامه کوتاه تلویزیونی به اعتیاد به سکس اعتراف کرد و از رفتار نادرست خود، پوزش خواست.

 

بعد از آن، تایگر وودز گاهی با لیندزی وان رابطه داشت و بعد رابطه‌ای طولانی مدتی با اریکا هرمن، مدیرکل رستورانش در فلوریدا برقرار کرد.

 

وودز در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ عمل جراحی دیسککتومی را انجام داد که به او اجازه می‌داد بار دیگر گلف حرفه‌ای را دنبال کند.

 

تصاویر تایگر وودز

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

تایگر وودز  و همسرش

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

بهترین بازیکن گلف جهان

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

بهترین گلف باز تاریخ

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

بیوگرافی تايگر وودز

 

تایگر وودز گلف, تایگر وودز, تایگر وودز کیست

عکس تايگر وودز

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------